Gå til innhold

varer utgått på dato

Madison

Anbefalte innlegg

Hmm, på Rimi i dag kunne jeg levere mugne Polarbrød med et hint om at de burde gå gjennom resten også for sikkerhets skyld.. Jeg tror de merker dato for tining på esken, men det kan jo likevel hende at brød fra en eldre eske havner blant nytinede under rydding o.l.

Men hvis vi glemmer matvarene en liten stund.. Pleier dere å se i handlekurvene dere tar før dere fyller de med varer? Det gjør jeg, og ofte ser jeg at de er skikkelig gorrete nedi. Ofte kan det se ut som at noe kliss har vært sølt nedi, også har det bare dratt til seg alskens skit.. Pleier disse kurvene noen gang å bli rengjort? :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er veldig individuelt og avhengig av betjeningen - Kiwi i nærheten av oss er usannsynlig ekkel, der handler vi bare i ytterste nødsfall, og da sjekkes datoen nøye! Engang var ABSOLUTT ALT av egg utgått på dato... Og vellagret ost er det helt suverent å få der (med Kiwi's hodbarhetsgaranti)... men ellers huff, nei takk!

Dessuten mistenker jeg at ansatte må gjennom en "være treig i kassa" test for å få jobbe der, for de er usannsynlig trege - men det er en helt annen diskusjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på Rimi. Den beste Rimibutikken i Øst-Oslo, hehe. :blunke: Men allikevel får vi en del klager på ting som går ut på dato. Og det finnes ikke noe verre enn å få en pølsepakke slengt i trynet med en frekk kommentar, for så å prøve å være koselig. 71kr i timen oppmuntrer ikke til selvoppofrelse. Vi sjekker det aller beste for datostempling, og setter alltid det nyeste bakerst i hylla. Stort sett går det bra, men tenk over dette:

71kr i timen for folk under 18 år.

98kr for dem i kassa.

En person på gulvet vanligvis, og da bare de to dagene i uka man får varer. Da skal varene settes inn OG sjekkes OG ryddes.

Den ene personen skal også være snill mot alle (frekke) kunder. Ytterst sjelden får vi positive kommentarer, bare kjeft.

Noen ganger er det flere som jobber, men de går til og fra kassa. Dersom flere skulle være ansatt for bedre service osv, ville prisene vært generelt høyere.

Er for øvrig enig i at Rimibutikker holder lavere standard enn mange andre, men hadde det ikke vært en ide å være LITT menneske noen ganger? Ikke bare kjeft? Varer som ikke er bestilt osv. er forøvrig ikke gulvslavenes jobb. Vi kan ikke gjøre noe som helst med saken.

Hilsen meg, kom nettopp hjem fra jobb :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke "gulvslavene" jeg blir forbannet på, men de som driver butikken. Er det et problem med utgåtte varer og dårlig rengjøring må de ansette flere folk. Der er ingen unnskyldning for å selge bedervet mat til folk. Hver gang noen blir "tatt", slik det nyligen var med denne saken med gammelt kjøtt hos Meny (tror ikke de er verre en noen andre), blir de liksom så sjokkert. "Nei dette kan de ikke forstå hvordan kunne skjedd". Og det til tross for at vi som er kunder opplever å finne gammel mat i hyllene hele tiden. De får stramme seg opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ille :o

Hørte på nyhetene her for en liten stund tbk at kylling som var pakket inn i plast og datostemplet på matbutikken Meny i Drøbak, når den hadde gått ut på dato for over to uker siden så hadde de bare satt på en ny etikett med ny dato, dette hadde de gjort på en annen Meny butikk også.. Hva tenker de med? Folk kan faktisk dø av slikt!

Synes Rimi er en dårlig butikk kjede, handlet ofte der før, billig ja,men ikke verdt å gå å handle når de selger ost som har gått ut mnd før osv, må sjekke hver matvare for å ikke kjøpe gamle varer. Nei,det er ikke verdt det.

Ille :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...