Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg møtte samboeren min for 5 år siden, og vi har et barn på 2 år og en baby på 5 mnd.

For to år siden flyttet vi til hans hjemby på andre siden av landet, og jeg har ikke noe nettverk her. 
Forholdet vårt har vært turbulent etter at jeg ble uplanlagt gravid med nr 2. 

Han ble glad for at jeg var gravid, men jeg ble syk med hypermesis og var svært syk og deprimert både under svangerskap og i barseltid. Han klarte ikke å støtte meg under denne perioden og for meg føles hele graviditeten og barseltida kun som et vondt minne som jeg ville legge bak meg selv om jeg elsker begge mine barn.

Vi hadde nettopp en fin periode før jeg skulle reise i konfirmasjon med minstebarnet, og jeg var borte i 10 dager. Før jeg dro snakket vi ut om følelsene våre og jeg følte endelig at ting kom til å ordne seg etter en blytung periode. 

Jeg reagerte på at han har ganske fåmælt mens jeg var borte, men tenkte han bare var stressa. Så fort jeg kom hjem skulle han komme å hjelpe meg på togstasjonen med kofferten hjem, men det vanket hverken noe klem eller kyss, bare furting for at en del på kofferten hadde løsna. 
Jeg fikk med en gang en dårlig følelse. 

Dagen etter jeg kom hjem førte en vanlig hverdagsdiskusjon om middag og handling til at han reiste seg opp og ropte at nå var det nok og han gikk fra meg. Så pakket han sakene og dro. Han smilte mens han sa det. 

Jeg trodde vi endelig hadde fått forholdet tilbake på rett kjøl men tok visst feil.

Jeg har ikke noe nettverk her og føler meg helt rådvill. Jeg prøvde å kontakte foreldrene hans og søsteren, men de svarer meg ikke. 

Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: 57d63...e51

• Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Familievernkontoret

Anonymkode: 2c63a...3f6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dagen etter jeg kom hjem førte en vanlig hverdagsdiskusjon om middag og handling til at han reiste seg opp og ropte at nå var det nok og han gikk fra meg. Så pakket han sakene og dro. Han smilte mens han sa det. 

Da pakker du sakene til deg og ungene, også drar du til din familie og ditt nettverk. Ring gjerne dine familiemedlemmer og spør om de kan hjelpe deg.

Anonymkode: 66947...cdb

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Hadde gitt blaffen i møbler og alt, og bare pakket klærne til meg og ungene og reist tilbake der du bodde før. Om nødvendig, send noe av klærne i esker til foreldrene dine eller noe så lenge, du klarer ikke bære alt.

Han har antageligvis funnet seg en annen. Det er ofte det som får en mann til å bryte opp av et forhold. De går som regel ikke før de har en ny å gå til. Sa han noe om hvor han skulle sove? Eller er det foreldrene sine han har rømt hjem til?

Anonymkode: 5bed0...b8d

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, familievernkontoret må dere innom uansett. 

Dere har dessverre en dårlig kommunikasjon dere i mellom, og den ene ønsker ut av forholdet. Har du muligheten, kan du jo høre med dine familiemedlemmer om du kan komme på besøk i en periode, eller om noen har mulighet til å komme på besøk til deg. Bare til du har fått stablet deg litt på beina igjen. Jeg er litt usikker på hvorfor du kontaktet hans søster og foreldre, var det pga barnevakt så du får samlet deg litt? I så fall tenker jeg at du kontakter dem igjen og spør. Var det for å snakke om bruddet med samboeren din, så ville jeg heller kontaktet min egen familie og venner for å få snakket ut om det. 

Anonymkode: cf2c4...3e5

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For en feig dritt av en mann. 

Anonymkode: a1f88...05d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så overrasket jeg blir; NEI!!!

Menn er svin

Anonymkode: c77f0...c12

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er åpenbart slutt mellom dere, så pakk sammen og dra til ditt nettverk asap, nå trenger du støtte. 

Anonymkode: 49d74...e1f

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan finner jeg ut om han har noen andre?

ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

ts

Da tar du kontakt med en klarsynt.. 

For meg virker det som han er lei deg. Er du krevende å bo sammen med, ofte syk, ofte deprimert, ofte slik at han må tilpasse seg deg og ikke omvendt. Er du i arbeid? 

Anonymkode: 2c01d...c3a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er du krevende å bo sammen med, ofte syk, ofte deprimert, ofte slik at han må tilpasse seg deg og ikke omvendt. Er du i arbeid? 

Ts har hatt et vanskelig svangerskap og fødte for 5 mnd siden. Begge har måttet tilpasse seg barnet. 

Anonymkode: f3f83...af7

• Liker 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ts har hatt et vanskelig svangerskap og fødte for 5 mnd siden. Begge har måttet tilpasse seg barnet. 

Anonymkode: f3f83...af7

Og mannen har feilet totalt som partner og som far.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

ts

Sjansen er stor for at han har funnet en annen. Om han har det finner du ut etter hvert.

Ofte er det sånn at kvinner skiller seg fra mannen, menn skiller seg til noen, dvs. til en ny kvinne.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

For meg virker det som han er lei deg. Er du krevende å bo sammen med, ofte syk, ofte deprimert, ofte slik at han må tilpasse seg deg og ikke omvendt. Er du i arbeid? 

Dette synes jeg er et dårlig råd samt et svært negativt fokus. Slik jeg ser det trenger noen i TS situasjon å finne ut av praktiske ting og få støtte først og deretter kan de nøste på sakene som viser seg å ha betydning. Om han har noen eller ikke er nå nokså uvesentlig slik jeg ser det.

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Sparkling_Pink skrev (21 minutter siden):

Dette synes jeg er et dårlig råd samt et svært negativt fokus. Slik jeg ser det trenger noen i TS situasjon å finne ut av praktiske ting og få støtte først og deretter kan de nøste på sakene som viser seg å ha betydning. Om han har noen eller ikke er nå nokså uvesentlig slik jeg ser det.

Ja. Det er slutt. Og om han så skulle komme krypende tilbake så er han ikke noe å samle på. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hadde gitt blaffen i møbler og alt, og bare pakket klærne til meg og ungene og reist tilbake der du bodde før. Om nødvendig, send noe av klærne i esker til foreldrene dine eller noe så lenge, du klarer ikke bære alt.

Han har antageligvis funnet seg en annen. Det er ofte det som får en mann til å bryte opp av et forhold. De går som regel ikke før de har en ny å gå til. Sa han noe om hvor han skulle sove? Eller er det foreldrene sine han har rømt hjem til?

Anonymkode: 5bed0...b8d

Dette!!

Anonymkode: ecbc0...cff

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Får hun endret adresse sånn uten videre da? 

Anonymkode: f8ed1...0a9

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

😂😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Får hun endret adresse sånn uten videre da? 

Anonymkode: f8ed1...0a9

Du gir (skriftlig) beskjed om at du ønsker å flytte tilbake til hjemstedet ditt med barna etter at du har tatt ungene og dratt hjem. 

Deretter blir du bare der. Retten tar ikke fra en mor en 5 mnd gammel baby og de skiller ikke søsken. Hvis han går til retten kommer nok ikke saken opp før det har gått en lang stund og eldste har begynt å etablere seg på ditt hjemsted. De ender ofte på status quo for barnas skyld. Så saken din er sterk. 

Hvis du blir, derimot, så vil far muligens ha sterkeste sak.

Anonymkode: a8683...c82

• Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...