Gå til innhold

Du som har hundeallergi! Hva gjør du når besøkende har hund?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså, ikke at de tar med hunden hjem til deg, men at de kommer fulle av hundehår/allergener? Merker du noe til det? Ber du de om å skifte/vaske seg? Støvsuger/vasker du etter de har dratt?

Anonymkode: 5d4d5...d47

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har klesrulle i gangen. Ber eventuelt folk ta av genser og riste den ute. Har også lagt håndkle i sofaen under en venninne min som hadde på seg klær i fløyel som var dekket av hunde- og kattehår. Jeg har et barn med alvorlig allergi og tør ikke utsette henne for mer allergener enn nødvendig. 

Anonymkode: 52561...292

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

tar allergitabletter..

Anonymkode: 5e018...948

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke hundeallergi, men hund. Og jeg skifter klær før jeg skal på besøk til ei venninne som har hudeallergi. Som regel dusjer jeg også, og jeg tar ikke med meg tøyveska jeg ofte bruker og som hunden har vært i nærheten av. Ellers tenker jeg ikke så ofte på å si i fra at jeg har hund når jeg skal på besøk til folk, selv om jeg alltid sier i fra når noen skal på besøk til oss. Jeg er allergisk mot katt selv, men i mye mildere grad, så jeg merker ikke mye til det om folk har katteallergener på seg på besøk hos meg. Skal jeg besøke noen med katt, tar jeg allergitabletter. 

Anonymkode: a194a...8af

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke hundeallergi, men hund. Og jeg skifter klær før jeg skal på besøk til ei venninne som har hudeallergi. Som regel dusjer jeg også, og jeg tar ikke med meg tøyveska jeg ofte bruker og som hunden har vært i nærheten av. Ellers tenker jeg ikke så ofte på å si i fra at jeg har hund når jeg skal på besøk til folk, selv om jeg alltid sier i fra når noen skal på besøk til oss. Jeg er allergisk mot katt selv, men i mye mildere grad, så jeg merker ikke mye til det om folk har katteallergener på seg på besøk hos meg. Skal jeg besøke noen med katt, tar jeg allergitabletter. 

Og jeg mente egentlig å skriv;, si i fra. Det koster som regel ikke mye å sørge for at en har minst mulig allergener på seg når en skal på besøk til noen som er skikkelig plaget av hundeallergi, så lenge en vet om det og rekker å planlegge :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er allergisk mot pelsdyr. Besøkende tar hensyn til meg, og tar på seg rene klær rett før de drar. Jeg har og en rulle i gangen som de kan bruke ved behov.

Anonymkode: 28375...5f2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Stresser dere ifht at det blir hundehår på møblene hjemme? Eller at det kan bli igjen allergener som ikke vises?

eller merker dere ikke noe til det?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Stresser dere ifht at det blir hundehår på møblene hjemme? Eller at det kan bli igjen allergener som ikke vises?

eller merker dere ikke noe til det?

Folk flest tar hensyn, det ser vi eksempler på i tråden her. 
Om du allikevel engster deg veldig for dette, ville jeg unnlatt å be folk med hund/husdyr hjem til meg… 

Anonymkode: 87aee...4f3

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke så enkelt, da alle vennene til mine barn har hund, absolutt alle 🙈

så når de kommer på besøk/overnatting så er det jo hund på alt som blir overalt i huset 😮‍💨

AnonymBruker
Skrevet

Folk som kommer rett fra hjem med hund får ikke komme inn i heimen min. Om de hadde vasket seg og tatt på reine klær, kanskje, men da må det være parfymefritt i tillegg. Nyvaskete klær og folk med masse parfyme går nemlig og dårlig.

Før jeg skjønte hvor allergisk jeg var mot hund hadde jeg en hundeeier innom i to minutter og måtte vaske rundt alle overflater og tekstiler. Jeg blir veldig dårlig av hund og kan knapt snakke, brystet hveser og det klør hissig rundt øyne og nese.

Det ironiske er at jeg elsker dyr og gjerne skulle hatt en hund selv.

Anonymkode: 1b958...4f0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...