Gå til innhold

Lei at pappan alltid skal forandre samværet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og barnefaren har 2 barn sammen på snart 12 og 13, vi har vert skilt i snart 11 år og har nye kjærester og barn med våre nye samboere.

Jeg var singel i nesten 7 år får jeg traff en jeg ville dele livet med igjen , og han flyttet inn hos oss 1 år senere etter vi så det funket fint for guttene.  i slutten av Juli venter vi våre barn sammen, blir nok bare de, siden det er tvillinger.

barnefaren var singel i 6mnd og ble samboer 6 mnd senere, han har 4 barn med den nye samboer, som er 8,6, 5 og snart 2.

vi har 50/50 , og mening var at barna skal til far onsdag den 15 til onsdag 22, men nå passer det brått ikke.  Jeg sliter mye med bekkenet og er mye kvalm, så blir ikke noe fering av 17 mai her i år ,så derfor var jeg så glad at faren skulle ha de i år, men nå skal de brått til syden og drar 14 og tilbake 21, han har visst om dette lenge, likevel bestiller han ferie, har sagt at han får bli hjemme for guttene kommer til han,er jeg helt urimlig her? den ferieturen ble sikkert bestilt i januar/februar,men jeg fikk beskjed for en uke siden. Kan han bare gjøre dette? bonusfaren er snill og sagt at han kan ta guttene ut og se på dem i toget og gjøre hva de vil på 17 mai,men synes det likevel er dårlig gjort av faren :(

Anonymkode: f31c3...797

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så de har bestilt sydentur akkurat den uka de skulle ha samvær? 5stjernes far det der

Anonymkode: 2a5b8...6a2

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Da endrer du så far skal ha barna mindre og betale mer i bidrag. 

Anonymkode: 39fd0...e1b

AnonymBruker
Skrevet

Himmel. Du får jo ikke akkurat bestemt noe, for om han drar så må uansett ungene være hos deg, derfor durer de på som de selv vil. Det du derimot skal gjøre er å dokumentere ALLE ganger han bortprioriterer egne barn og få endret samvær deretter 

Anonymkode: 0b99c...6bc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fin følelse for ungene. De vet de skal til pappa å feire 17mai. For så å få vite at nei det blir ikke det for pappa reiser heller til Syden. De andre ungene hans da?

Anonymkode: bb99c...cd9

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg og barnefaren har 2 barn sammen på snart 12 og 13, vi har vert skilt i snart 11 år og har nye kjærester og barn med våre nye samboere.

Jeg var singel i nesten 7 år får jeg traff en jeg ville dele livet med igjen , og han flyttet inn hos oss 1 år senere etter vi så det funket fint for guttene.  i slutten av Juli venter vi våre barn sammen, blir nok bare de, siden det er tvillinger.

barnefaren var singel i 6mnd og ble samboer 6 mnd senere, han har 4 barn med den nye samboer, som er 8,6, 5 og snart 2.

vi har 50/50 , og mening var at barna skal til far onsdag den 15 til onsdag 22, men nå passer det brått ikke.  Jeg sliter mye med bekkenet og er mye kvalm, så blir ikke noe fering av 17 mai her i år ,så derfor var jeg så glad at faren skulle ha de i år, men nå skal de brått til syden og drar 14 og tilbake 21, han har visst om dette lenge, likevel bestiller han ferie, har sagt at han får bli hjemme for guttene kommer til han,er jeg helt urimlig her? den ferieturen ble sikkert bestilt i januar/februar,men jeg fikk beskjed for en uke siden. Kan han bare gjøre dette? bonusfaren er snill og sagt at han kan ta guttene ut og se på dem i toget og gjøre hva de vil på 17 mai,men synes det likevel er dårlig gjort av faren :(

RÆVA forelder han eksen din ass! 

Jeg er ganske drittlei av å høre om slike udugelige foreldre. Kan ikke folk skjerpe seg liksom? 

Hadde jugd jeg ass! Hadde sagt jeg skulle dra på kjærestetur med typen til England o.l. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Men jeg lurer på om du bare har svart: Ok på melding fra han liksom? 

AnonymBruker
Skrevet

Men han kan ikke bare dra - og la barna være alene der. Eller hva tenkte han?

Det er vel mest sannsynlig du da, som ender opp med å passe på de? Heldigvis er jo barna såpass store, at det kanskje er bare det ene barnet som skal gå i tog og slik? De forstår nok at du ikke orker den største feiringen? Kanskje samboeren din, kan hjelpe til med å lage en fin 17.maifrokost, også helgardere deg med foreldrene til noen gode venner av de? for å høre om de kan være sammen?

Anonymkode: 25fde...e91

Gjest Bromance
Skrevet

Kan du ikke si at han får ta de med seg til Syden da? Det skal ikke være ditt problem at han har andre planer som ikke passer inn med samværet. Da får han få barnepass til de...

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for alle svar

de 4 andre skal være med ja. Han sa fra og jeg ba han være hjemme,men han skal dra, han mener jeg ikke har noe og si , skal fortelle barna det etterpå gleder meg ikke akkurat

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Tusen takk for alle svar

de 4 andre skal være med ja. Han sa fra og jeg ba han være hjemme,men han skal dra, han mener jeg ikke har noe og si , skal fortelle barna det etterpå gleder meg ikke akkurat

Det er ikke din jobb å fortelle guttene. Det skal far gjøre. 

AnonymBruker
Skrevet
smilo skrev (11 minutter siden):

Enig. Si at ungene tror de skal til han slik som avtalen er, så om han har andre planer får han komme innom å forklare dem det. Så sier du også at i og med at han ikke forholdet seg til avtalen om 50-50 fordelingen så kommer du til å søke beregning av bidrag gjennom nav med reelt samvær som utgangspunkt. Dette er neppe første gangen han dropper samvær om han tar så lett på det. Ta vare på sms /meldinger som dokumentasjon.

Anonymkode: 0f177...e22

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
smilo skrev (16 minutter siden):

Helt enig.

Si til far at dere ringer han og at han skal få fortelle de at samværet utgår.

Og til TS: skriv ned alt av endringer og noter hva det faktisk samværet er. Så sender du inn til nav om ber om barnebidrag.

Anonymkode: 6e1d3...52e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...