AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #1 Skrevet 6. mai 2024 Vi bor i en trang leilighet han eier, med dyr, i et borettslag. Jeg synes det er altfor trangt, og vi trenger i det minste en hageflekk. Vi har vært på husjakt en stund, men han virker negativ til alt jeg finner og melder oss på når det gjelder visninger. «For langt unna, for dyrt…» blabla, men selv gjør han ingenting for at boligjakten skal gå fremover. Jeg forstår at man skal se på hus med litt skepsis da vi tross alt skal bo der lenge, men likevel er det så utrolig lite engasjement og mye negativitet hver gang jeg finner noe. Han forsikrer meg om at han vil ha hus med meg, jeg begynner å tvile litt når jeg gang på gang blir møtt av samme sure mine. Noen råd, anyone? Anonymkode: 3c177...880
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #2 Skrevet 6. mai 2024 Høres ut som om han ikke vil men ikke greier å si noe til deg. Dessuten- hvorfor prøve når du gjør alt? Mitt råd er å legge hele husjakten fullstendig på hyllen for din egen del. Så får heller han komme på banen og gjøre en innsats hvis han faktisk mener noe med det han sier. Anonymkode: 9fcf1...781 14 5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #3 Skrevet 6. mai 2024 Høres ut som han innerst inne ikke vil. Var på samme måte i mitt forrige forhold, det tok slutt. Anonymkode: e957d...bfe 13 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #4 Skrevet 6. mai 2024 Er tydelig at han ikke er motivert for hus et stykke unna. Hadde heller sett etter en mellomting. Feks relativt sentralt rekkehus, eller borettslag i et grønt område med leilighet på bakkeplan så det ble hageflekk. Eller leie en hageleilighet. Anonymkode: c4bcb...5ed 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #5 Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Noen råd, anyone? Anonymkode: 3c177...880 Hadde slutta å lete og bedt han om å gjøre det. Kanskje sett etter noe til kun meg selv. Anonymkode: 09839...0ec 3 7
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #6 Skrevet 6. mai 2024 Hm. Bestem deg for hvor lenge og hvor mange ganger du er villig til å la mannen trenere og bedrive gå-sakte-aksjon før du kjøper hus alene og heller finner deg en annen mann. Noen menn kan være veldig, veldig treige. Anonymkode: e2507...eb4 10
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #7 Skrevet 6. mai 2024 Han trives i SIN leilighet. Han motsetter seg flytting. Han føler du presser. Han er redd for ansvaret med å flytte til hus, enten det økonomiske ansvaret eller vedlikeholdsansvaret. det høres ut som om ham bærer den økonomiske byrden? Eller kanskje han er knyttet til leiligheten sin? det er tydelig at han ikke vil flytte, evt er du urealistisk i dine forventninger til antall kvadratmeter dere trenger, beliggenhet osv. Han deler ikke ditt behov. konklusjon: dere må prate sammen. Anonymkode: 0fcdd...fa0 8
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #8 Skrevet 6. mai 2024 Kan dere finne et kompromiss? Eksempelvis større leilighet? Men høres jo ut som at det er du som har behovet for hus og hageflekk. Ikke han … Kom dere til beslutningen om større plass sammen, eller er det du som kom frem til det? Og enig, kan det være han som bærer den økonomiske byrden? Anonymkode: 3624a...15d
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #9 Skrevet 6. mai 2024 Han er fornøyd med leiligheten sin, og er ikke interessert i å bli bastet og bundet til en høy gjeldsbyrde i tiårene som kommer. Han foretrekker altså frihet fremfor større bolig. Et forståelig valg. Anonymkode: 0899a...93f 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #10 Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kan dere finne et kompromiss? Eksempelvis større leilighet? Men høres jo ut som at det er du som har behovet for hus og hageflekk. Ikke han … Kom dere til beslutningen om større plass sammen, eller er det du som kom frem til det? Og enig, kan det være han som bærer den økonomiske byrden? Anonymkode: 3624a...15d Blir det huskjøp er det økonomisk byrde sammen, haha. Han gikk med på en hund til (så nå har vi to,) derfor behov for hageflekk og hus. Det er ikke min beslutning alene Anonymkode: 3c177...880 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #11 Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Blir det huskjøp er det økonomisk byrde sammen, haha. Han gikk med på en hund til (så nå har vi to,) derfor behov for hageflekk og hus. Det er ikke min beslutning alene Anonymkode: 3c177...880 Da sier du at det er hans tur til å foreslå bolig dere kan gå på visning på. Anonymkode: c4bcb...5ed 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #12 Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Blir det huskjøp er det økonomisk byrde sammen, haha. Han gikk med på en hund til (så nå har vi to,) derfor behov for hageflekk og hus. Det er ikke min beslutning alene Anonymkode: 3c177...880 Hvorfor ler du? Du spurte om råd. Da høres det ut som at han ikke vil kjøpe hus Anonymkode: 3624a...15d 1
Ymse meninger Skrevet 6. mai 2024 #13 Skrevet 6. mai 2024 Da jeg og eksen bestemte oss for å flytte sammen så følte jeg det samme. Han var stort sett opptatt på visningstidspunkt, en annen gang så hadde han avtalt å dukke opp på den faste gamingkvelden mens vi var på visning så plutselig så sa han at han måtte gå. Uten å engang diskutere med meg hva han mente om huset. Var ikke innpå finn og såg, kom med kanskje bare ett forslag. Andre tegn på at han ikke egentlig såg for seg et samliv med meg var at han kjøpte plutselig flere kjøkkenartikler/maskiner som han visste at jeg allerede hadde og som ville bli dobbelt opp da vi flyttet sammen. Han ville også kjøpe hund, men ville helst ikke vente til vi faktisk var flyttet sammen. Han ville ha den med en gang. Enda et prosjekt vi ikke egentlig skulle dele. Jeg avbrøt husjakten og slo opp med han kort tid etter. Rakk å by på ett hus, thank god vi ble overbydd. 5 3
Romilo Skrevet 6. mai 2024 #14 Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor ler du? Du spurte om råd. Da høres det ut som at han ikke vil kjøpe hus Anonymkode: 3624a...15d Herregud 🥴
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #15 Skrevet 6. mai 2024 Ymse meninger skrev (1 minutt siden): Da jeg og eksen bestemte oss for å flytte sammen så følte jeg det samme. Han var stort sett opptatt på visningstidspunkt, en annen gang så hadde han avtalt å dukke opp på den faste gamingkvelden mens vi var på visning så plutselig så sa han at han måtte gå. Uten å engang diskutere med meg hva han mente om huset. Var ikke innpå finn og såg, kom med kanskje bare ett forslag. Andre tegn på at han ikke egentlig såg for seg et samliv med meg var at han kjøpte plutselig flere kjøkkenartikler/maskiner som han visste at jeg allerede hadde og som ville bli dobbelt opp da vi flyttet sammen. Han ville også kjøpe hund, men ville helst ikke vente til vi faktisk var flyttet sammen. Han ville ha den med en gang. Enda et prosjekt vi ikke egentlig skulle dele. Jeg avbrøt husjakten og slo opp med han kort tid etter. Rakk å by på ett hus, thank god vi ble overbydd. Oi.. ja det høres ikke helt lovende ut… Anonymkode: 3c177...880
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #16 Skrevet 6. mai 2024 Han har en leilighet han er fornøyd med, høres ut som han ikke vil forplikte seg økonomisk med deg et annet sted. Se på hva han gjør ( som er INGENTING) Og ikke hva han sier. Anonymkode: f298f...2ad 3 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #17 Skrevet 6. mai 2024 Hahah skulle nesten tro det var jeg som hadde skrevet innlegget, for slik er mannen min også! Vi fikk en baby og bor i en liten leilighet med 2 bikkjer og et soverom, måtte pent pusse opp walk in closeten til et barnerom ja. Vurderer å dra meg selv på visning og kjøpe bolig alene på vegne av oss begge to😂 Anonymkode: 182ca...caf 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #18 Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hahah skulle nesten tro det var jeg som hadde skrevet innlegget, for slik er mannen min også! Vi fikk en baby og bor i en liten leilighet med 2 bikkjer og et soverom, måtte pent pusse opp walk in closeten til et barnerom ja. Vurderer å dra meg selv på visning og kjøpe bolig alene på vegne av oss begge to😂 Anonymkode: 182ca...caf Fatter ikke hvorfor skal dra med seg en dyrehage når de bor så trangt. Anonymkode: 0899a...93f 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #19 Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fatter ikke hvorfor skal dra med seg en dyrehage når de bor så trangt. Anonymkode: 0899a...93f Han hadde egen hund, og jeg hadde en hund da vi møttes.. da ble det to😊 men planen var jo alltid å kjøpe noe større, men får liksom aldri ræva i gir. Anonymkode: 182ca...caf
Gjest Luksusbia Skrevet 6. mai 2024 #20 Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Han har en leilighet han er fornøyd med, høres ut som han ikke vil forplikte seg økonomisk med deg et annet sted. Se på hva han gjør ( som er INGENTING) Og ikke hva han sier. Anonymkode: f298f...2ad Handling betyr mer enn ord! Det er sant når det gjelder alle mennesker. En mann ser uansett på flytting som kjedelig/ mye bæring/ fysisk tungt osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå