Maleficenta Skrevet 6. mai 2024 #1 Skrevet 6. mai 2024 Noen som har tips til bæresjal for idioter? Altså uten for mye knyting og surring rundt kroppen? Har sett på videoer av hvordan feste noen bæresjal og jeg tror ikke det er meningen at det skal være avansert men jeg syns det ser drit vanskelig ut. Noen tips?
IDGAF Skrevet 6. mai 2024 #2 Skrevet 6. mai 2024 Det ser MYE verre ut enn det er! Jeg trodde jeg måtte droppe sjal fordi det ble avansert, men jeg ga det et forsøk, og det var mye enklere enn jeg hadde trodd! Etter bare noen få ganger kunne jeg knyte nesten i blinde. Jeg hadde også noen sjal som var ferdigknytt, men de var ikke i nærheten av like god! Så de ble sjelden brukt.
Maleficenta Skrevet 6. mai 2024 Forfatter #3 Skrevet 6. mai 2024 IDGAF skrev (7 minutter siden): Det ser MYE verre ut enn det er! Jeg trodde jeg måtte droppe sjal fordi det ble avansert, men jeg ga det et forsøk, og det var mye enklere enn jeg hadde trodd! Etter bare noen få ganger kunne jeg knyte nesten i blinde. Jeg hadde også noen sjal som var ferdigknytt, men de var ikke i nærheten av like god! Så de ble sjelden brukt. Hvilket sjal valgte du?
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #4 Skrevet 6. mai 2024 Støtter det med at dette ser MYE vanskeligere ut enn det er. Etter to forsøk oppdaget jeg at knytingen var ganske logisk og fulgte et system. Og 15 år etterpå vil jeg tro jeg fortsatt kan knyte et sjal nærmest i blinde. Om du skal bruke sjal første gang på liten baby, så anbefaler jeg elastisk sjal. Mye fordi vanlig sjal krever at du kan litt mer om hvor mye og hvordan du skal stramme riktig. Mens elastisk justerer seg inn ganske greit selv. Ulempen er jo at et elastisk sjal har en vektgrense på babyen. Men det er en lettere vei inn i sjalbruk enn å gå direkte på vevd sjal. Anonymkode: 8d5e2...28b
smurfebuss Skrevet 6. mai 2024 #5 Skrevet 6. mai 2024 Hvis du ikke vil ha mye knyting og surring kan du jo se på bæreseler. Alle sjal knytes likt - det er bare farge etc som er ulikt.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #6 Skrevet 6. mai 2024 Maleficenta skrev (35 minutter siden): Hvilket sjal valgte du? Var ikke meg du spurte, men vi hadde et "Moby" sjal for 15 år siden. Men jeg er helt sikker på at det finnes flere bra merker av elastiske sjal i dag. Du kan sikkert velge både materiale og tykkelse og farge etter hvor du bor og om det er mest til sommerbruk eller vinterbruk. (Vi brukte det samme sommer som vinter, men på vinteren inne i en stor, varm jakke.) Jeg startet med hjemmesydd Mei Tai sele til eldste barnet, men skulle ønske jeg hadde brukt sjal fra start, slik jeg gjorde med nr 2. Fordelen er kanskje at knytemåten er ganske lik. Anonymkode: 8d5e2...28b
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #7 Skrevet 6. mai 2024 Prøvde elastisk sjal helt i starten. Det var ikke vanskelig å knyte, men babyen min ble fort for tung til at det var komfortabelt for noen av oss. Kjøpte heller en myk sele anbefalt for de yngste babyene. Nå er hun over 10kg og vi bruker nå Tula free to grow. Anonymkode: 616bc...718
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #8 Skrevet 6. mai 2024 Maleficenta skrev (1 time siden): Noen som har tips til bæresjal for idioter? Altså uten for mye knyting og surring rundt kroppen? Har sett på videoer av hvordan feste noen bæresjal og jeg tror ikke det er meningen at det skal være avansert men jeg syns det ser drit vanskelig ut. Noen tips? De har noen typer som er mer sånn ferdig som man setter barna inn i.. Najell har sånn mener jeg. De er noe mindre fleksibel og kan brukes litt kortere tid pga det er mindre justeringsmuligheter. Anonymkode: ec6a6...0f7
IDGAF Skrevet 6. mai 2024 #9 Skrevet 6. mai 2024 Maleficenta skrev (2 timer siden): Hvilket sjal valgte du? Elastisk sjal fra Najell. De ferdigknytte sjalene husker jeg ikke. 1
Vera Vinge Skrevet 6. mai 2024 #10 Skrevet 6. mai 2024 Jeg har brukt elastisk sjal til alle mine da de var nyfødte. Fordelen er at du kan knyte sjalet først og deretter sette babyen oppi. Det er en fin start hvis du vil gå over til vevd sjal etter hvert. Med mine to eldste gikk jeg over til Manduca bæresele etter hvert. Først med tredjemann prøvde jeg vevd sjal, og lurte på hvorfor jeg ikke hadde prøvd det før! 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #11 Skrevet 6. mai 2024 Vera Vinge skrev (3 timer siden): Jeg har brukt elastisk sjal til alle mine da de var nyfødte. Fordelen er at du kan knyte sjalet først og deretter sette babyen oppi. Det er en fin start hvis du vil gå over til vevd sjal etter hvert. Med mine to eldste gikk jeg over til Manduca bæresele etter hvert. Først med tredjemann prøvde jeg vevd sjal, og lurte på hvorfor jeg ikke hadde prøvd det før! Bæreseler er også herlige greier, altså. Men du verden så praktisk det var med sjal når man kunne det. Elastisk sjal er lett å knyte på seg, og så bare "putte babyen oppi" etterpå. Dermed kan man når man er ute på farten, bare gå rundt med sjalet ferdig knytt på, og løfte baby ut og inn av sjalet etter behov. Og har man lært seg å knyte elastisk sjal, så er det ikke noe egentlig overgang til å knyte vevd sjal. Jeg var også dum nok til å ikke teste vevd sjal på første barn. Mens barn nr 2 brukte jeg det mye på. Anonymkode: 8d5e2...28b
Maleficenta Skrevet 8. mai 2024 Forfatter #12 Skrevet 8. mai 2024 IDGAF skrev (På 6.5.2024 den 18.48): Elastisk sjal fra Najell. De ferdigknytte sjalene husker jeg ikke. Det så jo faktisk ganske lett ut det sjalet der
IDGAF Skrevet 8. mai 2024 #13 Skrevet 8. mai 2024 (endret) Maleficenta skrev (3 timer siden): Det så jo faktisk ganske lett ut det sjalet der Beklager, det var fra moonboon bæresjalet var fra. Det som var bærejakken var fra Najell 🙈Men bæresjal er jo like selv om det er ulike merker. Endret 8. mai 2024 av IDGAF
Maleficenta Skrevet 8. mai 2024 Forfatter #14 Skrevet 8. mai 2024 IDGAF skrev (Akkurat nå): Beklager, det var fra moonboon bæresjalet var fra. Det var bærejakken var fra Najell 🙈Men bæresjal er jo like selv om det er ulike merker. Åja for jeg googla den najell og den var ferdig knyttet visst. Det stod det var som å ta på en t skjorte så jeg tenkte oj genialt
Pink Kitty Skrevet 8. mai 2024 #15 Skrevet 8. mai 2024 https://www.jollyroom.no/babyutstyr/baereseler-baeresjal/baeresjal/aldoria-bambu-soft-baeresjal-ash-grey?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwxeyxBhC7ARIsAC7dS39n35ubpMCyr_WwOnFWNbFAmU7AyHQu2vbHmK5xwqzl4eZcGL2nCXEaAlVUEALw_wcB
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #16 Skrevet 9. mai 2024 Anbefaler veldig Coracor sjal de første månedene. Det har stretch begge veier, som gjør det lettere å få passe stramt syns jeg. Sånne ferdigknyttede har jeg hatt venninner som har lovprist. Ulempen er at de ikke kan justeres på samme måte som sjal, må ha rett størrelse og kan sannsynligvis ikke dele med mannen. Anonymkode: c76df...52f
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #17 Skrevet 9. mai 2024 Elastisk bæresjal er gull de første månedene ❤️ Det er veldig lett å knytte etter et par ganger, øv litt eller be noen vise deg. Finnes også ferdigknyttet elastisk sjal, det eneste du trenger å gjøre da er å dra i endene for å stramme/tilpasse. Caboo mener jeg å huske har slikt ferdigknyttet. Anbefaler! Anonymkode: 6a773...cc5
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #18 Skrevet 9. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Elastisk bæresjal er gull de første månedene ❤️ Det er veldig lett å knytte etter et par ganger, øv litt eller be noen vise deg. Finnes også ferdigknyttet elastisk sjal, det eneste du trenger å gjøre da er å dra i endene for å stramme/tilpasse. Caboo mener jeg å huske har slikt ferdigknyttet. Anbefaler! Anonymkode: 6a773...cc5 Close Caboo bæresjal heter det 😊 Anonymkode: 6a773...cc5 1
Maleficenta Skrevet 10. mai 2024 Forfatter #19 Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Close Caboo bæresjal heter det 😊 Anonymkode: 6a773...cc5 Nå fant jeg en sånn på finn.no og kjøpte den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå