Thiia Skrevet 6. mai #1 Del Skrevet 6. mai Hei! (Dette er et langt innlegg, takk for at du gidder å lese ) Er på utkikk etter litt erfaringer rundt symptomer ++ angående eventuell graviditet. Først litt forhistorie: Jeg har tidligere vært gravid og har ei nydelig datter sammen med min ex, men jeg og sambo ønsker oss et felles barn. Vi har prøvd i to år, og både jeg og han har vært til utredning. Alt i orden med meg, har flere follikler enn det var antatt, er snart 35 år og har til sammen 22 stk. Det var gynekologen ved fertilitetsseksjonen veldig fornøyd med, og alt annet er i «fin stand» Samboer derimot har slitt med lite produksjon av testosteron i snart 10 år, og dette har selvsagt gått utover evnen til å prøve å få barn, og være seksuelt aktiv. Han fikk til slutt testosteronbehandling av lege, og ting fungerte greit. Men etter mye om og men var nok dette siste avgjørende del for levende sædceller. Han måtte levere flere prøver og det ble konstantert at det var helt dødt, alle gangene. Etter nærmere samtale med fertilitetsseksjonen så fikk han begynne på ovitrelle for å få i gang sædproduksjonen (og slutte med testoen i mens) Dette viste seg å fungere kjempe bra og han fikk etter noen måneder tilbakemelding om at han hadd flere millioner levedyktige sædceller nå. Vi ble derfor satt i kø for IVF, da det ikke var sannsynlig at vi ble gravide før om flere måneder/år. Jeg er som sagt snart 35, han er 36, så vi var veldige glade for at vi får hjelp etter en god stund. Han var å fryste ned sædceller i mars, og vi går nå å venter på at jeg skal få mensen, så jeg kan begynne på sprøytene for å få stimulert egg i folliklene. De sa vi kunne prøve på «vanlig måte» fram til evt mens hvis vi ville, for det beste er jo en naturlig graviditet. Men… så kommer vi til det jeg egentlig lurer på.. Jeg vet ikke om dette har gått meg litt til hodet, men har ikke fått mensen enda. Skulle hatt den enten på fredag eller i går (avhengig av hvilken app jeg bruker) Jeg har en kortere syklus (24/25 dager), men i april fikk jeg eggløsning bare èn uke etter jeg fikk mensen. Vi hadde samleie den dagen, og de påfølgende tre dagene. Har ikke merket noe spesielt i kroppen i dagene før helgen som var, kun en del murringer i korsryggen, av og til noe forran, men veeeldig lite. Har ikke særlig ømme bryster, kun ømme brystvorter. Jeg bruker ALLTID å spotte to/tre dager før mensen, men har heller ikke spottet. Jeg tok test på lørdagsmorgen - negativ. Tok også test i morges - negativ. Må også legge til at jeg er veldig tørr i skjeden. Virker som alt utflod plutselig er borte på en måte. Det er nada. Begynner å bli litt småsårt der nede. Ikke mye, men litt. Men det som forundrer meg er, hvorfor har jeg ikke særlig menssmerter eller spotting? Lurer på om det er noen flere som har opplevd det samme? Jeg har murring i bekkenet mest av alt, men ikke så mye forran. Vet symptomene er forskjellig fra hver gang, men sist jeg var gravid (om det er det) hadde jeg hvert fall menssmerter. For deg som ikke har tid/gidder å lese alt, men kanskje scroller direkte ned til spørsmålene: - Har du opplevd så og si ingen menssmerter eller «vondt» før forventet mens/graviditet? - Noen som har fått veldig lite utflod/ingenting før eventuelt positiv test? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #2 Del Skrevet 21. juni Fikk du mensen eller testet du igjen? Anonymkode: ff38d...1d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnBanan Skrevet 2. juli #3 Del Skrevet 2. juli On 5/6/2024 at 3:24 PM, Thiia said: Hei! (Dette er et langt innlegg, takk for at du gidder å lese ) Er på utkikk etter litt erfaringer rundt symptomer ++ angående eventuell graviditet. Først litt forhistorie: Jeg har tidligere vært gravid og har ei nydelig datter sammen med min ex, men jeg og sambo ønsker oss et felles barn. Vi har prøvd i to år, og både jeg og han har vært til utredning. Alt i orden med meg, har flere follikler enn det var antatt, er snart 35 år og har til sammen 22 stk. Det var gynekologen ved fertilitetsseksjonen veldig fornøyd med, og alt annet er i «fin stand» Samboer derimot har slitt med lite produksjon av testosteron i snart 10 år, og dette har selvsagt gått utover evnen til å prøve å få barn, og være seksuelt aktiv. Han fikk til slutt testosteronbehandling av lege, og ting fungerte greit. Men etter mye om og men var nok dette siste avgjørende del for levende sædceller. Han måtte levere flere prøver og det ble konstantert at det var helt dødt, alle gangene. Etter nærmere samtale med fertilitetsseksjonen så fikk han begynne på ovitrelle for å få i gang sædproduksjonen (og slutte med testoen i mens) Dette viste seg å fungere kjempe bra og han fikk etter noen måneder tilbakemelding om at han hadd flere millioner levedyktige sædceller nå. Vi ble derfor satt i kø for IVF, da det ikke var sannsynlig at vi ble gravide før om flere måneder/år. Jeg er som sagt snart 35, han er 36, så vi var veldige glade for at vi får hjelp etter en god stund. Han var å fryste ned sædceller i mars, og vi går nå å venter på at jeg skal få mensen, så jeg kan begynne på sprøytene for å få stimulert egg i folliklene. De sa vi kunne prøve på «vanlig måte» fram til evt mens hvis vi ville, for det beste er jo en naturlig graviditet. Men… så kommer vi til det jeg egentlig lurer på.. Jeg vet ikke om dette har gått meg litt til hodet, men har ikke fått mensen enda. Skulle hatt den enten på fredag eller i går (avhengig av hvilken app jeg bruker) Jeg har en kortere syklus (24/25 dager), men i april fikk jeg eggløsning bare èn uke etter jeg fikk mensen. Vi hadde samleie den dagen, og de påfølgende tre dagene. Har ikke merket noe spesielt i kroppen i dagene før helgen som var, kun en del murringer i korsryggen, av og til noe forran, men veeeldig lite. Har ikke særlig ømme bryster, kun ømme brystvorter. Jeg bruker ALLTID å spotte to/tre dager før mensen, men har heller ikke spottet. Jeg tok test på lørdagsmorgen - negativ. Tok også test i morges - negativ. Må også legge til at jeg er veldig tørr i skjeden. Virker som alt utflod plutselig er borte på en måte. Det er nada. Begynner å bli litt småsårt der nede. Ikke mye, men litt. Men det som forundrer meg er, hvorfor har jeg ikke særlig menssmerter eller spotting? Lurer på om det er noen flere som har opplevd det samme? Jeg har murring i bekkenet mest av alt, men ikke så mye forran. Vet symptomene er forskjellig fra hver gang, men sist jeg var gravid (om det er det) hadde jeg hvert fall menssmerter. For deg som ikke har tid/gidder å lese alt, men kanskje scroller direkte ned til spørsmålene: - Har du opplevd så og si ingen menssmerter eller «vondt» før forventet mens/graviditet? - Noen som har fått veldig lite utflod/ingenting før eventuelt positiv test? Kanskje jeg kan svare godt på dette. Jeg var 47 da jeg ble gravid første gang. Det var et mirakel og skjedde gjennom sæddonasjon. Mannen min har alltid hatt slike problemer, lav sexlyst og knapt noen interesse for det. Han ble også testet med svært lavt antall sædceller, så vi bestemte oss for å gå med en donor etter mange år med forsøk. Vi fant en yngre sunn fyr fra co-parentmatch.com og jeg følte noe rart rundt 5 dager til en uke etter å ha vært sammen med ham. Det var som en hetetokt i hodet og litt svimmelhet, så kjente jeg litt full smerte på sidene av mageområdet. Jeg kunne beskrive disse symptomene omtrent som før mensen. Det var implantasjonen som betyr at to av eggene mine ble befruktet på begge sider av eggstokkene, og jeg kjente smerten da de plantet seg for å vokse. Noen dager senere testet jeg positivt og det er da du vet sikkert. Disse tidligere symptomene kan være alt annet enn noen ganger også relatert til graviditet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 3. juli #4 Del Skrevet 3. juli Om du skulle har mensen for 6 dager siden..så betyr det at du enten hadde eggløsning senere... ikke eggløsninh...at mensen kommer senere eller positive test senere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå