Gå til innhold

Får ikke se tante barna mine..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter sammenlivsbruddet mellom min bror og eks kona hans, får vi ikke lov å se tante barna våres av barne mor.

Det var en stygg skilsmisse, og vi har prøvd å støtte begge to men ikke ønsket å blande oss så veldig.

Min bror har gått med på å gi barnemor 100 %. Vil ikke fortelle hvorfor men det synes vi alle er fornuftig men tanke på situasjonen.

Når barnevernet var inn i bilde sa dem at det var viktig for barna og ha besteforeldre og tante/onkel i livet, siden vi har alltid hatt et veldig nært bånd, dette var barne mor enig i.

Nå ser vi barna aldri lenger..  vi har prøvd å kontakte mor men hu svarer ikke oss. Vi har heller aldri vært i konflikt med henne, fordi vi har støttet henne og stilt opp for henne da vi er veldig glad i henne.

Har snart gått 10 måneder nå..

Er bare så hjerte skjærende.. Vi i familien savner dem så veldig mye.

Hva kan vi gjøre? 

Anonymkode: eea4c...826

• Liker 1
  • Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dere har ingen samværsrett. Dere kan kun appelere til bror (siden mor ikke svarer) om å ha samvær slik at dere kan treffe barna da.

Anonymkode: 6d4c4...c1c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dere har ingen samværsrett. Dere kan kun appelere til bror (siden mor ikke svarer) om å ha samvær slik at dere kan treffe barna da.

Men broren min har ingen samvær. Vi har heller ingen kontakt med min bror.

Så vi får aldri se dem igjen? :(

AnonymBruker
Skrevet

Gi det mer tid. 

Og jeg tenker også at hvis dere i familien har gått til det skrittet å ikke ha kontakt med broren din, så kan du droppe nøytralitet. Vær mer direkte om at du støtter henne. Skal hun kunne stole på dere må hun vite at dere ikke motarbeider hennes beskyttelse av barna. 

Anonymkode: afbf5...f6c

• Liker 7
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er sant, de har ikke samværsrett på papiret, men en mor som nekter barna sine å ha kontakt med familien er ikke en grei mor! 

Anonymkode: 3e2fb...f8e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gi det mer tid. 

Og jeg tenker også at hvis dere i familien har gått til det skrittet å ikke ha kontakt med broren din, så kan du droppe nøytralitet. Vær mer direkte om at du støtter henne. Skal hun kunne stole på dere må hun vite at dere ikke motarbeider hennes beskyttelse av barna. 

Anonymkode: afbf5...f6c

Det har vi jo gjort i 5 år, vi har ikke hatt kontakt med min bror siden skilsmissen mellom dem. Vi har støttet henne fullt ut og heller aldri hatt konflikter. 

Vi er ganske ydmyke rundt henne, og respekterer alt hun ønsker å gjøre. Hun er sjefen. Men vi vil bare tilbringe tid med de. 

AnonymBruker
Skrevet

Gi det tid og fortsett med å ta kontakt, å send bursdagsgaver i posten. Bare vis at dere vil fortsatt det beste for dem, det er sikkert en vanskelig situasjon for mor og barn enda. 

Anonymkode: bb31e...6c8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Etter sammenlivsbruddet mellom min bror og eks kona hans, får vi ikke lov å se tante barna våres av barne mor.

Det var en stygg skilsmisse, og vi har prøvd å støtte begge to men ikke ønsket å blande oss så veldig.

Min bror har gått med på å gi barnemor 100 %. Vil ikke fortelle hvorfor men det synes vi alle er fornuftig men tanke på situasjonen.

Når barnevernet var inn i bilde sa dem at det var viktig for barna og ha besteforeldre og tante/onkel i livet, siden vi har alltid hatt et veldig nært bånd, dette var barne mor enig i.

Nå ser vi barna aldri lenger..  vi har prøvd å kontakte mor men hu svarer ikke oss. Vi har heller aldri vært i konflikt med henne, fordi vi har støttet henne og stilt opp for henne da vi er veldig glad i henne.

Hva kan vi gjøre? 

Dere kan dessverre ikke gjøre noe som helst annet enn å vente og håpe mor endrer mening. 

Har stått i lignende situasjon. Såg ikke tantebarn på over 5 år. Nå får vi se dem 2-3 ganger i året max. 

Anonymkode: 598f0...1ce

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg leste at han ikke hadde samvær. Men han burde jo ha det. Aldri? Det vet man jo ikke. Barna vokser opp. Om ikke far treffer barna sine og mor ikke vil ha noe med dere å gjøre, så må dere vente til barna blir store nok til å gjøre det uten mor.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er sant, de har ikke samværsrett på papiret, men en mor som nekter barna sine å ha kontakt med familien er ikke en grei mor! 

Anonymkode: 3e2fb...f8e

Og en far bør treffe ungene sine. En far har samværsrett. Den bør han benytte seg av.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg leste at han ikke hadde samvær. Men han burde jo ha det. Aldri? Det vet man jo ikke. Barna vokser opp. Om ikke far treffer barna sine og mor ikke vil ha noe med dere å gjøre, så må dere vente til barna blir store nok til å gjøre det uten mor.

Og en far bør treffe ungene sine. En far har samværsrett. Den bør han benytte seg av.

I og med at både eks, barn, og HANS EGEN familie ikke har kontakt med fyren går jeg ut fra at han ikke er skikket til å ha ansvar for barn...

Anonymkode: 854b0...0ec

• Liker 6
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Gi det tid. De har vært gjennom en forferdelig skilsmisse og foreldrene trenger ro og tid til å stable en ny hverdag på beina igjen. 10 mnd er ingenting i den sammenhengen. Det siste de trenger nå er å måtte ta hensyn til dere. La dem få bruke tiden de trenger på å komme i orden i nye boliger og finne seg til rette i det nye livet og den nye hverdagen og så kan dere heller da begynne å forsiktig spørre om dere kan ha kontakt med barna.

Anonymkode: 7ee0f...e0d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke alle bør ha rett til å se barna sine nei. De er ikke en eiendel man eier og har en rett til - uansett situasjon. 

Og far har ikke samværsrett. Barna har rett til å se begge foreldre - dersom det er til barnas beste. 

Har han frivillig gitt fra seg foreldreansvar etc så har han ingen rettigheter.

Hans egen familie har ikke kontakt med han. Det er garantert en årsak til det. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ikke alle bør ha rett til å se barna sine nei. De er ikke en eiendel man eier og har en rett til - uansett situasjon. 

Og far har ikke samværsrett. Barna har rett til å se begge foreldre - dersom det er til barnas beste. 

Har han frivillig gitt fra seg foreldreansvar etc så har han ingen rettigheter.

Hans egen familie har ikke kontakt med han. Det er garantert en årsak til det. 

Det står ingen steder at han ikke har foreldreanvsar. Samværsrett og foreldreansvar er ikke avhengig av hverandre. Og ja, ikke alle passer til å ha barn. Det er jeg helt enig i.

Selv om han har gitt fra seg samværsretten, kan han når som helst komme tilbake og få det på nytt igjen.

Far kan bruke familien sin her som støtte. De kan ha det som kalles støttet samvær. Da har far samvær med barna sammen med feks andre familiemedlemmer. Han trenger ikke å være alene med de. Det kan være en mulig løsning for ts og resten av familien.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Da må du vente til de blir store nok til at du kan ta kontakt på nett, og håpe at de ønsker kontakt med dere.

Hvis man ser det litt fra barnas side, er det kanskje fryktelig vondt å ha kontakt med fars side av familien når han er ute av bildet.. Dersom far har gjort barna noe, eller mor foran barna, er det enda verre..

Uansett hva voksne føler, har barna det veldig, veldig mye verre...

Anonymkode: a1875...b25

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva kan vi gjøre? 

Nå forteller du kun din side av denne saken. For alt vi vet er dere en gjeng med dritt folk som har behandlet barnemor som gørr hele veien.

Du skriver selv at det har gått hele 10 mnd uten å ha truffet barna.. men du skriver ikke noe om hvorfor det har gptt så lang tid. Hvor ofte har du ringt å spurt om å treffes? Har du tilbydt å passe barna?

Er du selv såpass oppegående og frisk at moren stoler 100% på deg?

Nei her tror jeg det er ugler i mosen..

Jeg var gjennom ett brudd med barnefar til mine 2 barn for ca 5 år siden. Hans familie hadde alltid vært rævhull mot meg. Far har siden samlivsbrudd hatt barna annenhver helg og ellers har jeg hatt barna på fulltid.. i vårt tilfelle lar jeg ikke ekssvigerfamilie møte barna våre når barna er hos meg. Hva dem gjør når dem er hos pappaen annen hver helg legger jeg meg ikke i

Men jeg kan ikke fordra di krypene lengre.

Anonymkode: 686b8...f83

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva kan vi gjøre? 

Min bror har gått medd på å gi 100% ??

Den linja skurrer veldig hos meg

Anonymkode: d820d...267

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå forteller du kun din side av denne saken. For alt vi vet er dere en gjeng med dritt folk som har behandlet barnemor som gørr hele veien.

Du skriver selv at det har gått hele 10 mnd uten å ha truffet barna.. men du skriver ikke noe om hvorfor det har gptt så lang tid. Hvor ofte har du ringt å spurt om å treffes? Har du tilbydt å passe barna?

Er du selv såpass oppegående og frisk at moren stoler 100% på deg?

Nei her tror jeg det er ugler i mosen..

Jeg var gjennom ett brudd med barnefar til mine 2 barn for ca 5 år siden. Hans familie hadde alltid vært rævhull mot meg. Far har siden samlivsbrudd hatt barna annenhver helg og ellers har jeg hatt barna på fulltid.. i vårt tilfelle lar jeg ikke ekssvigerfamilie møte barna våre når barna er hos meg. Hva dem gjør når dem er hos pappaen annen hver helg legger jeg meg ikke i

Men jeg kan ikke fordra di krypene lengre.

Anonymkode: 686b8...f83

Stygt å straffe barn for voksnes uenigheter og det du skriver om de sier i grunn sitt on deg

Anonymkode: 08b93...4ac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gi det tid. De har vært gjennom en forferdelig skilsmisse og foreldrene trenger ro og tid til å stable en ny hverdag på beina igjen. 10 mnd er ingenting i den sammenhengen. Det siste de trenger nå er å måtte ta hensyn til dere. La dem få bruke tiden de trenger på å komme i orden i nye boliger og finne seg til rette i det nye livet og den nye hverdagen og så kan dere heller da begynne å forsiktig spørre om dere kan ha kontakt med barna.

Anonymkode: 7ee0f...e0d

Dem skilte seg for 5 år siden.

Vi har ikke sett ungene på 10 måneder.

Så skilsmissen er ikke fersk.

AnonymBruker
Skrevet

Det står ingen steder at han ikke har foreldreanvsar. Samværsrett og foreldreansvar er ikke avhengig av hverandre. Og ja, ikke alle passer til å ha barn. Det er jeg helt enig i.

Selv om han har gitt fra seg samværsretten, kan han når som helst komme tilbake og få det på nytt igjen.

Far kan bruke familien sin her som støtte. De kan ha det som kalles støttet samvær. Da har far samvær med barna sammen med feks andre familiemedlemmer. Han trenger ikke å være alene med de. Det kan være en mulig løsning for ts og resten av familien.

Broren min har valgt å ikke være i livene dems. Han har sagt fra seg alt. Jeg ønsker ikke å gå inn på hvorfor.

AnonymBruker
Skrevet

Jo TS har skrevet han har gitt fra seg alt. Ikke sett barna sine på flere år. 

Ts trenger ikke utgi sin bror og situasjon - det har ingenting med saken å gjøre. Hu spør om hva de som øvrig familie kan gjøre- og det er ingenting annet enn å vente. Det er sagt tidlig at det ikke er et alternativ at far har barna verken på den ene eller andre måten. 

Så nei - far kan ikke ha samvær med tilsyn av familien, nei - far kan ikke komme når som helst og kreve å se barna. Her er mye mer til historien enn ts forteller. Så hvorfor ikke bare holde seg til hva ts faktisk sier og spør om? Resten er ren spekulasjoner som ikke har noe med saken og gjøre. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...