Gå til innhold

Hvordan er det å bo i Elverum, Moelven og Brumunddal?

Skid_raw

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg bolig og det blir for dyrt å kjøpe i Hamar. Jeg jobber i Hamar. Spørsmålet mitt er hvordan det er å bo i Elverum, Moelven eller Brumunddal? Jeg er singel og 44 år gammel. Er ikke utpreget "gå på byen" person og liker stillhet og ro. Er ikke så avhengig av et yrende kulturliv heller. Fra Moelven, Brumunddal og Elverum er det ca. 20-20 min. med bil til Hamar og det går fint for min del.

Så til dere som er bosatt eller har vært bosatt på disse stedene, hva vil dere si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har bodd i Moelv, og er også godt kjent i Elverum. 

Dersom du skal pendle kollektivt til Hamar, er det superlett med tog til og fra Moelv. Fra Elverum er det tog litt til og fra, men ellers gode bussforbindelser.

Det er mer som skjer i Elverum, og det er jo et litt større sted en Moelv da.

Men Moelv har kort vei til Lillehammer, Gjøvik, Hamar og Sjusjøen. Elverum er litt langt unna alt.

Gode turmuligheter både i Moelv og Elverum. 

Men hvordan det er å bli kjent med folk som innflytter disse stedene vet jeg ikke.

Anonymkode: f6225...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Skid_raw skrev (2 timer siden):

Jeg skal kjøpe meg bolig og det blir for dyrt å kjøpe i Hamar. Jeg jobber i Hamar. Spørsmålet mitt er hvordan det er å bo i Elverum, Moelven eller Brumunddal? Jeg er singel og 44 år gammel. Er ikke utpreget "gå på byen" person og liker stillhet og ro. Er ikke så avhengig av et yrende kulturliv heller. Fra Moelven, Brumunddal og Elverum er det ca. 20-20 min. med bil til Hamar og det går fint for min del.

Så til dere som er bosatt eller har vært bosatt på disse stedene, hva vil dere si?

Veldig fint og koselig å bo i Elverum 🥰 

Anonymkode: cb8c5...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bodde en del år i Elverum, og har familie der. Jeg trivdes aldri, var jo umulig å bli kjent med folk. Kollegaer, folk man ble kjent med gjennom fritidsaktiviteter osv, var alle hyggelige mot deg der, men ville jo aldri finne på noe på fritiden. Jeg prøvde virkelig aktivt å bli kjent med andre, fikk noen få venner, de var og tilflyttere. Så jeg ville aldri flyttet tilbake. Store deler av familien min har flyttet og, da de ikke trives, synes det er for mye sladder. Og de som bor der, trives ikke. Men de har bodd der hele livet. 

Og jeg flyttet fra Elverum til en annen by, og der var det ikke vanskelig å få nye venner. Så der fikk jeg flere venner på kort tid. Og der kjente jeg ingen før jeg flyttet dit. Da jeg flyttet til Elverum, så hadde jeg både familie og en kjæreste som var fra Elverum. 

Anonymkode: c59ee...3b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Elverum er nærmeste Sverige, det er vel det beste 😛 (bor i elverum selv)

Er tilflytter, men kjenner ikke andre enn familie. Vet hvem noen av foreldrene til ungens medelever er, men det er alt. Vært her i to år. Jobber hjemmefra, så der er ingen naturlige møteplasser.

Anonymkode: ab6b9...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Skid_raw skrev (2 timer siden):

Moelv. Moelven er en bedrift.

Anonymkode: 7af8d...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jobber i Hamar, bor i Brumunddal/Furnes. Mye mer for boligene der enn i Hamar. Venner fra Elverum - innflyttere. De er glad i husene sine, men følte seg ikke velkommen da de flyttet dit. Så Elverum er mere tja enn Moelv.

Anonymkode: c841c...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg bodde en del år i Elverum, og har familie der. Jeg trivdes aldri, var jo umulig å bli kjent med folk. Kollegaer, folk man ble kjent med gjennom fritidsaktiviteter osv, var alle hyggelige mot deg der, men ville jo aldri finne på noe på fritiden. Jeg prøvde virkelig aktivt å bli kjent med andre, fikk noen få venner, de var og tilflyttere. Så jeg ville aldri flyttet tilbake. Store deler av familien min har flyttet og, da de ikke trives, synes det er for mye sladder. Og de som bor der, trives ikke. Men de har bodd der hele livet. 

Og jeg flyttet fra Elverum til en annen by, og der var det ikke vanskelig å få nye venner. Så der fikk jeg flere venner på kort tid. Og der kjente jeg ingen før jeg flyttet dit. Da jeg flyttet til Elverum, så hadde jeg både familie og en kjæreste som var fra Elverum. 

Anonymkode: c59ee...3b0

Hvor flyttet du? Har selv flytteplaner og vil et helt nytt sted der det er lett å bli kjent med folk. 

Anonymkode: a5a75...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Veldig fint og koselig å bo i Elverum 🥰 

Anonymkode: cb8c5...bb4

Ja, om du har en spesiell interesse/besettelse for sprengkulde og barskog

Anonymkode: 17443...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ja, om du har en spesiell interesse/besettelse for sprengkulde og barskog

Anonymkode: 17443...216

"Sneen er dyp og Glomma er grunn"

vet du! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
AnonymBruker
Skid_raw skrev (På 6.5.2024 den 14.41):

Hei jeg er innflytter til Elverum selv fra en storby. Jeg ble lei storbylivet og flyttet hit av den grunn. Ikke helt ukjent med Elverum da jeg gikk på vgs her for mange år siden. Synes det er helt greit. Hva bestemte du deg for ts?

Anonymkode: 9d579...e8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Skid_raw skrev (På 6.5.2024 den 14.41):

Hei jeg er innflytter til Elverum selv fra en storby. Jeg ble lei storbylivet og flyttet hit av den grunn. Ikke helt ukjent med Elverum da jeg gikk på vgs her for mange år siden. Synes det er helt greit. Hva bestemte du deg for ts?

Anonymkode: 9d579...e8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har aldri bodd noen av stedene, men hadde gått for Moelv eller Brummundal pga nærhet til Lillehammer og Gjøvik i tillegg til Hamar. Jeg føler Elverum er i ingenmannsland og mer avsides. 

Hva endte du egentlig opp med, TS? 

Anonymkode: d481b...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...