Gå til innhold

Jobb - kontor - røykere! Stanken! What to do?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette hørtes ut som et 90- talls problem 😅 

huff, aner ikke hva du skal gjøre. Visste faktisk ikke at det fortsatt var folk som røykte på jobb. Er allergisk og husker jo hvor jævlig det var. Kan du bytte jobb da? Hvis arbeidsgiver godtar det er det jo ikke så mye og gjøre. 

Anonymkode: 850cb...885

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må bare være litt tøff og si det som det er. At du dessverre blir dårlig av røyklukta, og spørre om de kan vente en liten stund etter røykepause før de kommer inn til deg. Så blir de sikkert sure, men du får bare vurdere hva som er verst... 

Anonymkode: d2814...90a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen vei utenom å si fra, og hvis de ikke respekterer deg så må du ta det med sjefen eller HR. De fleste røykere forstår ikke at de stinker. 

Anonymkode: ec0f4...77e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.5.2024 den 14.21):

Ja tror faktisk jeg må det, for det er altså så ekkelt.

En spurte her over hvordan jeg sliter:

Jeg blir uvel av det, kvalm og sliter med å puste inn lukten de bærer med seg.
I tillegg lukter jeg røyk når jeg kommer hjem fra jobb.

Anonymkode: 8bd19...d9c

Jeg skjønner at det er plagsomt, men det at du lukter røyk når du kommer hjem fra jobb innbiller du deg.

Anonymkode: a103d...2fa

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skjønner at det er plagsomt, men det at du lukter røyk når du kommer hjem fra jobb innbiller du deg.

Det gjør hun neppe, sånt kan sitte i lenge.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg ekstremt godt. 
Jeg er også utrolig var for røy lukt og av en eller annen grunn lukter noen mennesker mer enn andre når de har røyket. 
Noen lukter rett og slett så surt at det regelrett svir i nesen 😖 

ville nok vært ærlig og sagt det som det er. De er nok klar over problemet men de fleste røykere merker jo ingenting selv. 
lykke til ❤️

Anonymkode: 0c0b4...273

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta det opp med verneombud? Det påvirker jo arbeidsmiljøet ditt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du eget kontor som de kommer inn på rett etter at de har røyket? I så fall ville jeg sagt fra til de på en vennlig måte at du selvsagt forstår at de ønsker seg en blås av og til, men at du hadde satt innmari pris på at de ikke kommer inn på kontoret til deg det første kvarteret etter at de har vært ute fordi du blir uvel av røykelukten. Sleng gjerne på at du synes det er ubehagelig å si fra om dette, men at du føler at du må det nå og at du håper på forståelse.

Hvis dere har åpent landskap, så må du kanskje snakke med sjefen din og be om tilrettelegging. Tilretteleggingen kan bli å plassere røykerne i samme område og ikke-røykerne i et annet område. 

Lykke til! 

Anonymkode: 0c9f4...4b1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.5.2024 den 14.27):

er det jobb relatert eller kommer de bare innom for en hyggelig prat? om det er det siste så er det lov å be de om å vente litt før de stikke innom.

Jeg vet hvordan du har det, jobbet tidligere i et åpent kontor landskap der jeg hadde en på vær side som røykte, du kjenner den lukta ganske godt :)

Anonymkode: 42dc0...a48

Gjør det så slipper du at de stikker innom i det hele tatt tipper jeg :) Å ikke klare å holde sånt utrolig lite ubehag for seg selv er oppskriften på å ikke få mange venner :)

Anonymkode: d7527...ab4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.5.2024 den 16.34):

Dette hørtes ut som et 90- talls problem 😅 

huff, aner ikke hva du skal gjøre. Visste faktisk ikke at det fortsatt var folk som røykte på jobb. Er allergisk og husker jo hvor jævlig det var. Kan du bytte jobb da? Hvis arbeidsgiver godtar det er det jo ikke så mye og gjøre. 

Anonymkode: 850cb...885

Hvor tenker du grensen går for hva en arbeidsgiver skal detaljstyre, jeg er leder (røyker ikke om det skulle ha noe og si) og jeg hadde heller benyttet anledningen til å kvitte meg med persillebladet enn med de vennlige røykerne som tydeligvis prøver å inkludere TS i arbeidsmiljøet, men som plager henne med lukten sin. Andre mennesker er plagsomme, det er du og TS, hvis du ønsker å bli tolerert for dine rariteter må du nesten tåle andre litt og :)

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Gjør det så slipper du at de stikker innom i det hele tatt tipper jeg :) Å ikke klare å holde sånt utrolig lite ubehag for seg selv er oppskriften på å ikke få mange venner :)

Det er åpenbart ikke et lite ubehag, men en stor plage. Folk som ikke respekterer dette er uansett ikke venner.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du kommer inn en gang kan du si "Oi, her lukta det røyk". Kanskje de ikke er klar over hvor mye det lukter.

Anonymkode: fc11e...e5c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er åpenbart ikke et lite ubehag, men en stor plage. Folk som ikke respekterer dette er uansett ikke venner.

😂det er derfor TS burde uttrykke det, så får hun klarlagt at de ikke er venner og hun slipper å snakke med dem, problem solved :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor tenker du grensen går for hva en arbeidsgiver skal detaljstyre, jeg er leder (røyker ikke om det skulle ha noe og si) og jeg hadde heller benyttet anledningen til å kvitte meg med persillebladet enn med de vennlige røykerne som tydeligvis prøver å inkludere TS i arbeidsmiljøet, men som plager henne med lukten sin. Andre mennesker er plagsomme, det er du og TS, hvis du ønsker å bli tolerert for dine rariteter må du nesten tåle andre litt og :)

Som leder har du plikt til å ta vare på alle dine ansatte, og det lønner seg å være løsningsorientert slik at alle sikres trivsel på arbeidsplassen. Hilsen også en leder!! 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.5.2024 den 14.12):

Nei det hadde jeg heller ikke tenkt, for jeg skjønner jo at det er lov og at de må få røyke, men jeg sliter bare veldig når røyklukta er rykende fersk. Føler faktisk at jeg lukter røyk etter at de er her. Ille om en ikke-røyker skal stinke røyk når man kommer hjem til barna sine =/

Anonymkode: 8bd19...d9c

Snakk om å overdrive da.

Anonymkode: 2dc1b...e76

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Som leder har du plikt til å ta vare på alle dine ansatte, og det lønner seg å være løsningsorientert slik at alle sikres trivsel på arbeidsplassen. Hilsen også en leder!! 

Gjelder dette parfyme også? De som har spist hvitløk?

Anonymkode: 2dc1b...e76

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er antakelig snakk om kolleger som er skikkelig "innrøkte", dvs. at lukta også er godt "innbakt" i klærne deres, og den kan faktisk være såpass intens at den smitter over på klærne til TS.  Har et par sånne på jobb, og lukta henger igjen i kontorgangen i flere minutter etter at de har gått der. 

Anonymkode: 38bc8...e14

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Det gjør hun neppe, sånt kan sitte i lenge.

Nei, du begynner ikke å lukte røyk fordi en person som røyker kommer innom kontoret ditt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Absolutt, derfor ville jeg regnet med at persillebladet ville finne noe nytt å plages med, og noe nytt og noe nytt, alle disse "alle skal ta hensyn til den minste detalj for min skyld" er bare ikke like verdsatte medarbeidere for meg enn de som er litt rundere for de er gjerne det på alle andre områder også :) 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere røyket, og JA, det lukter sikkelig vondt! 

Men det er ikke forbud mot å røyke, og helt ærlig så burde man tåle litt lukt. Røyklukta setter seg ikke i klærne dine bare fordi de er innom deg etter røykepausen. Jeg håper ikke du oser parfyme heller da, siden det er også ganske så sjenerende, blir dårlig, hodepine og kvalm av det også. 

Skulle virkelig ønske folk snart kunne slutte å plage røykere, man er voksne nok til å gjøre som man vil. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...