Gå til innhold

Noen som temper og bruker FertilityFriend?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg temper og logger i FF og har gjort dette siden i høst. Jeg har hatt ok stabile sykluser, minus januar da jeg ble uplanlagt gravid og opplevde en kjemisk. Var for så vidt stabil da også og ble lite kluss/forskyvning.

Men det jeg har merket meg er høyere BBT enn ellers, sånn på det jevne. Og denne syklusen (april) var jeg og FF uenig i eggløsningsdag. Nå når jeg vet mensdag så vet jeg også ved å telle 14 dager bakover at jeg hadde riktig eggløsningsdag, ikke appen. 

Flere som har opplevd dette? Går dere inn og redigerer i så fall? 

Jeg logger i appen Flo fra før, der "tippet" de riktig eggløsningsdag  men jeg fører ikke BBT der. 

For ordens skyld så temper jeg vaginalt til samme tidspunkt hver dag.

Anonymkode: 389b6...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det kan skje at bbt er noe høyere en stund etter kjemisk/sa/ma selv om syklusen er tilbake til "normalen". Hvor lenge dette pågår hos den enkelte varierer. Hos meg gikk tempen til "normalen" først etter 6 mnd ved første mist, og etter 3 mnd året etter ved en mist. 

Hvis jeg VET el er feil i app - så redigerer jeg ja. Dette fordi det kan ta appen tid å omjustere seg til endringen kroppen har. Appen er tross alt en mye mer simpel ting enn kroppen og tar ikke høyde for alle kroppslige endringer og hormoner. 

Har du alltid like lang syklus og vet du har 14 dager mellom el og mens så redigerer du. Men én og annen syklus kan være avvikende fra tid til annen også. 

Eventuelt lar du appen stå, markerer deg forskjellen og ser ann neste syklus. 

Anonymkode: 483ec...f50

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 6.5.2024 den 12.35):

Det kan skje at bbt er noe høyere en stund etter kjemisk/sa/ma selv om syklusen er tilbake til "normalen". Hvor lenge dette pågår hos den enkelte varierer. Hos meg gikk tempen til "normalen" først etter 6 mnd ved første mist, og etter 3 mnd året etter ved en mist. 

Hvis jeg VET el er feil i app - så redigerer jeg ja. Dette fordi det kan ta appen tid å omjustere seg til endringen kroppen har. Appen er tross alt en mye mer simpel ting enn kroppen og tar ikke høyde for alle kroppslige endringer og hormoner. 

Har du alltid like lang syklus og vet du har 14 dager mellom el og mens så redigerer du. Men én og annen syklus kan være avvikende fra tid til annen også. 

Eventuelt lar du appen stå, markerer deg forskjellen og ser ann neste syklus. 

Anonymkode: 483ec...f50

Ekspander  

Takk for svar.

Var nettopp det, usikker på om jeg bare skulle la det gå. 

Veldig interessant denne tempingen da 😇

Screenshot_20240506-152227_FF App.jpg

Anonymkode: 389b6...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...