AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #1 Skrevet 6. mai 2024 Sønnen min har så lyst å være med på leirskole, og jeg må få kjøpt inn ting han må ha med seg, derfor tenkte jeg å prøve å få selge dette. Jeg har en fyr på facebook som kjøper slikt, men jeg vil prøve å finne ut om det er noen verdi i det hele tatt, før jeg kontakter han. Om det er vits. Håper virkelig noen kan hjelpe meg 🥰 Regner med at dette hører til en serie eller noe? Det står "SUN HAPPY SUN HAPPY" Stempel 925 Ser også ut som om det er stemplet noen vinger bak Pluss et stempel til som jeg ikke ser hva er Mangler en sten Noen som har peiling på verdien? Hvor den er kjøpt? Hvilken serie den hører til? Hvilken stener det er? Skal selfølgelig vaske det før salg Anonymkode: 89b41...433
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #2 Skrevet 6. mai 2024 Vet du om det er kjøpt på gullsmed i Norge eller hvilket land? Nå kan det være bildet som er dårlig, men det ser ut som det er mye riper i det, og selve anhengsringen mangler, i tillegg til ett mindre pent hull for anhengsringen... Bildet er utydelig, men det ser ut som ett større krater der det mangler en sten. Det er svært sjeldent stener på smykker er så store og/eller festet slik at det blir såpass synlig, med mindre det strass... For meg ser det derfor ut som juggel kjøpt på en eller annen gatebod... Anonymkode: c0a55...a5e 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #3 Skrevet 6. mai 2024 Prisen pr gram for 925 sølv er 6-7 kroner og stenene er heller ikke verdt stort med mindre det er snakk om ekte diamanter, dette er ikke verdt mange kronene men du kan jo høre med en gullsmed. Anonymkode: 29782...276 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #4 Skrevet 6. mai 2024 Jeg hadde heller kontaktet nav enn å satse noe på det smykket der. Anonymkode: e4da3...b8f 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #5 Skrevet 6. mai 2024 Hei og tusen takk for svar 😁 Det er kjøpt i Norge for ca. 13 år siden. På en gullsmed. Det er ikke mye riper i det,så trur bilde lyver der. Men anhengsringen mangler og det mangler en sten. Det var xen min som kjøpte dette til meg. Han sa det kostet 6000 den gang, men om dette stemmer vet jeg ikke. Det er tre stempel bak, en som jeg ikke ser hva er i det hele tatt. Jeg trur dette hører til en "serie" som er slik som dette, om dere skjønner. Anonymkode: 89b41...433
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #7 Skrevet 6. mai 2024 Gå inn til en gullsmed, de vil se hva dette er. Om det kun er sølv så får du ikke mye for det. Anonymkode: 33679...465 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #8 Skrevet 6. mai 2024 925 er sølv. Det er nok ikke betalt 6k for det smukket, kanskje 6000 øre.... Anonymkode: ea2bc...300 2
Snublefot62 Skrevet 6. mai 2024 #9 Skrevet 6. mai 2024 Vel, om eksen din sa han betalte 6k for det smykket der så er han enten blitt lurt eller så lyver han. 9
Londonjenta Skrevet 6. mai 2024 #10 Skrevet 6. mai 2024 Det ser ut som en dårlig kopi av et bvlgari-smykke. Tror ikke det er verdt mange kronene. 3 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #11 Skrevet 6. mai 2024 Det er nok dessverre bare juggel TS. Det ser ut som et billig sølvsmykke med noen steiner som har ramlet ut. Kanskje kan du få sølvprisen for det hos gullsmeden, men det dekker nok ikke engang utgiftene for å kjøre til gullsmeden. Jeg ville nok satset på en annen måte å skaffe penger på. Anonymkode: 274f7...aa8 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #12 Skrevet 6. mai 2024 Selv diamanter er vanskelig å selge uten papirer. Ingen diamantsmykker er laget av sølv.. Dessverre. Du kan søke nav om midler til spesielle anledninger. Det ville jeg gjort Anonymkode: b1dbf...233 3
Snublefot62 Skrevet 6. mai 2024 #13 Skrevet 6. mai 2024 Og dersom det er turutstyr dere mangler så kan dere sjekke med BUA i nærheten. Der får dere låne gratis. 2
Gjest Luksusbia Skrevet 6. mai 2024 #14 Skrevet 6. mai 2024 Sølv er desverre ikke så lett å få solgt, og heller ikke spesielt verdifullt. Exen din sa kanskje 6000, men tviler på at du får mer enn 600kr for det
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #15 Skrevet 6. mai 2024 Det er ikke ekte sølv. Anonymkode: f075d...fd7
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #16 Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hei og tusen takk for svar 😁 Det er kjøpt i Norge for ca. 13 år siden. På en gullsmed. Det er ikke mye riper i det,så trur bilde lyver der. Men anhengsringen mangler og det mangler en sten. Det var xen min som kjøpte dette til meg. Han sa det kostet 6000 den gang, men om dette stemmer vet jeg ikke. Det er tre stempel bak, en som jeg ikke ser hva er i det hele tatt. Jeg trur dette hører til en "serie" som er slik som dette, om dere skjønner. Anonymkode: 89b41...433 Det han betalte for er arbeidet med å lage smykket samt designet og ikke verdien for metallet eller stenene, en oppkjøper eller gullsmed smelter det ned og vil ikke betale mer enn verdien for metallet minus det de må ha i fortjeneste Anonymkode: 29782...276 1
harma Skrevet 6. mai 2024 #17 Skrevet 6. mai 2024 Mange leirskoler har alt av utstyr som elever kan få låne. Sjekk med leirskolen som sønnen din skal hva de har å tilby. 1
Ulven Skrevet 6. mai 2024 #18 Skrevet 6. mai 2024 Ut fra bildet er det ikke noe stempel for evnt diamanter, og selve smykket er sølv. Det betyr at dette i praksis ikke er verdt noen ting dessverre. Har dere noen form for kommunal utlånsordning der du bor? Skolen pleier å ha noe utstyr til utlån i slike tilfeller, og det er mange som hadde lånt ut hvis du hadde bedt om hjelp på sosiale medier. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå