Pludre Skrevet 9. februar 2006 #1 Del Skrevet 9. februar 2006 Hei Denne er kjempegod, kan virkelig anbefales Tacopai! Jeg pleier å bruke èn pakke maizena paibunn per pai! Da følger jeg bare oppskriften på pakken! Men du kan lage den fra bunnen av med oppskriften som står her: Paideig: 4dl hvetemel 50gr. smør 2ts bakepulver 2krm salt 1,5dl melk Bland alt det tørre, kna i smøret og ha i melk. Fyll: 400-500gr. kjøttdeig 1 pose tacokrydder 1 løk 1dl vann 2 hakkede tomater (jeg bruker en halv boks ferdig hakkede tomater) Krem: 1 boks cremè fresh 2 ss majones 2krm pepper 1 presset hvitløksfedd (Blandes sammen...) Kjøttdeig og løk surres. Ha i tacokrydder og vann. Kokes i ca. 10 min. Legg paibunnen i paiformen og fordel kjøttdeigen over bunnen. Så legger du hakkede tomater over kjøttdeigen. Deretter legger du et lokk av "krem" over. Og tilslutt strør du revet ost over paien og steker den. Jeg har ikke steketemperatur og tid. Men når du bruker maizena paibunn, følger jeg det som står på pakken der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy Skrevet 9. februar 2006 #2 Del Skrevet 9. februar 2006 Den er heved kopiert og printet, og ligger godt ann til å bli fredagskosen i morgen! Hvor har det blitt av buss-avataren, Pludre?! :kgblunk: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 9. februar 2006 #3 Del Skrevet 9. februar 2006 Skal prøves! Takk for oppskrift Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 9. februar 2006 #4 Del Skrevet 9. februar 2006 Den oppskriften er knallgod, den bruker jeg også (med noen små modifikasjoner her og der). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest just Skrevet 28. februar 2010 #5 Del Skrevet 28. februar 2010 Hva med en pai med kylling og asparges? Denne ble servert i en dåp, og har fått fantastiske tilbakemeldinger! http://matmedmonkis.blogspot.com/2010/02/p...g-asparges.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 28. februar 2010 #6 Del Skrevet 28. februar 2010 Hei Denne er kjempegod, kan virkelig anbefales Tacopai! Jeg pleier å bruke èn pakke maizena paibunn per pai! Da følger jeg bare oppskriften på pakken! Men du kan lage den fra bunnen av med oppskriften som står her: Paideig: 4dl hvetemel 50gr. smør 2ts bakepulver 2krm salt 1,5dl melk Bland alt det tørre, kna i smøret og ha i melk. Fyll: 400-500gr. kjøttdeig 1 pose tacokrydder 1 løk 1dl vann 2 hakkede tomater (jeg bruker en halv boks ferdig hakkede tomater) Krem: 1 boks cremè fresh 2 ss majones 2krm pepper 1 presset hvitløksfedd (Blandes sammen...) Kjøttdeig og løk surres. Ha i tacokrydder og vann. Kokes i ca. 10 min. Legg paibunnen i paiformen og fordel kjøttdeigen over bunnen. Så legger du hakkede tomater over kjøttdeigen. Deretter legger du et lokk av "krem" over. Og tilslutt strør du revet ost over paien og steker den. Jeg har ikke steketemperatur og tid. Men når du bruker maizena paibunn, følger jeg det som står på pakken der. Hva kan man bruke istedet for Creme Fresh for å få en kremet konsistens (ikke rømme/majones) ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2010 #7 Del Skrevet 28. februar 2010 Hva kan man bruke istedet for Creme Fresh for å få en kremet konsistens (ikke rømme/majones) ? Prøv vanlig eggestand. kanskje tatt skivete tomater i stedet da, så det ikke blir så soggy. Synes det er godt med litt bønner i også jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Momseguri Skrevet 28. februar 2010 #8 Del Skrevet 28. februar 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2010 #9 Del Skrevet 28. februar 2010 Prøv vanlig eggestand. kanskje tatt skivete tomater i stedet da, så det ikke blir så soggy. Synes det er godt med litt bønner i også jeg. Liker det ikke 'vått'. Kan man piske lett krem av fløte og det det på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus_ Skrevet 28. februar 2010 #10 Del Skrevet 28. februar 2010 Liker det ikke 'vått'. Kan man piske lett krem av fløte og det det på? Tror ikke det blir bra når det skal ovnsstekes. Hva med kesam eller en ostesaus(bechamel+ost)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pulverheksa Skrevet 1. mars 2010 #11 Del Skrevet 1. mars 2010 Hva kan man bruke istedet for Creme Fresh for å få en kremet konsistens (ikke rømme/majones) ? Tyrkisk yoghurt er fint, den fra Lindahls(?) er kokefast, og har bare 10 % fett i forhold til sæterrømme og creme fraiche med 35%fett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus_ Skrevet 1. mars 2010 #12 Del Skrevet 1. mars 2010 Liker det ikke 'vått'. Kan man piske lett krem av fløte og det det på? Det blir forresten ikke vått med eggestand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå