AnonymBruker Skrevet 6. mai #21 Del Skrevet 6. mai LanoAltforstor skrev (3 minutter siden): Har ikke sett den og kommer ikke til å ta medisinske råd, hverken fra Netflix, kvinneguiden, KK, Allers, Dagbladet eller Facebook. Men for all del, spis gress og stol på placebo-effekten. Akkurat gress (og annet fiber) er jeg enig i at man ikke bør spise noe særlig av. Men det finnes da mange måter å få gode bakterier i magen på. For eksempel et carnivore-kosthold (kun animalsk, ingen planter) er gunstig for tarmfloraen. Resultatet var reproduserbart. Det tok noen dager å endre bakteriefloraen. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3957428/ Anonymkode: a905c...e09 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #22 Del Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Akkurat gress (og annet fiber) er jeg enig i at man ikke bør spise noe særlig av. Men det finnes da mange måter å få gode bakterier i magen på. For eksempel et carnivore-kosthold (kun animalsk, ingen planter) er gunstig for tarmfloraen. Resultatet var reproduserbart. Det tok noen dager å endre bakteriefloraen. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3957428/ Anonymkode: a905c...e09 Om man vil ende opp med hjerte- og karsykdommer i ung alder og dø av hjerteinfarkt, så er det bare å spise carnivore. Ønsker man derimot å være en del av gruppa som lever lengst og har minst tilfeller av hjerteproblemer, beinbrudd, demens og andre sykdommer, så bør man spise som de gjør i verdens blue zones, der de spiser lite til ingen animalske produkter og mye planter. https://www.healthline.com/nutrition/blue-zones Anonymkode: 2feba...15e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #23 Del Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har egentlig mest tro på å spise grønnsakene i sin rene form, så jeg tror du gjør lurt i å spise selleri! Tror jeg skal en tur på matbutikken senere i dag og handle litt Jeg har også hatt en del problemer med sure oppstøt og kvalme, men det synes jeg har roet seg litt den siste tiden. Føler det kan ses i sammenheng med at jeg stresser mindre og sover mer. Og muligens også at fordøyelsen har fått litt fart på seg. Har mange ganger følt at jeg bruker evigheter på å fordøye et lite måltid. F.eks for litt siden hadde jeg "fastet" 16t, spist et knøttlite måltid i 12-tiden på dagen (som inneholdt gulrot), og kl 18 samme dag gulpet jeg opp gulrot. Uvirkelig, når systemet i utgangspunktet skulle vært tomt. Spesiell den kroppen altså. Hvordan fungerer kåljuice? Det hørtes forferdelig ut. Er det noe man lager selv? Kjøper? TS Anonymkode: 86d1a...bae Kåljuice fungerte mot betennelse i magen tror jeg det var, det skulle ihvertfall hjelpe til med å roe ned min irriterte & kvalme stressmage! Jeg laget det selv, brukte blender/juicer til å lage juice av kuttet hodekål. Altså jeg liker å spise hodekål, både rå (i salat f.eks) eller kokt, men kan love deg at den juicen er noe av det grusomste jeg har smakt! Jeg måtte tvinge ned små glass med det😅 Men alt for å se om det hjalp på magen! Nå holder jeg meg til bla aloe vera-juice istedet, pluss noen flere av de tingene jeg kom med. Anonymkode: 402f0...42c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #24 Del Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har egentlig mest tro på å spise grønnsakene i sin rene form, så jeg tror du gjør lurt i å spise selleri! Tror jeg skal en tur på matbutikken senere i dag og handle litt Jeg har også hatt en del problemer med sure oppstøt og kvalme, men det synes jeg har roet seg litt den siste tiden. Føler det kan ses i sammenheng med at jeg stresser mindre og sover mer. Og muligens også at fordøyelsen har fått litt fart på seg. Har mange ganger følt at jeg bruker evigheter på å fordøye et lite måltid. F.eks for litt siden hadde jeg "fastet" 16t, spist et knøttlite måltid i 12-tiden på dagen (som inneholdt gulrot), og kl 18 samme dag gulpet jeg opp gulrot. Uvirkelig, når systemet i utgangspunktet skulle vært tomt. Spesiell den kroppen altså. Hvordan fungerer kåljuice? Det hørtes forferdelig ut. Er det noe man lager selv? Kjøper? TS Anonymkode: 86d1a...bae Kåljuice fungerte mot betennelse i magen tror jeg det var, det skulle ihvertfall hjelpe til med å roe ned min irriterte & kvalme stressmage! Jeg laget det selv, brukte blender/juicer til å lage juice av kuttet hodekål. Altså jeg liker å spise hodekål, både rå (i salat f.eks) eller kokt, men kan love deg at den juicen er noe av det grusomste jeg har smakt! Jeg måtte tvinge ned små glass med det😅 Men alt for å se om det hjalp på magen! Nå holder jeg meg til bla aloe vera-juice istedet, pluss noen flere av de tingene jeg kom med. Anonymkode: 402f0...42c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen19 Skrevet 6. mai #25 Del Skrevet 6. mai Jeg kjørte på med kefir hver dag i flere uker, det har hjulpet meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai #26 Del Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (9 timer siden): Om man vil ende opp med hjerte- og karsykdommer i ung alder og dø av hjerteinfarkt, så er det bare å spise carnivore. Ønsker man derimot å være en del av gruppa som lever lengst og har minst tilfeller av hjerteproblemer, beinbrudd, demens og andre sykdommer, så bør man spise som de gjør i verdens blue zones, der de spiser lite til ingen animalske produkter og mye planter. https://www.healthline.com/nutrition/blue-zones Anonymkode: 2feba...15e Mer kjøtt er forbundet med høyere levealder, ikke lavere. I Hong Kong spiser de over dobbelt så mye kjøtt som nordmenn og lever lengre enn oss, faktisk spiser de mest kjøtt i verden og lever lengst i verden. De ekte Blue Zones er kjent for å spise MER kjøtt enn tilsvarende samfunn. Her har det vært noen som er ute etter å føre folk bak lyset i veganismens navn. For eksempel på Sardinia og Nicoya så ble Blue Zones-matinntaket rapportert under fasten hvor man skal holde seg borte fra kjøtt i 40 dager. På Okinawa ble matinntaket rapportert rett etter andre verdenskrig når øya var bombet sønder og sammen og de måtte leve på søtpotet i noen år. Til vanlig spiser disse samfunnene mye animalsk. Okinawa er kjent for å spise mye mer kjøtt en resten av Japan. De spiste enorme mengder svin i gamle dager. Og de som ble gamle spiste mer kjøtt enn gjennomsnittet, og inntak av animalsk var forbundet med økt levealder. Den eneste av "Blue Zones" som faktisk spiser mindre kjøtt enn tilsvarende samfunn er Loma Linda som er religiøse sjuende dag adventister. Religionen deres sier at de skal ta vare på kroppene som et tempel, og at det inkluderer å kutte ut kjøtt. De ser sunnere ut på overflaten, men mennene der har elendig spermkvalitet, som sier veldig mye om sunnheten av å levesettet deres. Et dyr som har god tilgang på sunn mat vil få økt fruktbarhet, ikke lavere. Redusert fruktbarhet i en befolkning er et tegn på at noe er galt. Anonymkode: a905c...e09 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå