Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i forhold men typen i 7 år nå og han er verdens snilleste og jeg kan virkelig stole 100% på han. Jeg vil si han er en drømme mann for mange. Han er min bestevenn. Men… sexlysten er der ikke, jeg har aldri lyst til å ha sex og klarer ikke å forstå hvorfor. Jeg har en kollega som jeg har jobbet med en god stund nå, og han er også i ett fint forhold men damen sin. Vi har blitt gode venner og tuller mye sammen på jobb. Jeg merker det er en del flørting og en seksuell tiltrekning mellom oss. Vi begge snakker ofte om hverandres kjærester, og sammenligner de ofte med hverandre og sier de to er like og vi er like. Jeg hadde nokk ikke villet blitt sammen med denne personen, men hver gang jeg jobber med han klarer jeg ikke å slutte å tenke på han å tenker bare på at jeg vil ha sex med han. Hode mitt klikker. Jeg er så tiltrukket til han og får vondt i magen når han snakker med andre damer på jobb. Hva skal jeg gjøre??? 

Anonymkode: d7e5d...e01

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1. Du er blitt vant til mannen din, og han er ikke lenger spennende

2. Din kollega nærmer seg deg. Dere er begge i et forhold, men dere snakker om hverandres partnere samtidig som dere finner likheter med hverandre. Dere er begge i fine forhold, så hvorfor tar dere ikke vare på det?

3. Dere snakker om og betror dere om hverandres kjærester, og dermed utleverer dere dem. Hva hadde du syntes om din samboer snakket om deg og deres forhold til en "venninne" eller kollega?

4. Hva hadde du syntes om at din mann hadde utlevert deg til en kollega, men dine negative sider, og noen positive, der du ble sammenlignet med en annen person du ikke kjenner? Sammenlignet med en kollegas partner som du kanskje ikke vet hvem er? Hadde ikke det føltes veldig urettferdig og utleverende av din person og ditt privatliv?

5. Kjæresten din er en drømmemann for mange, men nå har du ikke lyst på han. Forsvant sexlysten før du ble kjent med han nye eller når du begynte å flørte? Og om du vil gi slipp på en som er en drømmemann for mange, så gi slipp! Vi er mange som vil ha han!

6. Hvorfor skal det å "tulle mye på jobb" ha innflytelse på hverdagen og planen for framtida? En må da kunne skille en flørt fra å ødelegge framtida si. Og dessuten bør man sette stopp når man vet at man selv og også flørten er i seriøse forhold. Det handler om respekt, og at man gå videre på en grei måte. Og at man kan gå videre på jobb på en grei måte i din situasjon

Anonymkode: 82e01...bac

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Om jeg mister lysten på partneren min tar jeg det som et tegn på at det er starten på slutten.

Det spiller ingen rolle hvor flott noen er eller hvor mange andre liker han. Det er det jeg mener som teller.

Og et samliv uten sex og lyst er ikke aktuelt for meg. 

Når det er sagt så svinger sexlysten noe gjennom livet. Det avgjørende her blir vel hvor lenge har det vart? Når begynte denne endringen? Sammenfalt det med forelskelsen du opplever på jobb?

Kanskje du er sammen med feil mann?

Du burde uansett holde avstand til kollegaen din. Han er opptatt og du burde respektere det.

Har du ikke tenkt å utvise respekt for din egen partner eller din kollega sitt forhold så synes jeg dere burde ha sex. 

Jeg kan garantere deg at virkeligheten er mer skuff enn fantasien. Men kjør på, du har bare ett liv, fyll det med det du synes er verdifullt. 

Anonymkode: d2dfa...c26

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

1. Du er blitt vant til mannen din, og han er ikke lenger spennende

2. Din kollega nærmer seg deg. Dere er begge i et forhold, men dere snakker om hverandres partnere samtidig som dere finner likheter med hverandre. Dere er begge i fine forhold, så hvorfor tar dere ikke vare på det?

3. Dere snakker om og betror dere om hverandres kjærester, og dermed utleverer dere dem. Hva hadde du syntes om din samboer snakket om deg og deres forhold til en "venninne" eller kollega?

4. Hva hadde du syntes om at din mann hadde utlevert deg til en kollega, men dine negative sider, og noen positive, der du ble sammenlignet med en annen person du ikke kjenner? Sammenlignet med en kollegas partner som du kanskje ikke vet hvem er? Hadde ikke det føltes veldig urettferdig og utleverende av din person og ditt privatliv?

5. Kjæresten din er en drømmemann for mange, men nå har du ikke lyst på han. Forsvant sexlysten før du ble kjent med han nye eller når du begynte å flørte? Og om du vil gi slipp på en som er en drømmemann for mange, så gi slipp! Vi er mange som vil ha han!

6. Hvorfor skal det å "tulle mye på jobb" ha innflytelse på hverdagen og planen for framtida? En må da kunne skille en flørt fra å ødelegge framtida si. Og dessuten bør man sette stopp når man vet at man selv og også flørten er i seriøse forhold. Det handler om respekt, og at man gå videre på en grei måte. Og at man kan gå videre på jobb på en grei måte i din situasjon

Anonymkode: 82e01...bac

Takk for svar!

Litt kommentarer fra det du skrev å lurte på: 

Jeg har aldri snakket noe negativt om mannen min, har nevnt til denne kollegaen at han egentlig er for bra for meg og en bedre versjon av meg.

Lysten mistet jeg etter 3 år sammen. Jeg vet at det jeg tenker er galt og det er derfor jeg trenger råd.. jeg føler meg som verdens verste person så kan ha disse tankene..

Har i alle år tenkt at en person som han er en jeg vil ha og en jeg vil ha som barnefar, da jeg har hatt mangel på det i min barndom. 

MEN det er noe me denne kollegaen som trigger meg, jeg har jo ikje lyst til å miste mannen min da han er så fantastisk i alt annet, merker bare at når den lysten mangler så blir den intense kjemien mellom meg og kollegaen min forsterket

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Om jeg mister lysten på partneren min tar jeg det som et tegn på at det er starten på slutten.

Det spiller ingen rolle hvor flott noen er eller hvor mange andre liker han. Det er det jeg mener som teller.

Og et samliv uten sex og lyst er ikke aktuelt for meg. 

Når det er sagt så svinger sexlysten noe gjennom livet. Det avgjørende her blir vel hvor lenge har det vart? Når begynte denne endringen? Sammenfalt det med forelskelsen du opplever på jobb?

Kanskje du er sammen med feil mann?

Du burde uansett holde avstand til kollegaen din. Han er opptatt og du burde respektere det.

Har du ikke tenkt å utvise respekt for din egen partner eller din kollega sitt forhold så synes jeg dere burde ha sex. 

Jeg kan garantere deg at virkeligheten er mer skuff enn fantasien. Men kjør på, du har bare ett liv, fyll det med det du synes er verdifullt. 

Som jeg nevnte litt på en annen kommentar så er jeg klar over at dette er galt av meg, jeg ville aldri ha ødelagt ett annet forhold og kommer da ikke til å gjør noe med han, men er tankene mine som fucker med hodet mitt, så all svar hjelper her! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt at det er vanlig å ha en større krise i forholdet hvert 7. år. Det passet ganske bra for oss, men her var krisen større etter 14 år enn etter 7, men vi kom gjennom det også.

Jeg vil anbefale å tenke på det som en utfordring. Ikke si noe om kollegaen, men si til mannen din at du ikke er fornøyd med dine følelser nå og ønsker å jobbe med dem. Utfordringen i forbindelse med kollegaen blir det å bare være vennskapelig hvis du ikke kan holde avstand. En hver emosjonell/erotisk tanke må snus til å handle om mannen.

Anonymkode: d777c...4b6

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror at med tiden vil du ikke føle den tiltrekningen til din kollega mer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har hørt at det er vanlig å ha en større krise i forholdet hvert 7. år. Det passet ganske bra for oss, men her var krisen større etter 14 år enn etter 7, men vi kom gjennom det også.

Jeg vil anbefale å tenke på det som en utfordring. Ikke si noe om kollegaen, men si til mannen din at du ikke er fornøyd med dine følelser nå og ønsker å jobbe med dem. Utfordringen i forbindelse med kollegaen blir det å bare være vennskapelig hvis du ikke kan holde avstand. En hver emosjonell/erotisk tanke må snus til å handle om mannen.

Anonymkode: d777c...4b6

Takk for svar! Skal ta dette med meg videre.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Ja, det er virkelig ikke slik at et forhold går i bølgedaler. Er det ikke tipp-topp hele tiden, og sexlysten er borte for en dag eller to:

Dump han 🚩🚩🚩

Anonymkode: 716a3...679

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja, det er virkelig ikke slik at et forhold går i bølgedaler. Er det ikke tipp-topp hele tiden, og sexlysten er borte for en dag eller to:

Dump han 🚩🚩🚩

Anonymkode: 716a3...679

Glemte du å lese hele innlegget mitt?

Det kan ofte være nyttig å lese hele teksten. Det kan spare deg for mye aktivering og ergrelse. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ganske lett å bli tiltrukket av en kollega, siden man sees nesten hver dag. Forsøk å tenk på at hverdagen ville kommet om det var deg og kollegaen også. Jeg hadde crush på en jeg jobber sammen med, vi hadde sex og hadde det moro, men nå er han ikke spennende mer. Heldigvis har det gått greit å jobbe sammen etterpå, men jeg kjenner absolutt ingen tiltrekning mer.

Anonymkode: 4f2be...e96

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du mistet lysten på mannen din etter 3år. Dere har vært sammen i 7. Det er 4år det. 

Du er ikke klar for din mann du har nå. Den slutten startet for 4år siden. Du får gjøre det du må. Han er ikke den rette for deg. Vær ærlig med deg selv og han. 

Og lykke til med jobb flørten. 

Jobb flørter blir sjelden noe bra etterpå, og i ettertid bare teit. Men ja veldig spreke når man holder på. 

Endret av Sander33
Gjest ZarahSweet
Skrevet

Om du ikke tenner på partner er det jo noe grunnleggende galt i forholdet.

Enten jobb med å fikse det eller avslutt. Vil du ha et sexløst liv med en snill mann du kun betrakter som en platonisk venn?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mister fort lysten i forhold dessverre, har innsett at jeg bare er sånn. Spenningen går over og da kommer ingenting av seg selv lenger. Må ikke være noe galt likevel.

Minn deg selv på at du er mer tiltrukket til kollegaen pga det er nytt og spennende, ikke fordi det egentlig er bedre.

Anonymkode: 16e4d...49f

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Minn deg selv på at du er mer tiltrukket til kollegaen pga det er nytt og spennende, ikke fordi det egentlig er bedre.

Anonymkode: 16e4d...49f

Denne stemmer nok veldig godt for de fleste....alt nytt er spennende....en kort periode...

Alle mennesker er ikke laget for lange forhold heller, de fleste forventer at alt skal være bra heletiden. Har mye sex i starten, så dabber det av.....for min del har jeg lært å ha mindre sex. For å bevare lysten :) Men mer nærhet og kos uten sex..

Anonymkode: 86cf0...75a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere ikke har barn sammen enda ville jeg seriøst vurdert å bryte ut av forholdet, og evt prøvd meg på kollagen. Lykke til uansett, ordner seg sikkert ❤️

Anonymkode: 3e25b...39f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Takk for svar!

Litt kommentarer fra det du skrev å lurte på: 

Jeg har aldri snakket noe negativt om mannen min, har nevnt til denne kollegaen at han egentlig er for bra for meg og en bedre versjon av meg.

Lysten mistet jeg etter 3 år sammen. Jeg vet at det jeg tenker er galt og det er derfor jeg trenger råd.. jeg føler meg som verdens verste person så kan ha disse tankene..

Har i alle år tenkt at en person som han er en jeg vil ha og en jeg vil ha som barnefar, da jeg har hatt mangel på det i min barndom. 

MEN det er noe me denne kollegaen som trigger meg, jeg har jo ikje lyst til å miste mannen min da han er så fantastisk i alt annet, merker bare at når den lysten mangler så blir den intense kjemien mellom meg og kollegaen min forsterket

Gratulerer, du har ikke blitt seksuell. Fint med noe bra. 

Du skriver at du ikke har lyst å miste mannen din. Da trengs det tid, fokus og energi til at dere igjen skal bli kjærester. Det å la det skurre å gå vil bare være selvplaging av dere begge frem til at det blir slutt med eller uten rot og utroskap. 

Men først må du ordne opp i dette du har havnet i. Er to ulike ting du MÅ gjøre:

1. Du må trekke deg ut fra en for ditt forhold ugreit forhold til denne kollegaen. Slutt med flørting. Slutt med fortrolige samtaler. Ikke send han meldinger. Bli kjent med andre på jobben. Han fyren er kun noen som du jobber med. 

2. Du må devaluere kollegaen. Se alle hans dårlige sider. Skikkelig. Hvis du begynner å tenke på han, så trekk dem frem.

Lykke til. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...