Gå til innhold

Bade i basseng med tampong, ekte erfaringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Helt siden tenårene har jeg lest at det er mulig å bade med tampong, men det har vært helt uaktuelt for meg å prøve fordi jeg er redd for søl og blodspor i svømmebanen..😬 Og nå er jeg voksen dame med super plus-tampongbehov og har halvveis lovet ungene en tur på badeland fordi de var så flinke i helga.. Noen ekte damer med faktisk erfaring som kan si om dette faktisk fungerer? Ene barnet er bare nesten svømmedyktig så jeg må være oppe i vannet og sikre, kan ikke stå på kanten hele tiden i hvertfall. 

Anonymkode: 151ec...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det går greit...

Men den trekker til seg vann.. 

Menskopp er genialt! Mer renslig 

Anonymkode: d34fc...e0b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar! Menskopp har jeg faktisk, flere størrelser og modeller, men har aldri fått det helt til så må bruke et lite bind i tillegg fordi det blir små lekkasjer iblant..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Takk for svar! Menskopp har jeg faktisk, flere størrelser og modeller, men har aldri fått det helt til så må bruke et lite bind i tillegg fordi det blir små lekkasjer iblant..

Bare øv litt mer, menskopp er helt genialt når den sitter som den skal!

Anonymkode: d6ce5...cfb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Brukt tampong i basseng i åresvis. Blødde mye som ung. Da skiftet jeg tampong etter en timestid de verste blødningsdagene, om jeg skulle være i basseng i flere timer. 

Anonymkode: e2f8f...324

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aldri opplevd noe spesielt når jeg har badet med tampong. Ei heller at den har trukket til deg vann. 

Bruker å sette inn en ny rette før bading.

Anonymkode: c35ff...fa4

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg blør "normal-tampong" mengde. Jeg har aldri hatt problemer i vann, men jeg er alltid veldig redd for at jeg skal blø ut i vannet. Jeg er også redd for at den skal suge til seg vann, og så bli så stor at den "plopper" ut om jeg anstrenger meg det aller minste 😅 Jeg tror ikke engang det er mulig, og jeg har aldri merka noe til at den har trukket inn vann. Jeg ville tatt meg tid til å skifte underveis i badinga, særlig fordi du blør mye. Jeg vil tro at om det skulle sive litt blod i vannet, så vil det ikke synes. Det må først gjennom tampongen, gjennom badetøyet og så ut i et blågrønt farga basseng. Det vil neppe være store mengder og det vil bli så utvannet før det når vannet at det nok ikke vil være synlig. 

Anonymkode: 89562...aa4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aldri hadd problemer med tampong i vann..

Anonymkode: 76f4e...592

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde styrt blødninger en gang vi var på Island og i Blå lagune. Brukte største tamponger. Jeg følte meg usikker og var oppe og skiftet. Men det var ingen grunn til bekymring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det går helt fint. Bytt tampong med en gang du er ferdig med å bare, den kan trekke til seg litt vann gjennom tråden. 

Anonymkode: 074df...d1c

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Helt siden tenårene har jeg lest at det er mulig å bade med tampong, men det har vært helt uaktuelt for meg å prøve fordi jeg er redd for søl og blodspor i svømmebanen..😬 Og nå er jeg voksen dame med super plus-tampongbehov og har halvveis lovet ungene en tur på badeland fordi de var så flinke i helga.. Noen ekte damer med faktisk erfaring som kan si om dette faktisk fungerer? Ene barnet er bare nesten svømmedyktig så jeg må være oppe i vannet og sikre, kan ikke stå på kanten hele tiden i hvertfall. 

Hos meg poppa de ut en gang da jeg skulle snu i bassengen sånn med å rulle rundt under vann ha ha ha. var det om å gjøre å finne dassen litt fort ja. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg haddr avventet det bassengbesøket til dette ikke var et problem. 

Anonymkode: 8017a...d9d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Går helt fint. Gjort det mange ganger. Bare husk å kjenne etter at tråden ikke stikker fram. Det er mitt mareritt. 

Anonymkode: 48daf...717

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har gjort det i mange år. Basseng og strand. Synes det er litt ekkelt at tampongen blir fylt opp med vann ,men ikke noen krise. Og pass på snoren selvsagt. De dager er over for min del, nå blør jeg såpass at jeg tørr gå i bikini med mens. Har en « normale» blødninger og vet at en tampong varer 1-2 timer på land, så gjør den nok det i vann og . 

Anonymkode: 1c07e...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Stor pike skrev (40 minutter siden):

Jeg hadde styrt blødninger en gang vi var på Island og i Blå lagune. Brukte største tamponger. Jeg følte meg usikker og var oppe og skiftet. Men det var ingen grunn til bekymring. 

Styrt blødninger? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt noe som helst problem med tampong når jeg svømmer. Kjør på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Styrt blødninger? 

Hun mener styrtblødning*, altså at det blør veldig mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere svømmer her🙋‍♀️ Å svømme med tampong går helt fint! Jeg har ganske kraftige menstruasjoner, men har aldri ansett det som et problem å være i vann. Jeg pleier å sette inn en ny rett før jeg går i bassenget for å forhindre at det kommer noen spor fra tampongen i badedrakten, og så pleier jeg å la tråden være kveilet opp når jeg setter den i (altså at jeg ikke drar tråden ut, men at jeg setter den inn slik den ser ut når den er innpakket). Det hender man må grave litt etter tråden da, men det er en enkel sak. Evt kan du legge den mellom kjønnsleppene og satse på at det holder.

Av hygieniske årsaker bør man ikke gå rundt med en tampong med sjøvann/ bassengvann unødvendig lenge, så jeg ville byttet tampong hvis du skal være mer enn ca en time på land før du skal uti igjen.

En siste ting: Jeg ser flere i tråden anbefale menskopp. Jeg har flere venner som er kjempefornøyde med kopp, men for meg skjedde det mange uhell med at jeg mistet vakuumet og dermed lakk. Så prøv gjerne menskopp, men kanskje prøv en syklus med det først før du svømmer eller gjør noe «risky» =)

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Styrt blødninger? 

Flommet. Virkelig flommet. Typ splash. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det går greit. Som flere sier her kan den trekke til seg vann, men det pleier ikke være så mye at det er et problem. 

Anonymkode: ca34d...ae7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...