Gjest Anonymous Skrevet 14. mars 2002 #1 Skrevet 14. mars 2002 Hvor mange timer tok fødselen din? Fra hvilket tidspunkt regner man da ut i fra; full åpning, da veene startet..eller?
Lara Skrevet 14. mars 2002 #2 Skrevet 14. mars 2002 Hei 1212[ Dette Innlegg er endret av: Lara den 2002-03-14 21:32 ]
tettra Skrevet 14. mars 2002 #3 Skrevet 14. mars 2002 Med meg fra vannet gikk til ungen var ute, tok det et døgn. Kjente ikkeno rier eller noe da vannet gikk. men fra 4 cm åpning, så tok det 5,20 min timer. (Førstegangsfødende jeg) lykke til12
Gjest *Perser* Skrevet 14. mars 2002 #4 Skrevet 14. mars 2002 fra vannet gikk og datteren min ble født tok det 42timer så jeg var fullstendig utkjørt! fikk meg bare 1 time søvn gjennom den lange tide! men alt var glemt da hun ble født men håper at med neste man blir det bedre 12
Askepott Skrevet 14. mars 2002 #5 Skrevet 14. mars 2002 Med første barnet mitt fikk jeg rier og vannet gikk, så stoppet det opp. Jeg fikk drypp og fødselen tok 3 timer. Med nummer to ble jeg satt på drypp en måned før termin, lå i 11 timer og ingen åpning, det ble keisersnitt. Med nummer tre ble jeg satt på drypp 3 uker før termin, og fødselen tok 2 timer, 25min fra 6cm til jeg holdt ham. Grunnen til at jeg har fått drypp er svangerskapsforgiftning, de små måtte ut.12
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2002 #6 Skrevet 15. mars 2002 Fra riene startet til ungen var ute så tok det 4 timer.Vannet måtte jordmora ta. Hvor liten tid tar neste??+
Atilla Skrevet 15. mars 2002 #7 Skrevet 15. mars 2002 Fra riene startet til barnet var ut tok det 3 døgn. Nå er jeg ganske pinglete av meg, så det er nok derfor.. Neida, det endte med keisersnitt, de trodde jeg var for smal men det viste seg at den lille babyen lå med panna opp (hodet bakover). Håper nestemann bruker halvparten av tida
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2002 #8 Skrevet 15. mars 2002 Kan kanskje fortelle om meg selv også. Jeg fikk mine første veer kl. 07.00, de kom omtrent hvert femte minutt deretter(huff, ble helt utkjørt) da kl. var 22.00 dro jeg til sykehuset, da var jeg kommet ganske langt, fikk meg et bad..men vet ikke om det var så lurt å få "avslappningsolje"...? For jeg kom liksom ikke i gang, fikk drypp for å sette i gang fødselen...Tror jeg hadde full åpning ca. kl. 02-03(om det kan være mulig?)...Så kom gutten med sugekopp kl. 05.34!! En velskapt og fin gutt på over 4 kg.
Dahlia Skrevet 15. mars 2002 #9 Skrevet 15. mars 2002 Hos meg tok det 7 timer fra første rie... og 1 time fra vannet gikk... Var førstemann.. og fødselen var helt utrolig uten noe som helst av smertestillende
Silfen Skrevet 15. mars 2002 #10 Skrevet 15. mars 2002 Med første tok det ca 7-8 timer. 4 med vondt. Andremann tok 4 timer, 1 med vondt.
viblie Skrevet 15. mars 2002 #11 Skrevet 15. mars 2002 Veene startet ca. kl 0800, dro inn på føden i 1530 tia. Riene ble ikke vonde før i 18 tia. Vannet ble tatt kl 2100, og sønnen min ble født 2138. Det var min første fødsel,og uten smertestillende Klæm fra Vibs
Michelle Skrevet 15. mars 2002 #12 Skrevet 15. mars 2002 Intressant å lese alle svarene. Min fødsel tok 21 timer,fra de vonde riene startet,låg 16 timer på sykehuset,ble satt på drypp,fikk epidural som ikke virket som den skulle,lamma bare den ene foten så jeg ikke klarte å gå. Barnet ble til slutt tatt med sugekopp,fordi både barnet og jeg var utkjørte,hjertelyden til barnet sank drastiskt. Jeg fikk veldig dårlig behandling,og hadde det helt for jævlig.Fødselen ble ikke glemt om jeg fikk barnet på magen,er fremdeles ikke glemt. Har gått i terapi for å bearbeide den vonde opplevelsen som fødselen var for meg.Og har fått skriflig at jeg får keisersnitt hvis jeg skal få ett barn til. Det var absolutt verdt det,men aldri ett barn til.Nå to år etter får jeg ennå vondt i meg når jeg ser gravide damer.12
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2002 #13 Skrevet 15. mars 2002 Med størstemann tok det 6 timer,et og et halvt år senere med nr 2 gikk det 3.5 timer og 1.5 år etter med sitemann tok det 6 timer. De sier fødselstiden blir halvert for hvert barn man føder, men dette gikk ikke helt slik for meg. Men de to største var gutter med likt svangerskap og fødsel, startet med vannavgang. Sistemann var til alles glede ei tulle. Svangerskapet var litt anerledes, og fødselen var helt ulik de forutgående.Vannet gikk når jeg hadde pressveer, og bare noen minutter til hun kom ut. Jeg var så innstilt på en lik fødsel som de forutgående, så jeg ble veldig overrasket.Så ikke forvent så mye. Vil til slutt si at jeg ikke viste at det var ei jente før hun kom, og hun kom fjortendager på overtid, i motsetning til de andre som dom før termin. Ikke planlegg så mye ta det som det kommer er mitt råd
@lfa Skrevet 15. mars 2002 #14 Skrevet 15. mars 2002 Fødselen startet med at vannet gikk. Så var det rett på sykehuset. Etter et par timer der, var det så og si ikke noe pauser mellom riene. Fra vannet gikk og til junior var ute, gikk det nesten et helt døgn. Midt under pressriene, stoppet fødselen opp, jeg ble satt på drypp, og gutten kom ut i racerfart... 12
Gjest Arwen Skrevet 15. mars 2002 #15 Skrevet 15. mars 2002 Første fødsel startet med vannavgang uten rier. Etter ca 12 timer uten noe rie-aktivitet, fikk jeg drypp , og jenta ble født etter 4 1/2 time med rier. Andre fødsel startet med rier, og den tok ca 3 1/2 time fra jeg hadde 4 cm åpning ( ca 7-8 min. mellom riene) Hermine
diddi Skrevet 16. mars 2002 #16 Skrevet 16. mars 2002 Fødselen foregikk omtrent som hom Anonym. Vannet gikk kl. 06. Riene startet kl 08, med 5 min mellom. Det ble satt drypp kl 11 og barnet ble født kl 04.50. Jeg var så trøtt!!!
Zafir Skrevet 16. mars 2002 #17 Skrevet 16. mars 2002 Jeg begynte å kjenne mensmurringer i korsryggen i i 01-tida og skjønte at fødselen var i gang når dette gjentok seg utover natta. Greide ikke å sove i det hele tatt, lå bare å kjente for å bli sikker på at det virkelig var rier. Vi dro til sykehuset i 9-tida, og DA kunne jeg slappe av litt og fikk endelig sove noen timer. Jordmor måtte stikke hull på fosterhinna, og like etter kjente jeg at jeg bare MÅTTE på do og *bommelomme*. Jordmor forklarte at det var pressrier, men jeg ble litt irritert fordi jeg var helt sikker på at jeg var do-trengende. Tilslutt trodde jeg på henne, og etter 3 kjappe pressrier så kom vår lille jente ut! Da var klokken 15.50. Er kjempefornøyd med opplevelsen fordi jeg var sikker på at jeg skulle ta epidural, men klarte meg helt fint uten 12
Indira Skrevet 30. mars 2002 #18 Skrevet 30. mars 2002 Riene mine startet ett på natta, og kom hvert 6'te minutt fra første stund. Noen timer senere dro jeg på sykehuset og da hadde jeg bare 1 cm åpning!! Fra da til ungen var ute tok det 21 timer, det hele endte i akutt keisesnitt for junior lå helt feil å nektet å komme ut! Ikke fikk jeg full åpning heller, stoppet på 8 cm og krympet til 6! 12
Gjest Lottemor Skrevet 30. mars 2002 #19 Skrevet 30. mars 2002 Fra vanne gikk til datteren min ble født gikk det 26 timer.... Fra jeg hadde full åpning og til hun var ute tol det 30 min.... 12
Pludre Skrevet 30. mars 2002 #20 Skrevet 30. mars 2002 Hei ! Jeg fikk vite under fødselen min at man regnes som i fødsel fra man har 3 cm åpning. Med meg tok det over 18 timer !! Håper det går bedre neste gang !! Klem fra Pludre 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå