Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så vanskelig for meg å sette ord på, men jeg føler meg så utrolig ensom i mitt eget forhold akkurat nå, og jeg vet ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom dette.

For omtrent ett år siden giftet jeg meg med mannen min, og på den tiden følte jeg virkelig at jeg hadde funnet min livspartner. Vi pleide å tilbringe hver eneste kveld sammen, snakke om alt mulig og le sammen til langt på natt. Det føltes som om ingenting kunne komme mellom oss.

Men nå er alt så annerledes. Mannen min jobber som en selvstendig næringsdrivende, og det har vært så mye stress og press i livet hans i det siste. Han kommer hjem sent hver kveld, etter at jeg har lagt meg, og når vi endelig er sammen, er han så opptatt med tankene sine at det føles som om han ikke er der i det hele tatt.

Jeg savner ham så utrolig mye. Jeg savner de lange samtalene våre, latteren vår, og den følelsen av å være virkelig forbundet med ham. Men mest av alt, savner jeg følelsen av å bli sett og verdsatt av den personen jeg elsker mest i verden.

Hver kveld gråter jeg meg selv i søvn og lurer på hvor det gikk galt. Jeg vet at han elsker meg, men jeg trenger å føle det i handlinger, ikke bare ord. Jeg ønsker ikke å skylde på ham eller få ham til å føle seg dårlig, men jeg føler meg så alene og forlatt i dette forholdet vårt.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Er det galt av meg å ønske meg mer tid sammen? Hvordan kan jeg kommunisere mine følelser til han uten å såre han?

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er betraktelig tøffere marked nå for firmaer. Gjelder det for han også?  Selvstendig er krevende, spesielt om det er krevende tider. 

Er jobb noe han alt har gjort mye alltid eller er det noe nytt? 

Jeg ville pratet med han om hvordan han har det. Og naturlige er jo at han spør deg om hvordan din dag har vært..

Endret av Sander33
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jobben er det som stresser mannen så er det ikke rart. Å drive selvstendig kan ødeleggw et godt menneske. Har du spurt og satt deg inn i hva som skjer og apør om du kan hjelpe med noe? 

Anonymkode: 00f1c...1e0

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen, samme her, men vi bor ikke sammen. Han har knapt tid til å se meg, og når han kommer er han stuptrett og sovner på sofa. Jeg har sagt til han at dette skaper en avstand mellom oss også emosjonelt, og at jeg er redd det vil ødelegge relasjonen. Han har lovet bedring, men hver uke får jeg på nytt høre om hvor travel meste uke blir. Jeg har gitt det frem til sommerferien er over. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er krevende å være selvstendig næringsdrivende, spesielt pga den økonomiske usikkerheten man konstant lever i. Jeg forstår hva du mener og har behov for, samtidig tenker jeg at det han trenger nå er uforbeholden støtte. At du gir ham det han trenger for å komme seg gjennom en tøff periode. Det forutsetter at det er en periode, ikke sånn resten av livet. Om han er så stresset som du beskriver det at han er mentalt fraværende, er det siste han trenger "krav" om oppmerksomhet fra en partner. Det kan skyve han enda lenger fra deg. Prøv å sett egne behov til side en periode å gi ham litt slack.  

Anonymkode: a0f3d...259

• Hjerte 1
Skrevet

Takk for svar, det kjennes godt å få luftet tankene. 

Dere har rett, det er tøft å være selvstendig næringsdrivende. Føler det kan være en egen boble å leve i, og at man kan glemme partner og alt utenfor jobb. Det oppleves jo urettferdig som partner å ikke få sine behov dekket, når man selv prøver å være der så mye som mulig for sin partner. Det er likevel riktig å komme seg gjennom dette ved å tenke at dette ikke skal vare evig, men er en liten periode. 

AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg💜. Det er ikke greit å føle seg ensom i et ekteskap. 
Men, har du prøvd å vise litt interesse for jobben hans. Tilby deg å hjelpe med noe, avlaste på noen måte eller bare holder du kjeft og ikke sier noe?

Dere må jo snakke sammen om dette på en måte så han ikke føler at han gjør noe galt ved å jobbe mye. 

Kanskje du må få deg en hobby? Eller noe å drive med så du ikke overtenker dette.

Anonymkode: 56170...a11

Skrevet

Huff! Sender deg varme tanker! Kanskje du kan lufte disse tankene for han? Uansett hvor opptatt man er, så har man alltids tid til å sette av til de viktigste tingene i livet! Nemlig menneskene som står en nærmest. Håper det ordner seg for deg!

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner det igjen. Det som løste mye for oss var at jeg begynte å jobbe sammen med han. Avlastet en del. Selvfølgelig så har mye å tenke på enda. Som å ha nok inntekt til å betale lønn til alle sammen. Noe jeg ikke tenker så mye over. Det er mye bekymringer med å drive. Å det er en rådrift. Er ikke lett. Mye som har endret seg de siste årene med å drive. Det krever utrolig mye. 

Anonymkode: bc77c...da2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...