Gå til innhold

Trenger hjelp til å skrive en mail til skolen..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

I helgen var vi 5gutter som lånte skolens kafé og lekeområde (inne) og feiret bursdag sammen. Den ene familien ville servere kokte pølser og hadde ikke kjøkkenapparat og fikk låne av meg. På selve dagen var denne familien ansvar for kokingen og vi andre ordnet med rydding og servering og kaker, lek osv. Da vi var ferdig så vi er stort brennemerke laget av denne apparaten på ca Ø 20cm. Dette må ha kommet varm luft nedover apparatet. Uansett, så har vi hatt apparatet i vårt bruk i flere år or bruker den hver mnd og ikke hatt uhell. Det er det som er så surt og merkelig.

Uansett, vi sa ifra til skolen samme dag. Idag fikk vi mail at hele benkeplaten på 5m må av og erstattes med ny. Denne platen eller spise området brukes bare til å ha brød og saft på. Så her går det på det estetiske. 

Det jeg trenger hjelp til er å skrive en god mail til skolen. Der jeg ber om en mulighet for å fikse opp i skaden før hele benken må erstattes, som vil da koste ca 10k inkl arbeid med bytting og bestille nytt. Er det noen som er gode på dette? 🥲🥲🥲

Anonymkode: a6e39...bce

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Brennmerke av varmluft? 

hvordan benkeplate var dette? 
En laminatbenkeplate på 5 m koster ikke 10K å få byttet. Da ville jeg sagt at vi kan ordne dette selv.

Det sagt, så må man jo bytte om man ødelegger. Helt uavhengig av om det kun er estetisk.

Anonymkode: 33239...76b

• Liker 7
Skrevet

Ja, men ordene må være dine og komme fra deg skal det funke. Prøv å treff hjertet til mottaker og vær mest mulig personlig uten at du tipper over til patetisk.

Hvordan tenker du å fikse den benkeplata uten å skifte den da? Eller vil du skifte den selv?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan dere fikse dette selv da?

Spiller ingen rolle at det går på det estetiske dere har ødelagt noe og det må erstattes, når det er sagt så synes jeg at utgiften skal deles mellom dere og denne familien dere lånte det ut til siden der aldri har opplevd dette før.

Anonymkode: 680fa...4a5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Svimerke som i kun misfarge? Eller er det fysisk merke også? 
Står denne maskinen rett på benken hos dere hjemme, uten noe underlag/mellomlag? 

Når du sier dere vil fikse dette før den må erstattes, er det heltreplate som kan pusses? Eller hvordan tenker dere at dere skal fikse det uten å bytte platen? 

Anonymkode: 42257...440

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja vi har brukt den hele tiden uten noe underlag. Det som er surt er at det burde ha skjedd hjemme, da vi har et billig bord :)

men jeg vet ikke hvilken type benkeplate det er, det er av tre og veldig lys. Tanken var å høre med montering eller liknende om måter man kan pusse vekk svimerke på og ev måle det på igjen. Måle er ikke riktig ord, men jeg har sett en type "paste" der folk smelter en pasta og denne da drypper på gulvplata og stivner og man pusser opp. Man skal da blande til riktig farge før påføringen..

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja vi har brukt den hele tiden uten noe underlag. Det som er surt er at det burde ha skjedd hjemme, da vi har et billig bord :)

men jeg vet ikke hvilken type benkeplate det er, det er av tre og veldig lys. Tanken var å høre med montering eller liknende om måter man kan pusse vekk svimerke på og ev måle det på igjen. Måle er ikke riktig ord, men jeg har sett en type "paste" der folk smelter en pasta og denne da drypper på gulvplata og stivner og man pusser opp. Man skal da blande til riktig farge før påføringen..

Dette er en løsning du kan gjøre hjemme hos deg selv, men så lenge det er gjort skade på andres eiendom så må det selvfølgelig erstattes og ikke lappes på. Skolen har all rett til å kreve hele platen byttet da man aldri får løsningen du snakker om helt perfekt.

Anonymkode: 674f2...41a

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skolen er en offentlig bygning så du kan ikke fikse plate med noe lurium fra nettet nei..🤭

Mulig hvis noen er litt snekkerkyndig at skolen går med på at dere monterer en ny sjøl men er ikke sikkert det heller.

Hadde jeg vært rektor hadde jeg dessverre krevd at jobben  ble gjort av fagfolk så jeg kunne reklamere hvis noe gikk skeis.

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det er en stor uting at du ber om hjelp for å unnslippe å erstatte noe du har erstatningsansvar for. 

Offentlig skole har svært lite penger fra før, og så tenker du at de skal bruke av sine skrapte budsjetter for å erstatte dette? 

Jeg blir matt. 

Anonymkode: 0c889...12a

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kjære Skole Skolesen

Først må jeg si at jeg er så lei meg for det som skjedde i helga. Jeg ber omforlatelse for merket i kjøkkenbenken og vi tar selvfølgelig ansvar for dette. 

Det som skjedde var: bla bla bla

Jeg lurer på om, før dere erstatter platen; er det noen mulighet for at jeg først kan forsøke å reparere skaden selv? Jeg har sjekket materialer og teknikker, og jeg tror at jeg har funnet en løsning. 

Hører fra dere!

Vennlig hilsen

Anonymkode: f26dc...a6e

• Liker 3
Gjest takinova
Skrevet

Tja, tror bare jeg ville gått i muntlig dialog med rektor og hørt hvordan man kan løse dette enklest. 

Men opptrer du på vegne av alle 5 foreldreparene nå?

Skrevet

Skolen kommer ikke til å godta en "fiks det selv" løsning. De er i sin fulle rett til å kreve ny benkeplate i samme kvalitet som den dere har ødelagt. Hva som skjedde er irrelevant, dere foreldre må bare bli enige om å spleise på utgiften. Surt men sånn er livet.

• Liker 2
Skrevet

Hvilket kjøkkenapparat snakker vi om egentlig?

Vannkoker? Stormkjøkken? Primus? Steketakke?

AnonymBruker
Skrevet

Forsikring? Kan dette tas på et eller annet forsikring? Hva med reiseforsikring? Mange vet ikke det men reiseforsikring kan ofte brukes på det som innboforsikring ikke kan brukes på, du trenger ikke reise til utlandet liksom, for å kunne bruke reiseforsikring. 

Anonymkode: 889e2...738

• Liker 1
Gjest Luksusbia
Skrevet
Duff skrev (28 minutter siden):

Skolen kommer ikke til å godta en "fiks det selv" løsning. De er i sin fulle rett til å kreve ny benkeplate i samme kvalitet som den dere har ødelagt. Hva som skjedde er irrelevant, dere foreldre må bare bli enige om å spleise på utgiften. Surt men sånn er livet.

Og 10 k er jo bare en tusenlapp fra hver far og mor til barna. Ikke lag sak, betal å gå videre i livet

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Av tre, som i heltre eller finer? I så fall er det jo ikke noe som skal dryppes eller påføres, da pusser man bare...
Er det derimot laminat, mdf, eller lignende med belegg så skal du bruke svært dyktige folk for å reparere det til å holde hygienisk standard. Husk at det er helt andre krav til hygieniske overflater i offentlige bygg og serveringssteder enn hva det er hjemme i private hjem. 

Anonymkode: 42257...440

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hør med forsikringsselskapet ditt

Anonymkode: 2a4b3...f6a

Skrevet

Når man låne noe leverer man det tilbake i samme eller bedre tilstand enn da man lånte sa alltid min far

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår at det er ergerlig. Men dere er gode forbilder for barna dere om dere tar støyten på en ordentlig måte. Alle kan gjøre feil, men det er viktig å rydde opp etter seg. 

Anonymkode: 32d5f...fc1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...