AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #1 Skrevet 6. mai 2024 Hei, Jeg skal omsider kjøpe min første diamantring hos en forhandler i Oslo. Dette er ikke Gullfunn/Bjørklund. Jeg har en makspris på 15 000 kr, og jeg ser at butikken ofte kjører diverse 20-30 % kampanjer. HVORDAN handler jeg på lurest måte i butikk? Sier jeg at jeg ser etter en diamantring og at jeg har 15 000 kr å bruke? Eller forhandler/pruter man på pris? Eller spør man om avslag? Anonymkode: 94de1...f1f
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #2 Skrevet 6. mai 2024 Du drar til butikken og betaler det som står. Eller du titter litt rundt, venter på et tilbud og deretter betaler det som står. Vi er ikke Granca med "Spesiel price for you". Anonymkode: 5d4d7...9c8 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #3 Skrevet 6. mai 2024 Fortell diamanthandleren at man idag kan lage syntetiske diamanter som ser ekte ut til langt lavere pris, og at du vil gå inn for dette om du ikke får avslag, så ordner dette seg. I diamantmarkedet er tilbudet større enn etterspørselen. Anonymkode: 001d2...47a
newman01 Skrevet 6. mai 2024 #4 Skrevet 6. mai 2024 De Beers Will Stockpile Unsold Diamonds After Prices Tumble | BoF (businessoffashion.com) De Beers prøver å holde verdien på diamanter kunstig høy ved å ikke selge dem til markedet, men lagre dem i hvelv frem til verdien stiger igjen... 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #5 Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei, Jeg skal omsider kjøpe min første diamantring hos en forhandler i Oslo. Dette er ikke Gullfunn/Bjørklund. Jeg har en makspris på 15 000 kr, og jeg ser at butikken ofte kjører diverse 20-30 % kampanjer. HVORDAN handler jeg på lurest måte i butikk? Sier jeg at jeg ser etter en diamantring og at jeg har 15 000 kr å bruke? Eller forhandler/pruter man på pris? Eller spør man om avslag? Anonymkode: 94de1...f1f 15000,- er kanskje mye for deg, men det er ikke akkurat så veldig mye når det kommer til diamantringer. Man pruter ikke i den prisklassen. Da betaler du det ringen koster eller venter på et tilbud som blir annonsert. Anonymkode: 38cc9...3bc 4
Ullvott Skrevet 6. mai 2024 #6 Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): 15000,- er kanskje mye for deg, men det er ikke akkurat så veldig mye når det kommer til diamantringer. Man pruter ikke i den prisklassen. Da betaler du det ringen koster eller venter på et tilbud som blir annonsert. Anonymkode: 38cc9...3bc Ganske enig med den jeg siterer. 15.000 kroner gir deg ikke veldig sterke forhandlingskort på hånden i en bransje hvor fine og ettertraktede varer selges for mange ganger den summen. Det du KAN gjøre er å forsøke deg ved å spørre om de har noe å gå på når det gjelder pris. I alle fall dersom det er en vare som det nylig/jevnlig har vært kampanje på. Stort mer får du neppe gjort.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #7 Skrevet 6. mai 2024 Lab-dyrkede diamanter er bedre og finere, men man må være ekspert for å se forskjell. "Problemet" er at de er for perfekte, og ikke har urenheter. Diamanter er egentlig tøv uten sidestykke. Billige zirkon-stener vil lure 99%. En lab-dyrket er så å si identisk men kan avsløres fordi den er "perfekt" av et godt trent øye med lupe. Problemet er at "diamantkartellet" vil selge dyre stener, så det er ikke så mye tilbud av "syntetiske". Det er en "ekte diamant", men den er ikke gravd frem i gruver. Buy Engagement Rings & Diamonds Online | VANBRUUN (Lab, topp kvalitet, 5000,-) Buy Engagement Rings & Diamonds Online | VANBRUUN (Naturlig, topp kvalitet, 18000,-) Samme størrelse. Jeg skjønner ikke hvorfor man må ha noe som er gravd frem i gruver når de er identiske. INGEN vil noen gang vite det heller, om de ikke er ekstremt dyktige eksperter med luper som ikke finner grums i den. Begge er ekte diamanter. Anonymkode: 5abff...a98 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #8 Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei, Jeg skal omsider kjøpe min første diamantring hos en forhandler i Oslo. Dette er ikke Gullfunn/Bjørklund. Jeg har en makspris på 15 000 kr, og jeg ser at butikken ofte kjører diverse 20-30 % kampanjer. HVORDAN handler jeg på lurest måte i butikk? Sier jeg at jeg ser etter en diamantring og at jeg har 15 000 kr å bruke? Eller forhandler/pruter man på pris? Eller spør man om avslag? Anonymkode: 94de1...f1f Kjøp når det er på kampanje 20-30%, det er lurest måte. hvorfor skal du prute/ forhandle , spørre om avslag ? Anonymkode: 18909...0ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå