AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #1 Del Skrevet 6. mai 2024 Når jeg ser på barnebilder av meg selv fra jeg var 6-7 hadde jeg allerede markterte magemuskler, men bein og armer var liksom mye kraftigere bygd enn de to beste venninnene mine. De hadde tynne armer og ben og større mage. Da jeg gikk ned mye i vekt i tenårene så jeg også veldig usunn og rar ut når jeg ble litt undervektig. Det er som om beina mine liksom står ut av huden. Fikk masse kommentarer om at jeg så sykelig ut med en bmi på 19 liksom.. Lurer bare på om noen vet om det er slik, at enkelte har tykkere benbygning enn andre, og at det er forklaringen på hvorfor vi ser så ulike ut…? Kjenner det irriterer meg litt😅 Anonymkode: a4e57...a6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #2 Del Skrevet 6. mai 2024 Mengde skjelett er omtrent like, men du kan være bredere over skuldre f.eks. Det du ser, og skriver - f.eks det med magemuskler, har ingenting med skjelettet å gjøre, det har med type muskel. Sammensetningen av type muskel er ulik fra person til person, samme hvordan fett fordeler seg i kroppen. Folk er ulike, og de fleste ser ganske skrapa ut på BMI 19. Anonymkode: 96c23...975 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #3 Del Skrevet 6. mai 2024 Husk kroppstype da. Men seriøst, det er i hovedsak genetisk om man er større rundt vristen og armer enn andre. Fett og muskler spiller selvsagt også inn. Anonymkode: aa610...0c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #4 Del Skrevet 6. mai 2024 Spørsmålet er litt hva man legger i det. For ja, man kan ha tykkere beinbygning, i form av at man er bedre trent. Man kan øke bentettheten i skjelettet ved trening. Men betydningen av "tykk/stor/tung benbygning" i allmenn tale handler om kroppstype/figur. Jeg og venninnen min er akkurat like høy, men vi har ulik kroppsform, og vi bærer vekten på helt forskjellige måter. Jeg får fort kantete skuldre, med utstikkende ben om jeg går mye ned i vekt, mens hun får veldig markerte hofteben. På samme måte så fordeler vekten seg mer jevnt hos meg når jeg går opp, mens hun mest legger på seg rundt mage og rompe. Anonymkode: e7a50...282 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #5 Del Skrevet 6. mai 2024 Man kan jo ha kraftigere benbygning, og være bredere bygd. Jeg ser syk ut med lav BMI, men har en venninne som er veldig spinkel bygd, og hun er jo fin med bmi på 18. Jeg er finere med bmi på 22. Så man kan jo ikke bruke unnskyldningen for hvorfor man er tykk. Men noen er jo finere med høyere bmi, innenfor normalen, mens andre kler lav bmi. Anonymkode: d3f66...2e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #6 Del Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Når jeg ser på barnebilder av meg selv fra jeg var 6-7 hadde jeg allerede markterte magemuskler, men bein og armer var liksom mye kraftigere bygd enn de to beste venninnene mine. De hadde tynne armer og ben og større mage. Da jeg gikk ned mye i vekt i tenårene så jeg også veldig usunn og rar ut når jeg ble litt undervektig. Det er som om beina mine liksom står ut av huden. Fikk masse kommentarer om at jeg så sykelig ut med en bmi på 19 liksom.. Lurer bare på om noen vet om det er slik, at enkelte har tykkere benbygning enn andre, og at det er forklaringen på hvorfor vi ser så ulike ut…? Kjenner det irriterer meg litt😅 Anonymkode: a4e57...a6b En bmi på 19 ser temmelig sykelig ut. Med mindre du er modell for Victoria Secret. Men ja, tung beinbygning er en myte. Vi snakker om en variasjon på mellom 1 og 2 kg i individuell skjelett- vekt. Anonymkode: 4ebe9...12a 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #7 Del Skrevet 7. mai 2024 Tykke armer og ben handler også om du genetisk har mye muskelmasse. I min familie har vi store leggmuskler feks, mens mannen min (som trener mye) har veldig tynne legger. Jeg er 172cm, men har bare 36 i skostr, og smale håndledd. Jeg føler meg lubben om jeg går over bmi 23. Ser smashing ut med bmi 19 (men har også fått kommentarer om at jeg ser for tynn ut da, men det hører jeg ikke på. Jeg har da øyne og kan se selv at jeg ser flott ut). At man får kommentarer om at man ser syk ut innenfor normal bmi handler mest om at folk er vant til å se deg større. Og ikke minst at ansiktet ser litt dratt ut etter vektnedgang. Og det i seg selv kan se litt sykt ut. Men det er absolutt ikke sykelig at hoftebena står litt ut, det syns noen ribben på brystkassen eller at krageben blir litt prominent. Dette er helt normal og kroppen tar ikke skade av å være innenfor normal bmi. Anonymkode: 978e6...286 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #8 Del Skrevet 7. mai 2024 En ofte brukt unbsktldning for å veie for mye. "...men jeg har tung beinbygning, da" Nei. Anonymkode: 82a4e...05d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #9 Del Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 6.5.2024 den 14.28): En bmi på 19 ser temmelig sykelig ut. Med mindre du er modell for Victoria Secret. Men ja, tung beinbygning er en myte. Vi snakker om en variasjon på mellom 1 og 2 kg i individuell skjelett- vekt. Anonymkode: 4ebe9...12a Hva i all verden? Dette er det samme som å si at personer med bmi 24 ser sykelig overvektige ut. Normal bmi går fra 18 til 25. Man er langt unna undervekt med bmi 19. I tillegg blir ikke leger bekymret før man er nede ved bmi 17 (på samme måte som dem ikke blir bekymret for lett overvekt). Det finnes ikke noe sykelig ved utseende til en person med bmi 19. Det er helt normalt, særlig for unge mennesker. Anonymkode: 978e6...286 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå