Gå til innhold

Hva har du i godteposen i barnebursdag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva blir mest satt pris på av barna? Noen som bruker noe annet enn godteri?

Anonymkode: d26a4...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvem fant opp de hærsens godteposene som ser ut til å ha blitt en selvfølge ved barnebursdagene?!?

Nei jeg er ikke fanatisk når det kommer til godteri men etter å ha vært på 5 barnebursdager i år hvorav ALLE har delt ut godteriposer så tenker jeg det må da gå an å droppe det helt eller gi f.eks såpebobler? For totalt sett så blir det MYE gjennom året!

Anonymkode: b0dee...153

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hvem fant opp de hærsens godteposene som ser ut til å ha blitt en selvfølge ved barnebursdagene?!?

Nei jeg er ikke fanatisk når det kommer til godteri men etter å ha vært på 5 barnebursdager i år hvorav ALLE har delt ut godteriposer så tenker jeg det må da gå an å droppe det helt eller gi f.eks såpebobler? For totalt sett så blir det MYE gjennom året!

Gud bedre. 

Anonymkode: cf18a...32b

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke hatt godteposer. Har satt små beger på bordet og fylt dem med: Popcorn, blåbær, bringebær, klubber, småsjokolader og jordbær. Ungene har vært superfornøyd med det😊 

ps. Begrene med bær har blitt tømt raskest;) 

Anonymkode: 30b9c...236

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg er født i 84 og det var godteposer da jeg var barn også. 

Her vi bor er det generelt ganske lite godteri i posene og det synes jeg er bra. Noen har også puttet oppi feks klistremerker eller lignende i tillegg. 

Anonymkode: f0176...0ba

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er født i 84 og det var godteposer da jeg var barn også. 

Her vi bor er det generelt ganske lite godteri i posene og det synes jeg er bra. Noen har også puttet oppi feks klistremerker eller lignende i tillegg. 

Samme her, vokst opp med godteposer selv som vi gikk på skattejakt for eller fisket.

Jeg puttet selv oppi fem godtebiter i en femårsdag vi arrangerte. Kjøpte poser på Søstrene Grene. I poser i bursdager har det vært småbiler, klistremerker, viskelær og smådinosaurer.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barn er like forskjellig som voksne så noen liker det ene og noen det andre. Jeg pleide å ha litt variert godteri (og kjøpte gelatinfritt gelégodteri på butikker med internasjonal mat). Det eneste det så ut til å være felles enighet om var at ingen likte lakris så det har jeg aldri hatt i godteposene. Av og til hadde jeg i en ballong, klistremerke eller tatovering e.l. og husker jeg kjøpte Angry Birds blyanter og viskelær på Ebay til å ha i posene før mellomste skulle ha Angry Birds-bursdag for flere år siden.

Jeg er født på slutten av 70-tallet og det var helt vanlig med godteposer i alle bursdager (gjerne i forbindelse med fiskelek eller skattejakt) så det er noe som har eksistert lenge. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godteposer var det når jeg var liten på 80-tallet så det er ikke en ny oppfinnelse. :D 

Ts, jeg pleide å kjøpe en del godteri (bare innpakket) og så pleide jeg å ha oppi en sprettball, jojo og ting som det når de var små. Etter 4 klasse så har de bare fått godteri og snacks.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har ikke godteposer, men skåler med frukt som er skjært opp :) Frukt er jo godteri.

Anonymkode: 05145...696

• Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva blir mest satt pris på av barna? Noen som bruker noe annet enn godteri?

Anonymkode: d26a4...ed5

Har ikke hatt godtepose og skal ikke ha. Det meste barna får blir faktisk kastet. Fordi de kommer hjem høye på sukker, det blir lagt bort til senere anledning og kastet etterhvert.  

Anonymkode: 22738...664

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har aldri hatt godtepose vi. Bare satt litt godteri i skåler på bordet. 

Anonymkode: c7056...f73

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har oppi masse godteri og evt klistermerke/tatovering. Ungene elsker det. Er lov å kose seg når det er bursdag. 

Anonymkode: be468...331

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har ikke godteposer, men skåler med frukt som er skjært opp :) Frukt er jo godteri.

Frukt er frukt. 

Anonymkode: cf18a...32b

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ting som pleier å være populært:

Nox eller Rox, sjokolade av noe slag, kjærlighet på pinne, Maoam, crackle, for de minste en eske med fruktdrops.

3-5 ting holder egentlig lenge, har hatt småting som sånne små legoposer oppi, klistremerker etc avhengig av alder.

Anonymkode: 3076e...4b7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ting som pleier å være populært:

Nox eller Rox, sjokolade av noe slag, kjærlighet på pinne, Maoam, crackle, for de minste en eske med fruktdrops.

3-5 ting holder egentlig lenge, har hatt småting som sånne små legoposer oppi, klistremerker etc avhengig av alder.

Fox eller Rox skulle det vært. Lakris er ikke så populært nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, frukt er ikke godteri! 

Anonymkode: 6e1ff...da0

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Nei det er det ikke

Anonymkode: b932e...4bf

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Nei, frukt er ikke godteri! 

Anonymkode: 6e1ff...da0

Fra snl.no:

Sitat

Godteri er matvarer som ikke spises for å få næring, men fordi man har lyst, fordi det smaker godt. Godteri har oftest mye sukker og/eller mye fett.

Hvis man spiser frukt fordi man har lyst på det, ikke fordi man er sulten, så er det per definisjon godteri.

Anonymkode: 89da8...03c

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fra snl.no:

Hvis man spiser frukt fordi man har lyst på det, ikke fordi man er sulten, så er det per definisjon godteri.

Anonymkode: 89da8...03c

Nei...

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luksusbia

Kinderegg, fox/ nox/ rox, bamsemums og ett par seigmenn eller en liten eske rosiner var populært i mine eller venners bursdager på 90- tallet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...