Binke Skrevet 9. februar 2006 #1 Skrevet 9. februar 2006 (endret) Har nettopp blitt invitert i brullup til noen gode venner som skal gifte seg i mai. Gleder meg masse! Jeg er gravid, og har termin ca seks uker før bryllupet. Har begynt å tenke på hva jeg skal ha på meg i bryllupet. Er veldig usikker på hvordan fasongen min vil være såpass kort tid etter fødselen. Er det noen som har idéer til kjoler/fasonger som jeg bør se etter? Endret 9. februar 2006 av Binke
*Emma* Skrevet 9. februar 2006 #2 Skrevet 9. februar 2006 Hmm jeg ville hatt noe mørkt - kanskje med empirieliv, og ikke for trangt "under livet" liksom. Jeg hadde på meg en lys mintgrønn kjole ca 6 uker etter min fødsel....følte meg så slank og fin men når jeg ser på bildene nå får jeg helt angst - jeg så gravid ut enda.
Annie Skrevet 10. februar 2006 #3 Skrevet 10. februar 2006 Enig med Emma. Kjoler med empireliv er kjempelekre og da gjør det ikke noe om du ikke har gått ned alt heller.
Annie Skrevet 10. februar 2006 #5 Skrevet 10. februar 2006 Denne kjolen har empireliv. Dvs at den sitter rundt bysten og er mer ledig i livet. Skjørtet begynner på en måte under bysten.
Gjest HB Skrevet 10. februar 2006 #6 Skrevet 10. februar 2006 Dersom baby'n din skal være med i bryllupet fordi du ammer, bør du tenke på at det skal være lett å få frem brystet uten å ta av hele kjolen! For øvrig var kroppen min stort sett tilbake til normalt 6 uker etter fødselen, men så fikk jeg stort sett bare en stor mage som ble borte med en gang barnet var ute. Mageskinnet var litt pløsete noen uker etterpå. Hilsen Lille meg
lil Skrevet 10. februar 2006 #7 Skrevet 10. februar 2006 Jeg ville satset på noe "hold in" under kjolen/drakten, for å kontrollere magen. Bluse med skjørt er fint, og kanskje mer praktisk med hensyn på amming hvis babyen skal være med. Enklere å skifte også, om man får melk/gulp eller annet stæsj på blusen. Jeg syntes empireliv-kjoler ser ut som gravidkjoler Og at man ser større ut enn man egentlig er. Men det var min smak da... Unn deg noe fint, kjekt å gå med penklær etter mange måneder med badeball på magen
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 10. februar 2006 #8 Skrevet 10. februar 2006 Siden du sannsynligvis har med babyen og skal amme, ville jeg satset på skjørt og topp til.. Det har jeg brukt i bryllup rett etter fødsel. Pass også på at det ikke er for tynt stoff rundt brystene.. Mange får brystspreng og melka renner (ammer på det ene brystet og da renner det fra det andre osv).. Da bør du kunne ha innlegg uten at man ser konturene av de utenpå kjolen.. (jeg har også være i bryllup med kjole (jeg ammet på do...), uten å ha med ammeinnlegg... Kjolen hadde melkeflekk forann.. lekkert? NEI!). Skjørt og topp er tingen!
*Emma* Skrevet 10. februar 2006 #9 Skrevet 10. februar 2006 Jeg er enig m Lil i at endel ting med Empirieliv gjør at man føler seg enda verre eller gravid til og med - men absolutt ikke alt. Derfor må man prøve seg litt frem. Og det med easy axxess for amming er viktig ja
Binke Skrevet 10. februar 2006 Forfatter #10 Skrevet 10. februar 2006 Takk for gode råd, jenter! Gleder meg til å kunne kjøpe vanlige klær igjen!! Glad for å være gravid selvfølgelig - men litt lei av å være i størrelsen "flodhest"...
*Emma* Skrevet 10. februar 2006 #11 Skrevet 10. februar 2006 (endret) Legger med eksempel på to kjoler med empire liv som jeg absolutt ikke ser ut som man er gravid i ihvetrfall: http://i20.ebayimg.com/04/i/06/29/81/ef_1.JPG http://i14.ebayimg.com/04/i/06/32/c4/55_1.JPG Endret 10. februar 2006 av *Emma*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå