Gå til innhold

Parre rottweiler og husky

Fremhevede innlegg

Skrevet
On 5/7/2024 at 9:25 PM, AnonymBruker said:

Jeg har erfaring med hund hele livet. Å jeg gjør akkurat som jeg vil. Hundene er verdens snilleste og har vært hos veterinær begge to og godkjente helseattest. 

Veterinæren syns hundene var eksemplariske i oppførsel.

Så hundeteken har jeg selv. Jeg er bare uerfarne hvordan de eventuelt kan parre seg.

Svar på det jeg spør eller hold fred når du bare kommer med kritikk. De som tror de vet alt om hund er de verste type folk som fins

Anonymkode: 7b243...081

Klassisk for useriøse "oppdrettere" er at de ikke kan forskjell på å/og. 

En veterinær uttaler seg om hundens helse, ikke adferd. Ønsker du å vite mer om hundens egenskaper, tar du en mentaltest på dem.

Siden du har så "teken" på hunder, antar jeg at du har gått NKK's oppdretterskole og sjekket hundene for HD/AD, samt rasetypiske sykdommer. Tillater meg også å spørre om hvorfor du ønsker å skape en hund som både trekker, jakter og vokter? Hvem tenker du en sånn hund vil passe for?

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.5.2024 den 21.25):

Jeg har erfaring med hund hele livet. Å jeg gjør akkurat som jeg vil. Hundene er verdens snilleste og har vært hos veterinær begge to og godkjente helseattest. 

Så hundeteken har jeg selv. Jeg er bare uerfarne hvordan de eventuelt kan parre seg.

Svar på det jeg spør eller hold fred når du bare kommer med kritikk. De som tror de vet alt om hund er de verste type folk som fins

Anonymkode: d12c7...714

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Der jeg jobber hadde vi en kunde som fikk seg denne blandingen. 1 år gammel var de innom på ny for helseattest, den skulle omplasseres fordi den var "for vill". Du ber om avkom som vil ha en trøblete fremtid. 

Anonymkode: 41441...ab7

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.5.2024 den 0.54):

De klarte å feste seg i går uten innblanding. Så nå blir det forhåpentligvis valper om en stund 🥰

AnonymBruker skrev (På 7.5.2024 den 21.25):

Ingen sammenheng i dette du skriver over. 

Hundene bruker for øvrig å finne ut av slike ting selv. 

Anonymkode: fda7e...afc

AnonymBruker
Skrevet

Jaja dere får.synes hva dere vil. 

Det morsomme er at jeg har vært på ultralyd med hunden, og veterinæren var ganske sikker på at det var noe der inne. Var litt tidlig enda, men de skulle gjøre et forsøk. 

Blir en spennede tid fremover 😇

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jaja dere får.synes hva dere vil. 

Det morsomme er at jeg har vært på ultralyd med hunden, og veterinæren var ganske sikker på at det var noe der inne. Var litt tidlig enda, men de skulle gjøre et forsøk. 

Blir en spennede tid fremover 😇

Helt sykt at du i det hele tatt blander de "rasene" med vilje. 

Markede er allerede mettet med hund. Bare ta en titt på finn.no og denne blandingen er nok ikke de så attraktiv for folk flest. 

Sannsynligvis blir de stakkars valpene kasteballer på finn.

Anonymkode: dadb7...e0b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt sykt at du i det hele tatt blander de "rasene" med vilje. 

Markede er allerede mettet med hund. Bare ta en titt på finn.no og denne blandingen er nok ikke de så attraktiv for folk flest. 

Sannsynligvis blir de stakkars valpene kasteballer på finn.

Anonymkode: dadb7...e0b

Kjenner alle kjøperne som eventuelt vil ha valp. Har en avtale der hvis de ikke kan ha dem lenger. Skal jeg ha dem tilbake 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Rottweiler hunder burde bli utrydda🤮

Anonymkode: e232e...69a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kjenner alle kjøperne som eventuelt vil ha valp. Har en avtale der hvis de ikke kan ha dem lenger. Skal jeg ha dem tilbake 

Heh, blir fullt kaos hos deg da dersom flere av de utvikler seg til villstyringer med uheldige kombinasjoner av egenskaper.

Anonymkode: f4b5a...cb0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Da ender du vel opp med 14 idiotiske ustyrlige dyr hjemme til slutt, og muligens drapsmann.

Anonymkode: e3746...58d

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hvordan folk kan være så stygge i kjeften. Føler dere trygge nok sikkert bak tastaturet?

Feiginger. 

Gleder meg til valpene kommer. Skal legge ut bilder her, så får dere se

• Hjerte 1
  • 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

🙈🙈🙈

Anonymkode: 5c767...996

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gikk dette?

Anonymkode: 1478c...207

• Nyttig 1
Skrevet

Ingen vil vel parre en rase med ekstremt ressursforsvar med en som har et stort vokterinnstinkt. Det er en dårlig kombinasjon

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Rottweiler burde absolutt ikke parres i det hele tatt. Denne blandingen er jo bare tragisk! Og de søker etter turglade eiere?? Dette er hunder som kommer til å kreve kyndig eier og mye trening.

Anonymkode: 5c767...996

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Majer skrev (5 timer siden):

Ingen vil vel parre en rase med ekstremt ressursforsvar med en som har et stort vokterinnstinkt. Det er en dårlig kombinasjon

Ifølge ts har det skjedd allerede 🙄 Flere som prøvde å advare, men til ingen nytte 🤔 Enkelte folk eier ikke skrupler 🙄

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ble noen fininger, 🥰

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...