AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #1 Skrevet 5. mai 2024 Dette er en nydelig rase jeg skal parre på. Har begge hundene selv, tispa som er husky har løpetid nå. Og hannen er uerfaren på parring. De er begge 2 år. Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg kan hjelpe dem her. Noen tips??? Anonymkode: 7b243...081 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #2 Skrevet 5. mai 2024 Det er to raser som ikke er kompatibel for blanding Anonymkode: adf44...33d 25 2 12
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #3 Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er to raser som ikke er kompatibel for blanding Anonymkode: adf44...33d Det går bra, de er jo begge hunder Anonymkode: 7b243...081 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #4 Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det går bra, de er jo begge hunder Anonymkode: 7b243...081 Ok. Du blåste trolleinnlegget ditt kjapt Anonymkode: adf44...33d 17 16
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #5 Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ok. Du blåste trolleinnlegget ditt kjapt Anonymkode: adf44...33d Troll faktisk. Går det ikke ann å spørre om noe her inne utenom at noen skal rope troll. Så barnslig Anonymkode: 7b243...081 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #6 Skrevet 5. mai 2024 Ikke gjør det. Det er en voktende gjeter og en langdistanse med mye jakt. De er til forskjellig bruk. Ingen seriøse velger den blandingen. Det er for mange hunder i verden. Ikke lag flere. Se på Finn, så mange hunder som trenger ett hjem i lille Norge! Anonymkode: 44df6...3f6 9 4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #7 Skrevet 5. mai 2024 21 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er en nydelig rase jeg skal parre på. Anonymkode: 7b243...081 Den rasen eksisterer ikke. Anonymkode: aee73...b76 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #8 Skrevet 6. mai 2024 Hehe, du får kamuflere trollingen din litt bedre neste gang så kanskje du får ønsket respons😅 Anonymkode: fb061...680 6 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #9 Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er to raser som ikke er kompatibel for blanding Anonymkode: adf44...33d AnonymBruker skrev (4 timer siden): Den rasen eksisterer ikke. Anonymkode: aee73...b76 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hehe, du får kamuflere trollingen din litt bedre neste gang så kanskje du får ønsket respons😅 Anonymkode: fb061...680 Som en person som ikke vet mye om hunder og raser, hvorfor ville ikke dette funket og hvorfor er dette et "trolleinlegg". Det er jo mange forskjellige blandingsraser så hvordan et dette liksom annerledes? Anonymkode: 812ef...d3b 1 1
kissmequick Skrevet 6. mai 2024 #10 Skrevet 6. mai 2024 Det er et trolleinnlegg fordi useriøs hundeavl engasjerer alle hundefolk, og disse to rasene er ikke kompatible eksteriørmessig eller mentalt. De har så ulike raseegenskaper og begge har et potensiale for å bli farlige at kombinasjonen er et provoserende lotteri. Begge rasene er flotte, men den ene har sterke vokterinstinkter og den andre sterke jakt/jageinstinkter. Sannsynligheten for at det er troll øker ytterligere når dette er de to rasene som hver for seg har stått for noen av de mest skjellsettende hendelsene der barn har blitt drept av hund i Norge. Hhv rottweiler og husky i flokk er de jeg husker, kan ikke huske (men kan ta feil) andre raser som har drept mennesker i Norge. 11 6
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #11 Skrevet 6. mai 2024 De klarte å feste seg i går uten innblanding. Så nå blir det forhåpentligvis valper om en stund 🥰 Anonymkode: 7b243...081 1
kaiturid Skrevet 6. mai 2024 #12 Skrevet 6. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 6.5.2024 den 0.26): Dette er en nydelig rase jeg skal parre på. Har begge hundene selv, tispa som er husky har løpetid nå. Og hannen er uerfaren på parring. De er begge 2 år. Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg kan hjelpe dem her. Noen tips??? Anonymkode: 7b243...081 Ikke bland de rasene! Her blir det for mange egenskaper pr rase som kræsser!! Endret 6. mai 2024 av kaiturid 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #13 Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 6.5.2024 den 0.26): Dette er en nydelig rase jeg skal parre på. Har begge hundene selv, tispa som er husky har løpetid nå. Og hannen er uerfaren på parring. De er begge 2 år. Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg kan hjelpe dem her. Noen tips??? Anonymkode: 7b243...081 Er du gal?? Du kan ikke parre disse rasene. Om avkommene arver de verste egenskapene fra begge, vil de bli svært og totalt ustyrlige. Du hjelper dem ved å kastrere han og holde dem fra hverandre inntill det! Dette er noe av den verste blandinga jeg har hørt noen prøve på. Og jeg har mye erfaring med store hunder og deres lynne. Anonymkode: 3a201...2d6 7 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #14 Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): De klarte å feste seg i går uten innblanding. Så nå blir det forhåpentligvis valper om en stund 🥰 Anonymkode: 7b243...081 Håper at det ikke blir noe ut av det kullet. Har du vurdert å gi hundene til noen som ikke bare bryr seg, men KAN noe om hunder i det hele tatt? Da hadde du visst at de valpene aldri bør bli familiehunder, bo i byen etc etc. Lykke til med å passe hjem med nok hundetekke og alle forutsetninger for at ikke de skal bli helt rabiate. Anonymkode: 3a201...2d6 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #15 Skrevet 7. mai 2024 Vi får følge med på finn.no om et par mnd, så finner vi nå ut hvem som er så mentalt tilbakestående at de avler bevisst på en slik blanding…… Anonymkode: 5c767...996 3 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #16 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi får følge med på finn.no om et par mnd, så finner vi nå ut hvem som er så mentalt tilbakestående at de avler bevisst på en slik blanding…… Anonymkode: 5c767...996 Tror ikke troll bruker finn. Anonymkode: 90306...6e9 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #17 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 6.5.2024 den 5.01): Som en person som ikke vet mye om hunder og raser, hvorfor ville ikke dette funket og hvorfor er dette et "trolleinlegg". Det er jo mange forskjellige blandingsraser så hvordan et dette liksom annerledes? Anonymkode: 812ef...d3b Det finnes tilfeldige blandinger som etter tjuvparring, da kan man få sånne "spennende" blandinger hvor man kan få uheldige kombinasjoner av adferdstrekk. De fleste "blandingsraser" som cockapoo og de der er blandinger av raser som ikke er så veldig ulike hverandre i utgangspunktet. Anonymkode: f4b5a...cb0 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #18 Skrevet 7. mai 2024 Jeg har erfaring med hund hele livet. Å jeg gjør akkurat som jeg vil. Hundene er verdens snilleste og har vært hos veterinær begge to og godkjente helseattest. Veterinæren syns hundene var eksemplariske i oppførsel. Så hundeteken har jeg selv. Jeg er bare uerfarne hvordan de eventuelt kan parre seg. Svar på det jeg spør eller hold fred når du bare kommer med kritikk. De som tror de vet alt om hund er de verste type folk som fins Anonymkode: 7b243...081 1
Pippi Lotta Skrevet 21. mai 2024 #19 Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 7.5.2024 den 21.25): Jeg har erfaring med hund hele livet. Å jeg gjør akkurat som jeg vil. Hundene er verdens snilleste og har vært hos veterinær begge to og godkjente helseattest. Veterinæren syns hundene var eksemplariske i oppførsel. Så hundeteken har jeg selv. Jeg er bare uerfarne hvordan de eventuelt kan parre seg. Svar på det jeg spør eller hold fred når du bare kommer med kritikk. De som tror de vet alt om hund er de verste type folk som fins Anonymkode: 7b243...081 Of, stakars hunder så har en så egoistisk og inkompetent eier, håper virkelig ikke det blir noen valper. Jeg har selv altid hat blandings hunder som voksen. De er friskere og smartere, men selfølgelig da blandinger av raser som passer sammen. Denne miksen høres ut som å bli 100% ulykkelige problem hunder, som blir født med egenskaper som er direkte farlige. 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå