Gå til innhold

TV/Mediabenk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på jakt etter en TV/Mediabenk til TV-stuen min. Stuen er ganske liten så jeg er avhengig av at den ikke er for stor.

Størrelse: Max 120 cm bred - Max 50 cm dyp.

(Høyden er ikke så farlig, men skal IKKE ha med overskap eller lignende slik at det blir en slags seksjon.)

Vil gjerne ha i en litt moderne stil - typiske furumøbler er ikke noe for oss ;)

Gjerne bøk eller eik. Helst med dører.

Finner ingen ting som passer jeg.... Noen som har noen tips?

Evt. noen som vet hva det ville koste å få laget det hos en møbelsnekker?

(Vil ikke betale mangfoldige tusen for dette...)

Tusen takk for all hjelp dere måtte komme med! :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte min der jeg kjøpte TV. Platen hadde samme størrelse som TV, det var hjul på den så den kan flyttes/snus på. Det er hyller til å sette dvd-spiller og dekoder på. Kostet rundt kr 1000,00.

Har du sjekket IKEA? Vet ikke hva en møbelsnekker vil ta, men håndverk koster.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet
Jeg kjøpte min der jeg kjøpte TV. Platen hadde samme størrelse som TV, det var hjul på den så den kan flyttes/snus på. Det er hyller til å sette dvd-spiller og dekoder på. Kostet rundt kr 1000,00.

Har du sjekket IKEA? Vet ikke hva en møbelsnekker vil ta, men håndverk koster.

Har sjekket IKEA ja. De har ikke noe passende (ihvertfall ikke i katalogen eller på internett).

Kanskje jeg skulle sjekke elektrobutikken. Men jeg har inntrykk av at de har mest glassbord - og at de ofte er ihvertfall 60 cm dype (noe som tar for mye plass i vårt smale rom). Men det er jo en lur ide å ta seg en tur å sjekke. Takk for tipset! ;)

Noen andre gode ideer?

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Vi har denne, bare med sotede dører, riktignok 60 cm dyp, men den rommer enormt mye uten å bli altfor ruvende. Dessuten var det den eneste som tålte vekta av TV-monsteret vårt (ingen flatskjerm her i gården enda).

Ellers så fins det mange med 50 cm dybde hos Skeidar, denne for eksempel.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet
Vi har denne, bare med sotede dører, riktignok 60 cm dyp, men den rommer enormt mye uten å bli altfor ruvende. Dessuten var det den eneste som tålte vekta av TV-monsteret vårt (ingen flatskjerm her i gården enda).

Ellers så fins det mange med 50 cm dybde hos Skeidar, denne for eksempel.

Får bare opp startsiden til Skeidar på linkene dine, men 60 cm blir for dyp for oss Vi har Lesvik TV-benk fra IKEA i dag og den tar for mye av rommet. (Som sagt så er det et lite rom).

Jeg liker godt den som heter Buffer 78915, men den er 170 cm bred - altså en halvmeter for bred i forhold til hva vi kan ha. Skulle gjerne hatt den i en mindre variant.

Gjest Trådstarter igjen
Skrevet

Hmm. Nå fikk jeg opp linkene dine direkte til TV-benkene av en eller annen grunn.

Det dere har blir som sagt for dypt for oss. Har sett på det andre du linket til. Det er innenfor de målene vi må ha, men jeg er ikke så veldig begeistret - det er imidlertid det beste jeg har kommet over.

Vanskelig jeg :sjenert:

Takk for hjelp! :klem:

Skrevet

Jeg målte min TV-benk nå. Den er 40 cm dyp og 65 cm bred. Den er i malt treverk og kjøpt på expert for et par år siden. Faktisk så er TV noen cm dypere enn benken......

Skrevet
Jeg målte min TV-benk nå. Den er 40 cm dyp og 65 cm bred. Den er i malt treverk og kjøpt på expert for et par år siden. Faktisk så er TV noen cm dypere enn benken......

Tusen takk! Skal løpe å se :)

Vi har flatskjerm så 40 cm dyp er dyp nok for oss.

Skrevet

Nå kom jeg endelig inn på produktsidene til Møbelringen - og de hadde flere fine i riktig størrelse :)

Fant også link til Aanno inne på tråden om seksjon. Fant et par fine der også.

Tror nok vi skal finne ut av noe nå ja.

Tusen takk for hjelpen!

Skrevet

Noen som vet hvor jeg kan finne sider i Sverige for å se etter TV-benker?

Vi likte veeeldig godt en fra Møbelringen (Aannø Sigma 502) - men den kostet 4495,-... litt mer enn vi hadde håpet å bruke.

Tenkte kanskje jeg kunne finne noe billigere i Sverige...

Gjest synseren
Skrevet

Ville bare si at Buffer 78915 var skikkelig fin. Kanskje jeg kjøper den. Takk for tips!! :)

Skrevet

Jeg kjøpte også TV-bordet sammen med TV`en. Synes det er helt genialt - det er helt tilpasset TV`en og det har to hyller under for dekoder og DVD-spiller.

Skrevet
Ville bare si at Buffer 78915 var skikkelig fin. Kanskje jeg kjøper den. Takk for tips!! :)

Bare hyggelig ;)

Men nå har jeg funnet en kjempestiligen som vi skal kjøpe i Sverige!

Dere kan se den her :hoppe:

Hva synes dere?

Tipper det er litt delte meninger for den er jo ganske spesiell.

Den er litt bredere enn det vi skulle ha, men siden den brede delen er så smal så gjør det ikke noe.

Nå er jeg SÅ glad for vi har sett etter noe passende over lang tid uten å finne noe.

Skrevet
Bare hyggelig  ;)

Men nå har jeg funnet en kjempestiligen som vi skal kjøpe i Sverige!

Dere kan se den her  :hoppe:

Hva synes dere?

Tipper det er litt delte meninger for den er jo ganske spesiell.

Den er litt bredere enn det vi skulle ha, men siden den brede delen er så smal så gjør det ikke noe.

Nå er jeg SÅ glad for vi har sett etter noe passende over lang tid uten å finne noe.

Den syns jeg var knallfin :) ! Akkurat noe slikt jeg kunne hatt i min egen stue.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Den var skikkelig fin ja! Når vi en gang skal ha flatskjerm kunne jeg tenkt meg noe slikt. Eneste minuset er at det ikke går an å gjemme alle konsollene der..

Skrevet

Veldig stilig! :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...