AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #1 Skrevet 5. mai 2024 Barnet vårt går i 4 klasse. Omsorgsfull, gode venner, flink på skolen. I klassen er det en gutt som liker å terge, plage og mobbe andre. Vi har hørt litt snakk om han i forbindelse med små situasjoner barnet vårt forteller om. De siste 3-4 mnd har jeg merket en endring i datteren vår. Hun vil ikke på skolen, har mye vondt i magen - helt uforklarlig. Spesielt nå etter de har fått vikarlærer ut skoleåret. Jeg har spurt henne flere ganger om det er noe på skolen som gjør at hun ikke vil gå, men hun har sagt nei. Sist uke kom hun gråtende hjem. Fortalte at denne gutten ukentlig, nesten daglig - i flere mnd - kaller henne stygge ting, gir henne stygge kallenavn og ber alle andre bruke dem, har dyttet henne inn i veggen flere ganger, slått og sparket henne. Både i og utenfor klasserommet. På fredag hadde han dratt av henne buksen i klasserommet og begynt å peke og le. Datteren min forteller at hun har fortalt deler av dette til voksne på skolen, men ikke alt fordi det har bare blitt verre for hver gang hun har gått til en voksen. Hun trodde skolen hadde fortalt oss foreldre dette - vi har ikke hørt et eneste ord om dette før hun fortalte. Jeg mener dette er soleklar mobbing og sendte øyeblikkelig mail til skolen om hva hun forteller, mens fars reaksjon var å le det bort og si: jamen det der er jo bare tull. Rist det av deg, han gjør det bare fordi han liker deg. Er vi ikke passert det at det er greit å unnskylde slik oppførsel med at " han liker deg"? Far mener jeg overreagerer og lager en større sak utav småting. Han mener barna klarer å finne ut av dette selv og at hun må tåle såpass. Jeg forventer at skolen her tar tak. Det er nulltoleranse for mobbing i skolen. Og jeg veldig klar på at dersom skolen ikke gjør det så tar jeg det dirkete med guttens foreldre selv. Mens far mener vi bare skal la det blåse over - siden det snart er sommerferie. Noen som vet gangen i mobbesaker i skolen? For jeg mener dette absolutt er en slik sak. Anonymkode: 242f9...2a1 3 5
Raven.Writingdesk Skrevet 5. mai 2024 #2 Skrevet 5. mai 2024 (endret) Far er en idiot. Da kan hans kollega begynne å gi ham stygge kallenavn og rive av ham buksen når han er på jobb, så får han trøste seg med at han bare er godt likt. Det er klart du skal ta tak i dette med skolen! Dette er uakseptabelt. At hun ikke har fortalt det før er jo grusomt. og nei; du overreagerer ikke! Endret 5. mai 2024 av Raven.Writingdesk 28 1 8
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #3 Skrevet 5. mai 2024 Dette er soleklar mobbing! Får så utrolig vondt av datteren din! Jeg er lærer selv, og synes det er utrolig at ikke skolen har fortalt dere det datteren deres har sagt til de voksne der. Selv om hun bare har fortalt noe til dem. Flott at du har sendt mail til skolen. De bør opprette en 9a-sak og innkalle dere til møte asap. Det må lages en aktivitetsplan, og de må sørge for å trygge jenta di. Alle elever har rett på et trygt og godt skolemiljø.. Ønsker dere alt godt videre! Anonymkode: 85b0e...3a7 9 1 6
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #4 Skrevet 5. mai 2024 Da dette skjedde med min datter tok jeg kontakt med foreldrene og med skolen. Datteren min ble slått, sparket, forsøkt å satt fyr på, dyttet, spyttet på osv. HVER gang ringte jeg foreldene. De ble pisselei meg, men det fikk de bare stå i så lenge de ikke klarte å sørge for folkeskikk hos snørrungene sine Anonymkode: ebb53...3ea 7 10 3
Irak Skrevet 5. mai 2024 #5 Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Barnet vårt går i 4 klasse. Omsorgsfull, gode venner, flink på skolen. I klassen er det en gutt som liker å terge, plage og mobbe andre. Vi har hørt litt snakk om han i forbindelse med små situasjoner barnet vårt forteller om. De siste 3-4 mnd har jeg merket en endring i datteren vår. Hun vil ikke på skolen, har mye vondt i magen - helt uforklarlig. Spesielt nå etter de har fått vikarlærer ut skoleåret. Jeg har spurt henne flere ganger om det er noe på skolen som gjør at hun ikke vil gå, men hun har sagt nei. Sist uke kom hun gråtende hjem. Fortalte at denne gutten ukentlig, nesten daglig - i flere mnd - kaller henne stygge ting, gir henne stygge kallenavn og ber alle andre bruke dem, har dyttet henne inn i veggen flere ganger, slått og sparket henne. Både i og utenfor klasserommet. På fredag hadde han dratt av henne buksen i klasserommet og begynt å peke og le. Datteren min forteller at hun har fortalt deler av dette til voksne på skolen, men ikke alt fordi det har bare blitt verre for hver gang hun har gått til en voksen. Hun trodde skolen hadde fortalt oss foreldre dette - vi har ikke hørt et eneste ord om dette før hun fortalte. Jeg mener dette er soleklar mobbing og sendte øyeblikkelig mail til skolen om hva hun forteller, mens fars reaksjon var å le det bort og si: jamen det der er jo bare tull. Rist det av deg, han gjør det bare fordi han liker deg. Er vi ikke passert det at det er greit å unnskylde slik oppførsel med at " han liker deg"? Far mener jeg overreagerer og lager en større sak utav småting. Han mener barna klarer å finne ut av dette selv og at hun må tåle såpass. Jeg forventer at skolen her tar tak. Det er nulltoleranse for mobbing i skolen. Og jeg veldig klar på at dersom skolen ikke gjør det så tar jeg det dirkete med guttens foreldre selv. Mens far mener vi bare skal la det blåse over - siden det snart er sommerferie. Noen som vet gangen i mobbesaker i skolen? For jeg mener dette absolutt er en slik sak. Anonymkode: 242f9...2a1 Jeg blir så forbanna på dine datters vegne kjenner jeg. Altså jeg hadde ikke nøyd meg med å sende mail. Jeg hadde troppet opp på skolen, forlangt å få snakke med rektor, og forventet at de satt igang tiltak straks! Din datter skal måtte få lov å slippe, og grue seg for å gå på skolen. Mange foreldre bytter skole på barna på bakgrunn av saker som dette her, så nei du overreagerer absolutt ikke. Dette her er veldig alvorlig. Mange barn i Norge idag har skolevegring av ulike grunner..... Mange varme tanker til deg og din datter 💕🪷 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #6 Skrevet 5. mai 2024 Oj, den mannen tror jeg at jeg aldri kunne fått samme forhold til igjen etter de idiotiske kommentarene! Høres ut som om han var en som mobbet selv da han var barn/ungdom? En far som ler av at hans barn daglig i mange måneder er blitt slått og sparke, dyttet inn i vegger, opplevd psykisk vold og også latterliggjøring og å bli blottet... det må være en far med store personlige mangler når det kommer til det å være normalt oppegående og ha normal mengde empati! I tillegg til at jeg hadde krevd at skolen opprettet 9a-sak så ville jeg klaget skolen inn for Statsforvalteren, da skolen hverken har meldt fra om den volden jenta er blitt utsatt for på skolen i måneder, og fordi de ikke har tatt henne på alvor, selv om ting har eskalert. Jenta har jo sagt fra flere ganger i løpet av disse månedene. Da har skolen brutt loven når de ikke har satt inn tiltak for lenge siden! Jeg ville sendt kopi av klagen til Stastforvalteren til kommunens skolesjef også, og kommunelegen (det er alvorlig når barn utsettes for fysisk og psykisk vold daglig uten at skolen gjør noe!). Anonymkode: 73f32...cd3 9 4 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #7 Skrevet 5. mai 2024 Nei, du overreagerer ikke! Jeg ville bedt om hastemøte med rektor, klaget til Statsforvalteren som noen over her har nevnt og ringt foreldrene til mobberen. Jeg hadde også tatt en ringerunde til vennenes foreldre for å informere slik at disse også kunne tatt tak om det viste seg at også deres gutter/jenter ble plaget og mobbet av denne mobberen. Hvis det ikke ble umiddelbar bedring, hadde jeg bedt om at mobberen fikk bytte klasse. Det er mulig det siste går i kategorien overreaksjon, men alle barn har rett til å føle seg trygge på skolen og det gjør åpenbart ikke jenta di nå. Her har skolen sviktet! Anonymkode: 15c44...2b6 2 2 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #8 Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): På fredag hadde han dratt av henne buksen i klasserommet og begynt å peke og le. Anonymkode: 242f9...2a1 Dette er seksuell trakassering. Politianmeld det og få barnevernet involvert. Gutten må jo ha lært denne oppførselen et sted; jeg mistenker hjemmet. Anonymkode: cfd54...3f1 4 9
Mt3 Skrevet 5. mai 2024 #9 Skrevet 5. mai 2024 Det er jo helt horribelt at dere ikke engang har fått beskjed om hendelsene, ville meldt skolen bare av den grunn. Gi de noen veldig få dager til å svare på mailen du sendte, så dukker du opp på skolen og snakker med rektor og lærervikar. Få klare svar på hva de har gjort med saken så langt, så ville jeg sett om det er mulig å få byttet skole eller kjempe for å få byttet ut skoleledelsen. 5 2 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #10 Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er seksuell trakassering. Politianmeld det og få barnevernet involvert. Gutten må jo ha lært denne oppførselen et sted; jeg mistenker hjemmet. Anonymkode: cfd54...3f1 Politianmelde en 9 åring for å ha dratt ned buksen på ei jente? Prøv heller å gi konstruktive svar til trådstarter. Flott at du har sendt en Mail til skolen. Hadde dratt til skolen i morgen den dag, og meldt inn 9a sak. Minn de på at de straks skal starte undersøkelse av saken, og sette inn tiltak, og at du ønsker å bli oppdatert jevnlig i saken. Dette legger press på rektor. Det er rektor du må melde 9a sak til. Dette er veldig ugreit og vondt for dere. Ønsker dere alt godt Anonymkode: 9eed7...484 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #11 Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Politianmelde en 9 åring for å ha dratt ned buksen på ei jente? Anonymkode: 9eed7...484 En niåring vet godt hva samtykke er og at man ikke skal dra ned buksen på andre. Seksuell trakassering skal man ikke se lett på. Anmeld det. Anonymkode: cfd54...3f1 1 7
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #12 Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dette er seksuell trakassering. Politianmeld det og få barnevernet involvert. Gutten må jo ha lært denne oppførselen et sted; jeg mistenker hjemmet. Anonymkode: cfd54...3f1 Nei virkelig ikke hør på dette Anonymkode: 501bc...628
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #13 Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): En niåring vet godt hva samtykke er og at man ikke skal dra ned buksen på andre. Seksuell trakassering skal man ikke se lett på. Anmeld det. Anonymkode: cfd54...3f1 Fet er en 9 åring , ikke en 16 åring ! Anonymkode: 501bc...628 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #14 Skrevet 6. mai 2024 Meld det som 9a sak og få rektor på banen Anonymkode: 501bc...628 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #15 Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Barnet vårt går i 4 klasse. Omsorgsfull, gode venner, flink på skolen. I klassen er det en gutt som liker å terge, plage og mobbe andre. Vi har hørt litt snakk om han i forbindelse med små situasjoner barnet vårt forteller om. De siste 3-4 mnd har jeg merket en endring i datteren vår. Hun vil ikke på skolen, har mye vondt i magen - helt uforklarlig. Spesielt nå etter de har fått vikarlærer ut skoleåret. Jeg har spurt henne flere ganger om det er noe på skolen som gjør at hun ikke vil gå, men hun har sagt nei. Sist uke kom hun gråtende hjem. Fortalte at denne gutten ukentlig, nesten daglig - i flere mnd - kaller henne stygge ting, gir henne stygge kallenavn og ber alle andre bruke dem, har dyttet henne inn i veggen flere ganger, slått og sparket henne. Både i og utenfor klasserommet. På fredag hadde han dratt av henne buksen i klasserommet og begynt å peke og le. Datteren min forteller at hun har fortalt deler av dette til voksne på skolen, men ikke alt fordi det har bare blitt verre for hver gang hun har gått til en voksen. Hun trodde skolen hadde fortalt oss foreldre dette - vi har ikke hørt et eneste ord om dette før hun fortalte. Jeg mener dette er soleklar mobbing og sendte øyeblikkelig mail til skolen om hva hun forteller, mens fars reaksjon var å le det bort og si: jamen det der er jo bare tull. Rist det av deg, han gjør det bare fordi han liker deg. Er vi ikke passert det at det er greit å unnskylde slik oppførsel med at " han liker deg"? Far mener jeg overreagerer og lager en større sak utav småting. Han mener barna klarer å finne ut av dette selv og at hun må tåle såpass. Jeg forventer at skolen her tar tak. Det er nulltoleranse for mobbing i skolen. Og jeg veldig klar på at dersom skolen ikke gjør det så tar jeg det dirkete med guttens foreldre selv. Mens far mener vi bare skal la det blåse over - siden det snart er sommerferie. Noen som vet gangen i mobbesaker i skolen? For jeg mener dette absolutt er en slik sak. Anonymkode: 242f9...2a1 Jeg har en sønn som skal begynne på skolen til høsten og hadde satt pris hvis du hadde tatt kontakt med meg. Vet ikke hva skolen mener men min grense er passert for lengst for å ta en prat med sønnen i denne situasjonen. Man drar ikke bukse av andre.... og ikke kaller andre stygge ting. Uansett. Anonymkode: e27fd...5c4 1 1
Juliv Skrevet 6. mai 2024 #16 Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Barnet vårt går i 4 klasse. Omsorgsfull, gode venner, flink på skolen. I klassen er det en gutt som liker å terge, plage og mobbe andre. Vi har hørt litt snakk om han i forbindelse med små situasjoner barnet vårt forteller om. De siste 3-4 mnd har jeg merket en endring i datteren vår. Hun vil ikke på skolen, har mye vondt i magen - helt uforklarlig. Spesielt nå etter de har fått vikarlærer ut skoleåret. Jeg har spurt henne flere ganger om det er noe på skolen som gjør at hun ikke vil gå, men hun har sagt nei. Sist uke kom hun gråtende hjem. Fortalte at denne gutten ukentlig, nesten daglig - i flere mnd - kaller henne stygge ting, gir henne stygge kallenavn og ber alle andre bruke dem, har dyttet henne inn i veggen flere ganger, slått og sparket henne. Både i og utenfor klasserommet. På fredag hadde han dratt av henne buksen i klasserommet og begynt å peke og le. Datteren min forteller at hun har fortalt deler av dette til voksne på skolen, men ikke alt fordi det har bare blitt verre for hver gang hun har gått til en voksen. Hun trodde skolen hadde fortalt oss foreldre dette - vi har ikke hørt et eneste ord om dette før hun fortalte. Jeg mener dette er soleklar mobbing og sendte øyeblikkelig mail til skolen om hva hun forteller, mens fars reaksjon var å le det bort og si: jamen det der er jo bare tull. Rist det av deg, han gjør det bare fordi han liker deg. Er vi ikke passert det at det er greit å unnskylde slik oppførsel med at " han liker deg"? Far mener jeg overreagerer og lager en større sak utav småting. Han mener barna klarer å finne ut av dette selv og at hun må tåle såpass. Jeg forventer at skolen her tar tak. Det er nulltoleranse for mobbing i skolen. Og jeg veldig klar på at dersom skolen ikke gjør det så tar jeg det dirkete med guttens foreldre selv. Mens far mener vi bare skal la det blåse over - siden det snart er sommerferie. Noen som vet gangen i mobbesaker i skolen? For jeg mener dette absolutt er en slik sak. Anonymkode: 242f9...2a1 Dette skulle dere ha tatt tak i med en eneste gang, ikke latt det foregå i flere mnd. Du tar kontakt med de andre foreldrene, blir det ikke bedre så involverer du skolen hjelper ikke det så tar du det videre til statsforvalteren…stakkars jente som har så tafatte foreldre. 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #17 Skrevet 6. mai 2024 Hadde klikket hvis jeg hadde en så idiotisk mann. Jeg hadde også tatt troppet opp på skolen og krevd et svar på hvorfor de ikke hadde tatt kontakt med meg ang problemene barnet mitt hadde fortalt om. Det der er alvorlig svikt fra skolens side. Anonymkode: 4832f...b70 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #18 Skrevet 6. mai 2024 Dette er en 9a sak. Nå som du har meldt til skolen at datteren din ikke har et trygt skolemiljøs, har skolen fem virkedager til å undersøke saken og ha møte med dere med plan for å bedre dette. Gjør de ikke det kan dere melde saken videre til statsforvalteren. Jeg er helt sjokkert over mannen din. Dette høres alvorlig ut og datteren deres har lidd over tid, såpass mye at hun ikke vil på skolen, har vondt i magen osv. Og dette skal hun tåle? Virkelig ikke. Anonymkode: 2c0a3...a88 2 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #19 Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Barnet vårt går i 4 klasse. Omsorgsfull, gode venner, flink på skolen. I klassen er det en gutt som liker å terge, plage og mobbe andre. Vi har hørt litt snakk om han i forbindelse med små situasjoner barnet vårt forteller om. De siste 3-4 mnd har jeg merket en endring i datteren vår. Hun vil ikke på skolen, har mye vondt i magen - helt uforklarlig. Spesielt nå etter de har fått vikarlærer ut skoleåret. Jeg har spurt henne flere ganger om det er noe på skolen som gjør at hun ikke vil gå, men hun har sagt nei. Sist uke kom hun gråtende hjem. Fortalte at denne gutten ukentlig, nesten daglig - i flere mnd - kaller henne stygge ting, gir henne stygge kallenavn og ber alle andre bruke dem, har dyttet henne inn i veggen flere ganger, slått og sparket henne. Både i og utenfor klasserommet. På fredag hadde han dratt av henne buksen i klasserommet og begynt å peke og le. Datteren min forteller at hun har fortalt deler av dette til voksne på skolen, men ikke alt fordi det har bare blitt verre for hver gang hun har gått til en voksen. Hun trodde skolen hadde fortalt oss foreldre dette - vi har ikke hørt et eneste ord om dette før hun fortalte. Jeg mener dette er soleklar mobbing og sendte øyeblikkelig mail til skolen om hva hun forteller, mens fars reaksjon var å le det bort og si: jamen det der er jo bare tull. Rist det av deg, han gjør det bare fordi han liker deg. Er vi ikke passert det at det er greit å unnskylde slik oppførsel med at " han liker deg"? Far mener jeg overreagerer og lager en større sak utav småting. Han mener barna klarer å finne ut av dette selv og at hun må tåle såpass. Jeg forventer at skolen her tar tak. Det er nulltoleranse for mobbing i skolen. Og jeg veldig klar på at dersom skolen ikke gjør det så tar jeg det dirkete med guttens foreldre selv. Mens far mener vi bare skal la det blåse over - siden det snart er sommerferie. Noen som vet gangen i mobbesaker i skolen? For jeg mener dette absolutt er en slik sak. Anonymkode: 242f9...2a1 Jeg hadde ikke sendt datteren min tilbake på den skolen. I klasserommet? Hvor faen er de voksne. Anonymkode: 3cd9a...148 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #20 Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Sist uke kom hun gråtende hjem. Fortalte at denne gutten ukentlig, nesten daglig - i flere mnd - kaller henne stygge ting, gir henne stygge kallenavn og ber alle andre bruke dem, har dyttet henne inn i veggen flere ganger, slått og sparket henne. Både i og utenfor klasserommet. På fredag hadde han dratt av henne buksen i klasserommet og begynt å peke og le. Datteren min forteller at hun har fortalt deler av dette til voksne på skolen, men ikke alt fordi det har bare blitt verre for hver gang hun har gått til en voksen. Hun trodde skolen hadde fortalt oss foreldre dette - vi har ikke hørt et eneste ord om dette før hun fortalte. Jeg mener dette er soleklar mobbing og sendte øyeblikkelig mail til skolen om hva hun forteller, mens fars reaksjon var å le det bort og si: jamen det der er jo bare tull. Rist det av deg, han gjør det bare fordi han liker deg. Er vi ikke passert det at det er greit å unnskylde slik oppførsel med at " han liker deg"? Far mener jeg overreagerer og lager en større sak utav småting. Han mener barna klarer å finne ut av dette selv og at hun må tåle såpass. Jeg forventer at skolen her tar tak. Det er nulltoleranse for mobbing i skolen. Og jeg veldig klar på at dersom skolen ikke gjør det så tar jeg det dirkete med guttens foreldre selv. Mens far mener vi bare skal la det blåse over - siden det Anonymkode: 242f9...2a1 Blåse over? Å stå uten bukse på skolen? Er du ikke riktig klok????? Å sende jenta tilbake på den skolen er et overgrep. Anonymkode: 3cd9a...148 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå