Glufseguri Skrevet 5. mai 2024 #1 Del Skrevet 5. mai 2024 (endret) https://www.nrk.no/norge/far-gikk-til-sak-mot-donorunnfanget-datter-etter-dna-test-1.16863862 Ble helt paff av denne saken på nyhetene i dag, skjønner ikke hvordan han kan påstå han ikke viste når det er journalført at begge var på klinikken og det var tommel opp for prosedyren? (Sett for mye såpeopera at teorien om at noen utga seg for å være han har slått meg🫣) Stakkars jente! Endret 5. mai 2024 av Glufseguri 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurium Skrevet 7. mai 2024 #2 Del Skrevet 7. mai 2024 (endret) Sitat Ifølge Marie var forholdet til faren på det tidspunktet blitt dårligere, og hun ønsket ikke å ha kontakt med ham. Tenker det bor en del i dette utsagnet. Hvis det var en konflikt mellom henne og far, gjorde vel det at hun ikke var hans biologiske barn det lettere for ham å gi avkall på farskapet. Det skjer vel også vel så ofte at menn som faktisk ønsker å være barns far/opprettholde relasjonen til barn de har hatt en farsrolle for, blir utestengt grunnet at de ikke er den biologiske faren. Endret 7. mai 2024 av Lurium Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glufseguri Skrevet 7. mai 2024 Forfatter #3 Del Skrevet 7. mai 2024 Lurium skrev (4 timer siden): Tenker det bor en del i dette utsagnet. Hvis det var en konflikt mellom henne og far, gjorde vel det at hun ikke var hans biologiske barn det lettere for ham å gi avkall på farskapet. Det skjer vel også vel så ofte at menn som faktisk ønsker å være barns far/opprettholde relasjonen til barn de har hatt en farsrolle for, blir utestengt grunnet at de ikke er den biologiske faren. Likevel et langt steg til å påstå at unnfangelsen skjedde uten hans viten og samtykke… 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
carlberner1 Skrevet 7. mai 2024 #4 Del Skrevet 7. mai 2024 Leste saken på NRK og tenkte mitt jeg også. Jeg er helt sikker på man skal være veldig tilbakeholden og veldig sikker før man bestemmer seg for store ting i livet, feks få barn med ingeniør-metoder, selv om det er kjipt ikke å kunne få barn når man ønsker det. Noen ganger er det bedre at det er kjipt enn å "fikse på det" og bli overraket, skuffet, uvenner eller annet etterpå. Jeg har ingen motforestillinger mot enslige, homser, lesber eller andre konstellasjoner utneom A4-familien (akkurat den har flere svakheter syns jeg) med barn, men man må være sikker. Det er en generasjon etterpå som også skal leve med valget. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 7. mai 2024 #5 Del Skrevet 7. mai 2024 Glufseguri skrev (På 5.5.2024 den 22.24): https://www.nrk.no/norge/far-gikk-til-sak-mot-donorunnfanget-datter-etter-dna-test-1.16863862 Ble helt paff av denne saken på nyhetene i dag, skjønner ikke hvordan han kan påstå han ikke viste når det er journalført at begge var på klinikken og det var tommel opp for prosedyren? (Sett for mye såpeopera at teorien om at noen utga seg for å være han har slått meg🫣) Stakkars jente! Veldig merkelig at en mann som vet at det blir brukt donorsæd ved unnfangelse ikke blir dømt til å være far. For han visste det selvfølgelig, det sier seg selv. Han har skrevet under på diverse papirer. Hvis DNA skal avgjøre om man er far til donorbarn så har ingen donorbarn far. Skremmende. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 10. mai 2024 #6 Del Skrevet 10. mai 2024 Blåttvann skrev (På 7.5.2024 den 11.00): Veldig merkelig at en mann som vet at det blir brukt donorsæd ved unnfangelse ikke blir dømt til å være far. For han visste det selvfølgelig, det sier seg selv. Han har skrevet under på diverse papirer. Hvis DNA skal avgjøre om man er far til donorbarn så har ingen donorbarn far. Skremmende. Eller mødre hvis det er surrogat eller til og med egg-donasjon, for selv om mor da har båret frem og født barnet vil jo dna-testen vise at det ikke er hennes barn. Problematisk for adoptivbarn også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå