AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #1 Skrevet 5. mai 2024 Hei, vet ikke om tråden ligger under riktig underforum men det er graviditet relevant. I oktober fikk jeg ett tilkallingsvikar og har blitt tilkalt i snitt ca 28 timer i uken. Ca 70% stilling altså. Har også jobbet ca 50% som miljøarbeider ett annet sted. Denne uka har jeg fått fast jobb på samme sted som jeg har jobbet 70% i😃 vi tenkte å begynne å prøve på baby ganske snart, men jeg lurte på hva slags rettigheter jeg har med tanke på om jeg skulle bli syk pga svangerskapet? Hvor lenge bør jeg ha vært i 100% jobb for å ha alle rettigheter? Eller holder det at jeg har jobbet for samme bedrift før og har en fast stilling? Planlegger ikke for å bli automatisk sykemeldt altså, men ønsker å ha en plan om jeg blir like dårlig som kvinnene i min familie har blitt tidligere... Anonymkode: f8133...454
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #2 Skrevet 5. mai 2024 Du trenger ikke ha 100% stilling for å ha alle rettighetene. Rettighetene dine som gravid har du uavhengig av stillings% Anonymkode: 1cd88...28c 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #3 Skrevet 5. mai 2024 Du får sykepenger beregnet fra NAV hvis du er syk mer enn arbeidsgiverperioden på 16 dager. Sykepengene er beregnet på gjennomsnittet av lønn fra de tre siste månedene. Anonymkode: 8a53d...b82
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #4 Skrevet 6. mai 2024 Bare å kjøre på. Når du har kontrakt på fast stilling kan de ikke gjøre noe når du har blitt gravid. Anonymkode: a8356...904
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #5 Skrevet 6. mai 2024 Jeg ble sykemeldt kort tid etter å ha gått fra å være tilkallingsvikar til å bli fast ansatt i 100% stilling (under en måned etter tiltredelse, hadde ikke engang rukket å få første lønn i ny stilling). Fikk sykepenger tilsvarende fastlønnen i ny stilling Anonymkode: 4d9da...272
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå