Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pga at alt har blitt dyrt så må vi droppe å reise på sommerferie i år. Er redd for at tenåringen kommer til å kjede seg, men håper at flere blir hjemme så han har noen å være med 

Anonymkode: 8b89a...60a

• Liker 1
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dropper ikke ferie i år. Har prioritert å spare, både buffer og til ferie, etter at jeg kjøpte hus i høst. Har fått bedre økonomi når kappløpet om egenkapital er over :)

Vi skal til England i juni, så blir det hjemmeferie på tenåringen mens jeg jobber, og så reiser vi til Portugal i august

Anonymkode: 5bc78...3e3

• Liker 1
Skrevet

Ja. Dropper å reise, men har hytte på en sommerperle så er egentlig ikke noe stort tap om norsk sommer stiller med brukelig vær :) 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jepp. Alenemamma til en 5-åring, har ikke sjans. 

Anonymkode: fc622...7d5

• Hjerte 9
AnonymBruker
Skrevet

Jepp. 

Anonymkode: 61e88...855

AnonymBruker
Skrevet

Dropper ferie i år i den forstand at vi tar ikke med båten ut på noen lengere turer i år og ligger bare i uthavner. Trenger å spare penger.

Anonymkode: afd54...119

Gjest Bromance
Skrevet

Absolutt ikke. Har spart i 2 år til denne ferien, vi skal være borte i 4 uker...

Skrevet

Jeg har ikke vært på ferie på veldig mange år.

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Økonomien tillater ferie, men jobben gjør det ikke. Som bonde er det veldig vanskelig å dra avgårde om sommeren når avlingene stadig trenger vann, gjødsel og stell. Har de siste årene stort sett fått til 4-5 dager tur, men det er en risiko. I fjor dro vi på tur, men på grunn av vanskelig vær, fikk jeg ikke beskyttet potetavlinga mot sopp før vi reiste. Håpte at det skulle gå bra, men det gjorde det ikke. De fire dagene borte kostet 2-300 000 kroner i tapt avling. Ble noen dyre feriedager for å si det sånn....

Anonymkode: 79148...f80

• Hjerte 23
AnonymBruker
Skrevet

Nei, vi har bedre økonomi enn noen gang nå. Lønnsøkning og i tillegg har vi nettopp betalt ned huslånet. 

Anonymkode: 799f4...30d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har såklart spart penger så jeg har til ferie, så det blir noen turer på oss. Har ikke lån eller andre heftelser så jeg gjør hva jeg vil. 

Anonymkode: 7398d...42e

AnonymBruker
Skrevet

Nei, ferie er det siste jeg dropper. Reiser riktignok ikke på sommeren, men resten av året. 

Anonymkode: e8408...488

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Spørs hva du mener med å reise.

Vi skal bli i Norge, men kommer til å reise til mannens familie på andre kanten av landet. Blir en uke på hytta med pappa og co. 

Også to uker hjemme, med turer til stranden og andre aktiviteter i nærområdet som skulle friste.

Anonymkode: 23d2c...826

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke råd til å reise på ferie i år. Det er veldig kjedelig. Jeg har to tenåringer 50/50 og er ellers alene. Har en buffer og den tør jeg ikke bruke på ferie. Får gjøre det beste ut av det hjemme. 

Anonymkode: 78630...b07

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi dropper ferie i år, fordi vi skal på en veldig dyr ferie neste år. 

Anonymkode: 42500...dca

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke vært på ferie siden 2019, trodde jeg skulle få det til i år, men jaggu kommer regning på kr 15 000,- pga vedlikehold i borettslaget. Og det kommer på toppen av en allerede økning på kr 1000,- pr mnd i allerede høye fellesutgifter. 

Anonymkode: 28d64...182

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Jepp. Alenemamma til en 5-åring, har ikke sjans. 

Anonymkode: fc622...7d5

Spørs hva du legger i ferie da, trenger ikke dra langt hjemmefra før det oppleves som ferie for en 5-åring.

Anonymkode: 7422a...26c

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke vært på ferie siden før Covid…

Anonymkode: 5a492...796

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drar til syden for første gang på mangen år sammen med barna mine☺️

Anonymkode: 3efe9...e56

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi skal på ferie i år, har spart i 2 år  og reiste ingen plass ifjor. det har blitt betraktelige mye dyrerere og syns nesten ikke det er verdt det. I fjor gav vi 7000 for flybillettene for 3 stk, i år blir det 18000, så merker det godt.  Men vi har som sagt spart opp midler og vi lever billig ved å lage maten vår selv og blir ikke dyrere sånn sett enn om vi har vært hjemme. 

Anonymkode: 7422a...26c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...