Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Utlogget nå
Skrevet

Hvis en er singel selv, og ikke har noen forpliktelser? Ser jo det er mange her som sier at da er den gifte mannens ansvar, fordi det jo er han som er utro.

Det kan jo være en fin ordning for den som er singel, og slett ikke ønsker forpliktelser. En gift mann kan jo ikke stille krav, han kommer ikke med sine skitne klær, hylende unger osv. Han kommer jo bare med den deilige kroppen sin, og hyggelige selskap, og er ikke til bry i det hele tatt. En slipper at mannen blir innpåsliten og vil noe mer etter bare noen knull.

Og sånn sett, hvis en da er av den typen som ikke blander følelser og eiebehov inn, kan en ha det veldig fint!

Og en ødelegger heller ikke mannens forhold, ettersom en slett ikke er interessert i å ha mer av ham enn noen stunder med herlig sex av og til.

En er jo også tryggere i forhold til sykdommer og sånt gørr.

Det går jo ikke utover kona og ungene i det hele tatt, så det kan jo ikke være så galt. Kanskje kona på toppen av det hele har en blidere mann hjemme også.

En :klem: til bl.a. Piper for det hun har skrevet om dette temaet i andre tråder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

selvfølgelig går det utover kona og ungene til den mannen du da vil innlede et forhold til. man bør ha såpåss respekt for folk at man ikke innleder noe forhold til en gift mann. så Ja jeg synes der er helt feil og galt når noen innleder et forhold til en gift mann.

Skrevet

Vel... i utgangspunktet har jeg den holdningen at "om mannen ikke klarer å beherske seg, er ikke det mitt problem".. (Fra "den andre kvinnen"s synspunkt.) Enhver er ansvarlig for sine egne handlinger. Men - det er jo ikke sikkert jeg hadde sett sånn på det om jeg hadde vært den som ble bedratt.. Det kan man vel aldri vite.. Men jeg syns det blir feil å legge all skylden på "den andre kvinnen", ja.

Skrevet

Hvorfor er det så forbanna vanskelig å finne en knullekompis UTEN kone hvis det er det eneste man er ute etter??

Skrevet

Jeg får vel kanskje legge til at jeg ikke tror jeg ville klart å gjøre noe sånt selv - èn ting er en "one night" (som singel), men følelsesmessig ville jeg ikke klart å holde på sånn over lang tid.

Skrevet
Hvis en er singel selv, og ikke har noen forpliktelser? Ser jo det er mange her som sier at da er den gifte mannens ansvar, fordi det jo er han som er utro.

Det kan jo være en fin ordning for den som er singel, og slett ikke ønsker forpliktelser. En gift mann kan jo ikke stille krav, han kommer ikke med sine skitne klær, hylende unger osv. Han kommer jo bare med den deilige kroppen sin, og hyggelige selskap, og er ikke til bry i det hele tatt. En slipper at mannen blir innpåsliten og vil noe mer etter bare noen knull.

Og sånn sett, hvis en da er av den typen som ikke blander følelser og eiebehov inn, kan en ha det veldig fint!

Og en ødelegger heller ikke mannens forhold, ettersom en slett ikke er interessert i å ha mer av ham enn noen stunder med herlig sex av og til.

En er jo også tryggere i forhold til sykdommer og sånt gørr.

Det går jo ikke utover kona og ungene i det hele tatt, så det kan jo ikke være så galt. Kanskje kona på toppen av det hele har en blidere mann hjemme også.

JA, det er galt. Det er respektløst overfor det parforholdet han faktisk er i. Det er ødeleggende for den som blir bedratt. Jeg vet det, for jeg har vært der selv.

Det er særlig etpar av uttalelsene dine jeg reagerer på.

Jo, på sikt så gjør man det. Sånne ting har en tendens til å komme for dagen på en eller annen måte.

Ikke alle gifte menn har barn, ikke alle gifte menn har en sur kone. Mange som havner i denne situasjonen er utrolig gode til å lyve og lure, det var min. Både overfor meg og overfor henne. Og jeg skal love deg at jeg ikke hadde noen blid mann hjemme.

Skrevet

Gurimalla :ler: Den gikk i trykken litt før jeg hadde tenkt ja.

For å fortsette.........

Man er to om å innlede et sånt forhold og selvfølgelig går den utro mannen mye av ansvaret og skylda om du vil. MEN, jeg har ingen respekt for kvinner som med viten og vilje innleder et forhold til en gift mann, uansett hvor mye han har tuta ørene hennes fulle med "min kone forstår meg ikke" og denslags. Hvor mye han enn har forsikret om at forholdet til kona ikke er så bra, at kona aldri vil ha sex og at han bare er ute etter sex. Så ja, jeg synes det er galt å gå inn i et sånt forhold og du må i mine øyne ta mye av skylda selv. Jeg skal ikke gå i detalj om hva dette har kostet meg, men det er MYE.

Skrevet

Hvordan vet du det? Hvis du selv lever deg inn i situasjonen, synes du selv det hadde vært ok om mannen din fant seg en på "si"?

Gjest utlogget nå
Skrevet
Hvorfor er det så forbanna vanskelig å finne en knullekompis UTEN kone hvis det er det eneste man er ute etter??

Det er da ikke så vanskelig det.

DEt er bare det at en blir slitende med dem etter en stund. De er aldri fornøyd med å ha et uforpliktende forhold.

Og det er det jeg vil ha nå.

Skrevet

Blir like forundret hver gang jeg leser innlegg av denne typen. Noen vil alltid vinkle det i den retningen av at "teknisk sett" så er det den som er i et forhold som har ansvaret. Vel dette er ikke en rettsinstans som skal avgjøre om du som den andre part er skyldig eller ikke i utroskapet. Dette er livet og i så måte er det allment akseptert at en hvis moralsk standard er det beste for mennesket.

Dersom man ikke forstår at ens handlinger er med på å forverre en samlivs situasjon som ikke hviler på de mest stabile fundamenter kan man heller ikke påberope seg sympati eller empati fra min side.

Men jeg er vel heller ikke såpass naiv at jeg skulle tro slike mennesker bryr seg om mine meninger når det kommer til stykke.

Ha en strålende aften

Hilsen

Your friend D.

Gjest Nummer To
Skrevet

Vel,jeg vet ikke annet enn at jeg selv har vært i et utroskapsforhold i over ti år, og ennå vet kona ingenting...

Synes på en måte at jeg har skyld i det hele, men swamtidig inngikk jeg dette forholdet da jeg var 18 og ikke særlig beleven. Det kommer vel an på utgangspunktet, mener nå jeg :forvirret:

Skrevet
Gurimalla  :ler:  Den gikk i trykken litt før jeg hadde tenkt ja.

For å fortsette......... 

Man er to om å innlede et sånt forhold og selvfølgelig går den utro mannen mye av ansvaret og skylda om du vil.  MEN, jeg har ingen respekt for kvinner som med viten og vilje innleder et forhold til en gift mann, uansett hvor mye han har tuta ørene hennes fulle med "min kone forstår meg ikke" og denslags.  Hvor mye han enn har forsikret om at forholdet til kona ikke er så bra, at kona aldri vil ha sex og at han bare er ute etter sex.  Så ja, jeg synes det er galt å gå inn i et sånt forhold og du må i mine øyne ta mye av skylda selv.  Jeg skal ikke gå i detalj om hva dette har kostet meg, men det er MYE.

DEt er da ikke interessant hvordan forholdet til kona er når en ikke vil ha noe som er forpliktende. Det bryr meg midt i ryggen om kona er sur eller blid, eller hvordan hun nå er.

Skrevet

At han er gift er ingen garanti mot pes eller mas om mer. Og resten av det du beskrev... æsj en sånn mann hadde jeg ikke orka å ta i. Å tenke på at han klår på ei anna dame (kona) enn meg... *pjuk* Neitakk. Står over.

Gjest Jalileh
Skrevet (endret)

Er det så innmari vanskelig å forstå hva som er galt med det? Må noen ha inn sånt med teskje, eller? :klø:

Hvis det bryr deg midt i ryggen hvordan kona har det, så er det helt greit, men da er du en kynisk person. Og hvorfor stiller du spørsmål i det hele tatt da? Hvis det ikke bryr deg?

Uansett. Tror dette innlegget her bare er BS. :sjarmor:

Endret av Seniorita_
Gjest Betty Boop
Skrevet

:grine2:

Så er vi i gang med en ny utroskapstråd?

Jeg har tatt til orde for "den andre kvinnen" i en annen tråd, men jeg mener ikke av den grunn at det er greit å ha et forhold til en gift mann.

Jeg ville ønsket at den mannen jeg eventuelt levde med ville være mann nok til å avslutte forholdet med meg på en redelig og ærlig måte før han hoppet til køys med neste kvinne. Hvorfor? Fordi jeg setter ærlighet høyt. Ryddige og rene linjer opplever jeg som viktig. Og jeg synes man skylder andre mennesker såpass mye respekt.

Jeg tror ikke at man ikke skader forholdet til den som er i et forhold. Jeg tror at sannheten alltid kommer for en dag. Jeg tror at mange kvinner som blir utsatt for utroskap "vet", men at noen i større eller mindre grad fornekter mistankene.

Mennesker gjør feil iblant, men at man kynisk og beregnende går inn i noe sånt og tror det ikke skader noen det forstår jeg ikke. Men så er det heller ikke alt jeg behøver å forstå.

Og iblant er jeg takknemlig for tingene jeg ikke forstår fordi det betyr at det er en vanskelig situasjon jeg ikke har behøvd å ta stilling til.

Skrevet

Jeg mener ene og alene at en ikke kan frasi seg all skyld som "den andre kvinnen", fordi jeg evner å sette meg inn i hvordan jeg selv hadde følt det ovenfor både min mann og hans evt. elskerinne hvis jeg selv ble utsatt for utroskap. Og hvis en klarer å være med på å påføre et annet menneske så mye smerte bør en virkelig gå i seg selv! En vet jo faktisk hva man utsetter hun der hjemme for, og en kan velge å gjøre noe med det ved å avvise mannen/la være å prøve seg på han. Men om det ikke er det valget en tar, da er en faktisk medskyldig. Vi har alle et ansvar for menneskene rundt oss.

Skrevet

*signerer*

Skrevet

Latterlig og utrolig barnslig! Hvilken rett har du til å rote med en annen kvinnes mann? Hvilken rett har du til å ødelegge et forhold, en familie og et liv noen har skapt seg? Du er en inntrenger, en tyv og en fiende til mannens barn! Er dine behov viktigere enn barnas? Hvis du trenger en å ha uforplinktende sex med, så finn deg en som ikke har forpliktelser!

Det er sånne holdninger som ødelegger tillit og moral, og som gjør at stadig flere barn må vokse opp uten daglig kontakt med begge foreldrene. GET A LIFE AND GROW UP!!!!!!!!

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

Det er kun empati löse idioter som tror de klarer og argumentere seg frem i en slik sak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...