Hermann Skrevet 5. mai 2024 #1 Skrevet 5. mai 2024 (endret) Jeg har sett en del på kjønnsfordeling i rubdt omkring i Norge. Der ser vi at det er mye flere menn (i fruktbar alder) enn kvinner (samme alder) de fleste stedene i landet. Byer og bygder langt fra studiestedene har verst kjønnsratio. Årsaken er at kvinner flytter til storbyene for å studere og blir der etter endt studietid eller så flytter de hjem igjen med en mann. Du kan finne ditt sted her (husk å velge riktig aldersspenn): https://www.ssb.no/statbank/table/07459/ Det er omtrent like mange kvinner som menn i Bergen, Stavanger og Kristiansand. Om vi skiller på etnisitet er det nok ganske solid overtall norske kvinner i disse byene vs norske menn. Siden innvandringen forverrer kjønnsratio. I Trondheim er det en ganske mye færre kvinner enn menn trolig pga NTNU. Men særlig i Oslo er det mye flere kvinner enn menn. Og det merker jeg ganske godt. Menn som sannsynligvis hadde vørt evig single der jeg bor får lett partner i Oslo. Kusinene mine er i lag med mindre attraktive menn enn dem selv. På gata i Oslo ser en nydelige kvinner gå rundt med middelmådige menn. Det er veldig artig å se. Fordi det er ikke jeg vandt med. Er konkurransen om menn i Oslo så tøff at damene tar hva som helst. Endret 5. mai 2024 av Hermann 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #2 Skrevet 5. mai 2024 Jeg opplever egentlig motsatt, synes det er større utvalg og mye lettere å møte menn i Oslo. I tillegg er 100 ganger mer oppegående enn der jeg kommer fra, en relativt stor by. Anonymkode: 03fea...c44 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #3 Skrevet 5. mai 2024 Litt artig å se på statestikken i min kommune. I alder 16-19 år er kjønnsfordelingen ikke så stor, ca 2% flere gutter enn jenter. Så ser jeg på 19-34 år, der er plusselig kjønnsfordelingen mye større, ca 9% flere menn enn damer. Så er nok mye flere jenter/damer som er på reisefot enn gutter/menn. Anonymkode: f7cd2...eb8
Hermann Skrevet 5. mai 2024 Forfatter #4 Skrevet 5. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Litt artig å se på statestikken i min kommune. I alder 16-19 år er kjønnsfordelingen ikke så stor, ca 2% flere gutter enn jenter. Så ser jeg på 19-34 år, der er plusselig kjønnsfordelingen mye større, ca 9% flere menn enn damer. Så er nok mye flere jenter/damer som er på reisefot enn gutter/menn. Anonymkode: f7cd2...eb8 Jepp. Særlig relevant er hvor mange kvinner det er pr 100 menn. Det er ikke sjeldent at kjønnsratioen er 80 kvinner pr 100 menn i mindre byer på nord vestlandet og nord norge. Av og til 70 pr 100 i bygdene. Så det er ikke rart at fruktbarheten i Norge er lav. Karene i byer og bygder sitter gjerne på bolig, jobb og er klar for barn fra de er 20 år. Men det hjelper ikke når damene er reist til storbyen. De finner seg gjerne en internasjonal mann, så skal de få barn, men så greier ikke de å få mer enn kanskje 1, fordi boligene er så dyre. Endret 5. mai 2024 av Hermann 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #5 Skrevet 5. mai 2024 Ikke alle er like opphengt i utseende. Og de mennene du mener er mindre attraktive kan andre oppfatte som ekstremt attraktive. Anonymkode: 22cc2...f34 6 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #6 Skrevet 5. mai 2024 De single kvinnene jeg kjenner i Oslo tar ikke hva som helst, og forblir single foreløpig til de møter noen de blir glade i. Det varierer hva vi finner attraktivt, og husk at kvinner pynter seg mer, klær og sminke maler et annet bilde enn hva du kanskje hadde tenkt uten. Har lagt merke til at det er spesifikke sminketrender og klestrender som automatisk får noen til å se ut mer som ei babe, sikkert pågrunn av assosiasjonenene til den looken? Har heller ikke erfaring med at menn sitter å venter på å få barn fra de er 20. Noen vil nok, og får nok også, men det blir jo veldig generaliserende å påstå som en hovedregel. Jeg har ikke barn fordi jeg ikke har hatt lyst på barn, det er mange varianter i verden. Anonymkode: b4e8c...a51 5
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #7 Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Litt artig å se på statestikken i min kommune. I alder 16-19 år er kjønnsfordelingen ikke så stor, ca 2% flere gutter enn jenter. Så ser jeg på 19-34 år, der er plusselig kjønnsfordelingen mye større, ca 9% flere menn enn damer. Så er nok mye flere jenter/damer som er på reisefot enn gutter/menn. Anonymkode: f7cd2...eb8 Og etter 34? Anonymkode: c9956...cad 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #8 Skrevet 5. mai 2024 1 hour ago, Hermann said: Men særlig i Oslo er det mye flere kvinner enn menn. Og det merker jeg ganske godt. Menn som sannsynligvis hadde vørt evig single der jeg bor får lett partner i Oslo. Kusinene mine er i lag med mindre attraktive menn enn dem selv. På gata i Oslo ser en nydelige kvinner gå rundt med middelmådige menn. Det er veldig artig å se. Fordi det er ikke jeg vandt med. Er konkurransen om menn i Oslo så tøff at damene tar hva som helst. For et forferdelig syn på menn du har! Er det å date en med «middels eller middels -) utseende å «ta hva som helst»? Jeg har fått fra naturen godt over middels utseende som jeg har tatt ganske ok vare på (det er nok mange kvinner som investerer mer i utseende). Men jeg går jo ikke etter utseende hos menn! Jeg har dobbelt utdanning, interesser og gode venner og ok økonomi. Dater utelukkende menn med høy utdanning, gode/kule jobber og ambisjoner, mye varme og interesser. De fleste er midt på treet utseendemessig, det er slik normalfordelingen er. Dater en som er 173 cm og skallet nå. Det er ikke relevant. Han er smart og akademisk anlagt, morsom, lager god mat, interessant å snakke med, oppmerksom og tar gode vare på de nære. Jeg synes han er en skikkelig catch! Anonymkode: 884e8...373 5 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #9 Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Og etter 34? Anonymkode: c9956...cad 35-66 år ca 1% mer menn en damer 67- 74 ca 0,5% mer menn enn damer 74 år og eldre, ca 18,7% mer kvinner enn menn. Anonymkode: f7cd2...eb8
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #10 Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): 74 år og eldre, ca 18,7% mer kvinner enn menn. 😔 Trist Anonymkode: b4e8c...a51
Hermann Skrevet 6. mai 2024 Forfatter #11 Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): For et forferdelig syn på menn du har! Er det å date en med «middels eller middels -) utseende å «ta hva som helst»? Jeg har fått fra naturen godt over middels utseende som jeg har tatt ganske ok vare på (det er nok mange kvinner som investerer mer i utseende). Men jeg går jo ikke etter utseende hos menn! Jeg har dobbelt utdanning, interesser og gode venner og ok økonomi. Dater utelukkende menn med høy utdanning, gode/kule jobber og ambisjoner, mye varme og interesser. De fleste er midt på treet utseendemessig, det er slik normalfordelingen er. Dater en som er 173 cm og skallet nå. Det er ikke relevant. Han er smart og akademisk anlagt, morsom, lager god mat, interessant å snakke med, oppmerksom og tar gode vare på de nære. Jeg synes han er en skikkelig catch! Anonymkode: 884e8...373 Du er fornøyd og det er bra. Men du motbeviser ikke poenget mitt. Må kvinner i Oslo fire en god del på kravene for å kunne få en mann? Det tror jeg og de får objektivt sett dårligere menn enn de ellers i landet. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #12 Skrevet 6. mai 2024 Men i følge tallene bor det jo kun 3000 flere kvinner enn menn i Oslo kommune. https://www.kommuneprofilen.no/profil/befolkning/DinRegion/bef_kjonn_region.aspx Tror nok heller kvinner i Oslo stiller høyere krav til menn. At de har høyere utdannelse og en interessant jobb. Når ts har observert "middelmådige menn" gå rundt med nydelige kvinner i Oslo så regner jeg med du snakker kun om utseende. Den middelmådige utseende fyren du så på gata har sannsynligvis høy utdannelse, har en bra jobb og er en ener i det han driver med. Dette finner kvinner attraktivt. Kjekkasen som kommer fra bygda til Oslo faller fort gjennom om han har lav utdannelse, lav intelligens og en enkel jobb. Da hjelper ikke utseende deg mye. Annet enn om de sikter seg på en onenightstand, ei platinableket blondine fra Jessheim som er på helgetur i Oslo. Anonymkode: eb8b5...ba9 6
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #13 Skrevet 10. mai 2024 On 5/6/2024 at 9:42 AM, Hermann said: Du er fornøyd og det er bra. Men du motbeviser ikke poenget mitt. Må kvinner i Oslo fire en god del på kravene for å kunne få en mann? Det tror jeg og de får objektivt sett dårligere menn enn de ellers i landet. Nei, absolutt ikke :). Oslo tiltrekker jo menn med utdanning og gode jobber, for eksempel. Eller de som er aktive i kulturlivet, osv. Så jeg vil si at de (indre) kvalitetene er kanskje mer vanlige i Oslo enn andre steder. Synes Oslo-menn og storby menn er gjennomsnittlig kjekkere og. Men som sagt, det er ikke særlig relevant for meg. Jeg hadde nok måttet å senke mine krav mange andre steder… Anonymkode: 884e8...373 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #14 Skrevet 10. mai 2024 De største og kjekkeste mennene er det nok ekstrem konkurranse om - alle vil jo ha dem. Så slike menn har vel en voldsom liggeliste. Men jeg tror absolutt ikke alle de andre mennene har det noe lettere i storbyene. Tvert imot, det er tross alt flere av de mest ettertraktede mennene der enn på bygda. Det er ikke sånn at unge damer senker utseendekrav selv om det er konkurranse Anonymkode: 20fdb...a57 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #15 Skrevet 11. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 5.5.2024 den 22.39): For et forferdelig syn på menn du har! Er det å date en med «middels eller middels -) utseende å «ta hva som helst»? Jeg har fått fra naturen godt over middels utseende som jeg har tatt ganske ok vare på (det er nok mange kvinner som investerer mer i utseende). Men jeg går jo ikke etter utseende hos menn! Jeg har dobbelt utdanning, interesser og gode venner og ok økonomi. Dater utelukkende menn med høy utdanning, gode/kule jobber og ambisjoner, mye varme og interesser. De fleste er midt på treet utseendemessig, det er slik normalfordelingen er. Dater en som er 173 cm og skallet nå. Det er ikke relevant. Han er smart og akademisk anlagt, morsom, lager god mat, interessant å snakke med, oppmerksom og tar gode vare på de nære. Jeg synes han er en skikkelig catch! Anonymkode: 884e8...373 Hva er det som er gode/kule jobber? Har vært innom de fleste yrker og type arbeidsplasser i mitt arbeid og har tilgode å finne kule jobber. De fleste jobber 8-16 og spiser lunsj som alle andre være seg lege,politi,advokat,lærer eller whatever Anonymkode: cad92...8b0 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #16 Skrevet 11. mai 2024 43 minutter siden, AnonymBruker said: Hva er det som er gode/kule jobber? Har vært innom de fleste yrker og type arbeidsplasser i mitt arbeid og har tilgode å finne kule jobber. De fleste jobber 8-16 og spiser lunsj som alle andre være seg lege,politi,advokat,lærer eller whatever Anonymkode: cad92...8b0 Det er jo subjektivt :). Og man kan gjøre sin egen jobb kul om man er med hjertet. Jeg tenker at en forsker som er aktiv i sitt felt og bidrar til utvikling av feltet har en kul jobb. For en annen er det jo dødskjedelig nerdegreie. Poenget er at det er både variasjon og menn med drifkraft i Oslo/storbyer. Og drivkraften og evnen til å få ting til finner vi kvinner attraktivt. Anonymkode: 884e8...373 1 1
Hermann Skrevet 11. mai 2024 Forfatter #17 Skrevet 11. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er jo subjektivt :). Og man kan gjøre sin egen jobb kul om man er med hjertet. Jeg tenker at en forsker som er aktiv i sitt felt og bidrar til utvikling av feltet har en kul jobb. For en annen er det jo dødskjedelig nerdegreie. Poenget er at det er både variasjon og menn med drifkraft i Oslo/storbyer. Og drivkraften og evnen til å få ting til finner vi kvinner attraktivt. Anonymkode: 884e8...373 Tviler på at det er noe mer drivkraft i Oslo. Det er jo ikke der noe av pengene blir skapt i Norge. Selv om hovedkontorene ligger der pga gardermoen lufthavn. 1
Hermann Skrevet 11. mai 2024 Forfatter #18 Skrevet 11. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 6.5.2024 den 10.23): Men i følge tallene bor det jo kun 3000 flere kvinner enn menn i Oslo kommune. https://www.kommuneprofilen.no/profil/befolkning/DinRegion/bef_kjonn_region.aspx Tror nok heller kvinner i Oslo stiller høyere krav til menn. At de har høyere utdannelse og en interessant jobb. Når ts har observert "middelmådige menn" gå rundt med nydelige kvinner i Oslo så regner jeg med du snakker kun om utseende. Den middelmådige utseende fyren du så på gata har sannsynligvis høy utdannelse, har en bra jobb og er en ener i det han driver med. Dette finner kvinner attraktivt. Kjekkasen som kommer fra bygda til Oslo faller fort gjennom om han har lav utdannelse, lav intelligens og en enkel jobb. Da hjelper ikke utseende deg mye. Annet enn om de sikter seg på en onenightstand, ei platinableket blondine fra Jessheim som er på helgetur i Oslo. Anonymkode: eb8b5...ba9 Det er spørst hvilke aldersgruppe du ser på. Mellom 20-30 er det mye flere. Tror det var 6000. Og det er jo da unge som oftest møter hverandre. Endret 11. mai 2024 av Hermann
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #19 Skrevet 11. mai 2024 Den er tøffere enn toget! Anonymkode: f8476...ff4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #20 Skrevet 11. mai 2024 2 hours ago, Hermann said: Tviler på at det er noe mer drivkraft i Oslo. Det er jo ikke der noe av pengene blir skapt i Norge. Selv om hovedkontorene ligger der pga gardermoen lufthavn. Kanskje du opplever det slik, spørs sikkert hva man vektlegger, og det kan vi jo se på ulikt. Mange større fagmiljøer innen forsking, gründere, statsbyråkratiet, hovedkontorer til selskaper, medisin, kultur er i Oslo området og da er ofte «hjerner» også her. Kjenner til flere menn som har flyttet til Oslo og området pga. lederjobb, forskerjobb eller fordi selskapet de har startet har vokst. Og lignende. Jeg opplever at for meg, K40, er det mange fine, hyggelige, smarte menn som er gode på å finne på aktiviteter på fritiden og har interessante opplevelser og tanker og vant til å omgås med ulike typer folk. Anonymkode: 884e8...373 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå