Gjest Jente_81 Skrevet 9. februar 2006 #1 Skrevet 9. februar 2006 Opplevde her en helg når jeg hadde vært borte at hushaien jeg leier hybelen av hadde vært nede og slått av varmen! Har han lov? Husleia er ink strøm så forstår det jo, men det er jo vinter og det tar litt tid før varmen kommer igjen,,,,, Merket før på det kaldeste at når jeg hadde vært borte noen dager uten at tv, pc osv hadde stått på så var det skikkelig kjølig........... men da var varmen på....
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2006 #2 Skrevet 9. februar 2006 NEI! Huseiern har INGEN TING i din leilighet å gjøre! (for den er "din" når du leier den ha han). Han har ikke lov til å gå inn der uten din tillatelse!!! Dersom han er misfornøyd med at du fyrer for mye eller for lite så må han snakke med deg om dette. Han kan jo for eksempel spørre om du kan skru ned på varmen når du er borte i flere dager, men han kan ikke gå inn å gjøre det selv...
Gjest Gjesta Skrevet 9. februar 2006 #3 Skrevet 9. februar 2006 (endret) Det kan jeg aldri tenke meg,men jeg vet egentlig ikke. Hørtes litt rart ut hvertfall for etter det jeg forstår så skal man ha en rimelig god grunn til å låse seg inn hos sin leieboer, om han i det hele tatt har lov til det. Endret 9. februar 2006 av ~Alwa~
Gjest Samme gjesten Skrevet 9. februar 2006 #4 Skrevet 9. februar 2006 Eneste grunnen til at han skulle ha lov til å låse seg inn var om det var noe alvorlig galt med leiligheten som han måtte ordnet/stoppe med en gang - f.eks. vannlekkasje, brann ol.
Gjest Gjesta Skrevet 9. februar 2006 #5 Skrevet 9. februar 2006 Eneste grunnen til at han skulle ha lov til å låse seg inn var om det var noe alvorlig galt med leiligheten som han måtte ordnet/stoppe med en gang - f.eks. vannlekkasje, brann ol. Var noe slikt jeg mente ja...
Gjest Jente_81 Skrevet 9. februar 2006 #6 Skrevet 9. februar 2006 tenkte jeg skulle si at jeg kunne slå av varmen når æ reiser hvis dem kan slå den på igjen på morraen før æ kommer hjem.............
Lillesøster Skrevet 9. februar 2006 #7 Skrevet 9. februar 2006 Er dette samme mannen som skal se til kattene dine? Stoler du på han?
diddi Skrevet 9. februar 2006 #8 Skrevet 9. februar 2006 En venn av meg slo av strømmen når han dro hjem på juleferie. Og familien han leide hos, våknet opp på julaften til frosne rør!!
:-) anna Skrevet 10. februar 2006 #9 Skrevet 10. februar 2006 En venninne av meg opplevde at huseieren skrudde ut sikringen til hybelen hennes mens hun var hjemme i helga. Resultatet var at all maten hun hadde i kjøleskap og fryser ble ødelagt.
Gjest Gjesta Skrevet 10. februar 2006 #10 Skrevet 10. februar 2006 Han har absolutt ingenting i din leilighet å gjøre! Dessuten plikter man i følge loven "å holde boligen tilstrekkelig oppvarmet" selvom man ikke er hjemme, nettopp med tanke på at ikke noe skal bli ødelagt.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2006 #11 Skrevet 10. februar 2006 Han har absolutt ingenting i din leilighet å gjøre! Dessuten plikter man i følge loven "å holde boligen tilstrekkelig oppvarmet" selvom man ikke er hjemme, nettopp med tanke på at ikke noe skal bli ødelagt. ←
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå