AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #1 Skrevet 5. mai 2024 Hei! Jeg håper noen kan hjelpe meg forstå hvordan det fungerer ift lønn og feriepenger i min situasjon. I fjor jobbet jeg som ekstravakt (div.0% stilling) på dette arbeidsstedet. I år har jeg stått i et 50% vikariat som går til høsten. Jeg skal ha 3 uker ferie i juni. Jeg ser på lønnsslippen at jeg har blitt trekt for feriedager ila de siste månedene. Jeg skjønner at jeg får feriepenger for det jeg tjente her i fjor. Hvordan fungerer derimot lønnen for juni? Siden jeg blir trekt feriedager betyr det at jeg får samme månedslønn, eller får jeg kun lønn for den uken jeg jobber i juni? Anonymkode: 8b4bf...a36
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #2 Skrevet 5. mai 2024 Jeg skjønner ikke hva du mener med "trekt for feriedager". Jeg har aldri vært bort i dette. Du tjener opp feriepenger som del av lønn, uavhengig av om det er fast jobb eller vikariat. I år får du utbetalt feriepenger opptjent i fjor, hvis du ikke allerede har fått dem. Du får ikke lønn når du tar ferie, så i juni trekkes lønn for tre uker. Dersom du allerede har blitt trukket, dvs ikke fått lønn for alle arbeidsdager, blir trekket mindre. Anonymkode: d0076...f32
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #3 Skrevet 5. mai 2024 Diskuter dette med sjefen din. I utgangspunktet kan de tvinge deg til å ta minst 3 uker ferie, du kan også kreve å få ferie i 3 eller 4 uker. Men dere kan også bli enige om noe utenom dette. Anonymkode: 0e993...8d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå