Gå til innhold

Toxic forhold

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg og kjæresten har gått gjennom en tøff tid med mye krangling. Mye fordi jeg går gjennom en tøff periode med depresjon og angst. Noe som han tar som sin skyld osv. og forsvarer seg selv istedenfor å høre på meg. Jeg føler bare han ikke hører på meg og har aldri prøvd å skylde på han for noe, bare forklare følelsene og tankene mine rundt diverse traumer og triggere (fra et tidligere voldelig forhold og voldtekt).

Føler vi har blitt forskjellige personer. Jeg elsker å være sammen så mye som mulig og finne på ting ofte. Han derimot liker fotball og gutta. Vi begge har blitt enige om å prioritere vennene våres mer fordi vi har møttes veldig ofte og gått ned i en negativ sirkel pga krangling og min dårlige periode.

Nå er det slik at vi møtes MAX 1-2 ganger i uka. Noe jeg synes er trist fordi jeg vil møtes ofte. Nå føler jeg at jeg kun legger planer fordi han er opptatt og ikke fordi jeg selv vil. Jeg føler meg nedprioritert, men må vise forståelse og respekt for hans valg. Feks blir jeg lei meg når han har valgt å prioritere gutta på 17. mai frokost istedenfor meg når dette er vår første 17. mai og han ble invitert på frokost til venninnene mine og deres kjærester som han ikke har hilst på ennå.

Jeg føler jeg blir gal av å ville møte han hele tiden samtidig som jeg prøver å forstå han. Nå vil jeg nesten bare distrahere meg og isolere meg fra han fordi jeg blir såret av tanken på at han ikke spør om å møtes osv noe ofte… Har dere noen tips?

Anonymkode: a3ae4...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kanskje prøv å distansere deg en periode, å se om han da savner deg, og tar mer initiativ? Bare vær kul og ikke noe sur eller noe, men ta et steg tilbake. 

Og hvis ikke, så er vel handlingene hans et svar på hva han føler dessverre, og jeg ville vurdert å gjøre det slutt. 

Er i litt samme situasjon, og det er helt jævlig og vondt, når man bare vil være sammen. Vi ville aldri behandlet dem slik. 💔

Anonymkode: 70a52...76f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere ikke har vært sammen ett år en gang, og holder på sånn som dette… Løp, for alt i verden, løp! Dere er jo absolutt ikke kompatible.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes det virker lurt å ikke være sammen på 17.mai når det er så mye drama mellom dere fra før. Ha heller fokus på venner og hobby, og på å fikse psykiske vansker og traumer med profesjonelle. 

Anonymkode: 61c70...5bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...