Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flyttet nettopp inn i en leilighet og over bor det ett par med en toåring. Han løper frem og tilbake inne mange timer om dagen og det høres veldig godt. Jeg vet ikke om han han på sko eller ikke. Tror Ikke det høres så godt uten sko. Er det innafor å spørre de om han bruker sko inne? 

Anonymkode: 37d46...41e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

• Liker 2
Skrevet

Å spørre om han bruker sko inne for å hinte til at de må være mer stille?

Nja, jeg ville nok ikke gjort det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min toåring løper også leiligheten rundt barbeint eller i sokkelesten. Endel av leken hans er å kjøre rundt alle bilene og leke med lekene sine.

Kan det være dette du hører også, og ikke bare fottrinnene? Barn i den alderen er sykt aktive. Jeg skulle selv gjerne hatt en fjernkontroll der jeg kunne ha stoppet løpingen noen ganger, men det lar seg ikke å gjøre å få en toåring til å sitte stille i timesvis.

Anonymkode: 24219...8a6

AnonymBruker
Skrevet

Hadde glatt spurt og samtidig informert om at det er såpass lytt at kanskje de bør ta gutten ut innimellom for å få ut energi

Anonymkode: dc8c8...f31

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde glatt spurt og samtidig informert om at det er såpass lytt at kanskje de bør ta gutten ut innimellom for å få ut energi

Anonymkode: dc8c8...f31

De er ute med han, men løper gjennom leiligheten når de kommer hjem 😜

AnonymBruker
Skrevet

Har en på samme alder. Tviler på at nabogutten din går inne med sko, men mitt barn løper med helene hardt i gulvet, og det hører man godt selv om ungen ikke veier så mye. Du må nok bare leve med det altså. 

Anonymkode: 5a10b...81d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan være at han har på tøfler eller noe, og at det høres ut som sko. Men, uansett ville jeg ikke ha kommentert dette. Folk skal da kunne leve normalt i en leilighet, og ungen legger seg vel forholdsvis tidlig om kvelden slik at da blir det rolig.

Anonymkode: b9beb...4f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enda et eksempel på utbyggere som ikke lydisolerer godt nok. Er bygget gammelt?

Anonymkode: 163a3...b09

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Flyttet nettopp inn i en leilighet og over bor det ett par med en toåring. Han løper frem og tilbake inne mange timer om dagen og det høres veldig godt. Jeg vet ikke om han han på sko eller ikke. Tror Ikke det høres så godt uten sko. Er det innafor å spørre de om han bruker sko inne? 

Nei. Selfølgelig vil det vere litt bråk i leiligheter, tåler du ikke det så har ikke du noe i en leilighet å gjøre. 

Anonymkode: 8ce98...5e7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss hører man alt spesielt om det er helt stille. Hører naboen smelle med dører. Gråte midt på natta.

Anonymkode: 184ae...397

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvis du misliker å høre barn leke og støye på dagtid, så er det mulig du ikke passer inn i blokk?

Anonymkode: ce5ce...1b3

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt innenfor.

Mens man bor i blokk må en regne med å høre naboene, men det går også andre veien. Har man et lite barn tar man på tøfler med myke såler, ikke harde såler. 

Hensyn går begge veier, det er ikke veldig komplisert.

Anonymkode: b2d2c...dbd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er forbigående. Ungen blir eldre og slutter å løpe. Så lenge det er på dagtid og ikke i tiden det skal være stille (natta) er det greit at ungen løper i sitt eget hjem.

Anonymkode: 7308d...8c5

Skrevet

Nei, folk må få lov til å bevege seg i sin egen leilighet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du fint kan nevne at det høres godt. Men du kan ikke be om at de gjør endringer, det må være opp til dem. Hvis de ønsker å gjøre noe så er det mulig å kjøpe gulvunderlag som absorberer vibrasjoner fra tramping og leker som slippes i gulvet. 

Anonymkode: 621aa...c8c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...