Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I over ett år nå har jeg klødd noe sinnsykt i begge ørene. Hver morgen jeg står opp så klør det, jeg må klø meg og kjenner at det er oljete, til og med mannen min sier at han kan høre det når jeg klør meg i ørene 🥴🫣Fordi det er oljete inni ørene. Har vært hos lege og fått resept på noe jeg skulle dryppe, men kun i ett øre, selv om jeg sa at jeg klør i begge og at begge føles oljete, og at det er derfor jeg klør. Men legen ville ikke høre.

Det jeg skulle dryppe hjalp ikke, jeg klør og jeg blir gal snart! Det hjelper heller ikke å klø seg fordi jeg føler jeg ikke kommer til, og da må jeg lage sånne harke lyder for å liksom klø😬

Hva skal jeg gjøre? Hjelp meg dere! Alle sier til meg at jeg må til lege får å ta sånn rens eller øreskyll men legen sa ingenting om det.

Anonymkode: 3a62c...b07

Videoannonse
Annonse
Gjest lavmålet
Skrevet

Jeg ville tenkt at det kanskje kan være sopp.

AnonymBruker
Skrevet
lavmålet skrev (18 minutter siden):

Jeg ville tenkt at det kanskje kan være sopp.

Blir det oljete og klør i ørene av sopp?

AnonymBruker
Skrevet

Du har fått resept på et middel, men fikk ikke vite hva det var for?

Hva slags middel er det da? Står det ikke noe på hva det brukes for?

Anonymkode: e1d6b...b45

• Liker 2
Gjest jegerrinne
Skrevet

Få henvisning til øre, nese og halsbrann. Min erfaring er at fastlege har for dårlig erfaring med ører , nese og halsbrann. Kan være akergi, eller sopp

Gjest lavmålet
Skrevet
jegerrinne skrev (Akkurat nå):

Få henvisning til øre, nese og halsbrann. Min erfaring er at fastlege har for dårlig erfaring med ører , nese og halsbrann. Kan være akergi, eller sopp

Halsbrann er jeg veldig overrasket om det skulle være 😉

Skrevet

Kan vera eksem i øyrene

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du har fått resept på et middel, men fikk ikke vite hva det var for?

Hva slags middel er det da? Står det ikke noe på hva det brukes for?

Husker ikke hva flasken het, men legen sa at det er for eksem, for det hadde jeg i ene øret men ikke det andre, noe som var ulogisk for meg.  Jeg spurte om det skulle hjelpe på kløe, hun bare senket med skuldrene.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
jegerrinne skrev (2 timer siden):

Det må jeg nok gjøre, håper bare at legen vil henvise meg da. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det høres ut som det er væske i ørene dine.

Bader du ofte, eller bruker du ørepropper?

https://itavisen.no/2021/03/28/airpod-pro-utloser-allergi/

https://nhi.no/sykdommer/orenesehals/ytre-ore-og-oregang/svommeore

Anonymkode: a6dd0...47b

Nei, gjør ingen av delene. 

Hvis jeg har badet (altså hjemme) i dag feks, så begynner det å klø allerede neste morgen, bruker jeg qtip da så blir den helt gul. Jeg føler at jeg klør fordi ørene er oljete.

Skrevet

Jeg fikk resept på Betnovat av ØNH-lege, vet ikke om fastlege også kan skrive det ut. På bakgrunn av kløe i øregangen, som deg er det litt bløtt og oljete i ørene. 

Betnovat er en flytende væske som funker helt supert på neg hvertfall. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, gjør ingen av delene. 

Hvis jeg har badet (altså hjemme) i dag feks, så begynner det å klø allerede neste morgen, bruker jeg qtip da så blir den helt gul. Jeg føler at jeg klør fordi ørene er oljete.

Gult på Q tips kan være ørevoks da. Det har man jo alltid  i varierende grad. Det kan klø og føles ubehagelig. Det går jo an å gjøre noe med hjemme også, finnes flere typer middel på apoteket.

AnonymBruker
Skrevet

Kom deg til Ønh spesialist og få rett behandling. Jeg hadde kløe, eksem og væske. Væsken viste seg å være stafylokokker og måtte behandles asap, mot kløen og eksemen fikk jeg noe annet jeg skulle påføre med qtips.

Anonymkode: 54279...135

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klør veldig i ørene når jeg reagerer allergisk. 

Anonymkode: 9c272...b5c

AnonymBruker
Skrevet

Du må vertfall slutte å klø deg i ørene med fingrer eller qtips. Du skal ikke lenger inn i øre enn albuen rekker. Dette vil irritere mer. 

Kan være en allergisk reaksjon på noe. Huden i ørgangene dine kan også være irritert fordi du klør og peller deg i øret hele tiden. Skyll ørene forsiktig med sterilisert saltvann for å rense dem. Deretter bruk dråpene fra legen. Ikke klø på det. 

Gå til øre, nese hals spesialist.

Anonymkode: e96ab...f61

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du må vertfall slutte å klø deg i ørene med fingrer eller qtips. Du skal ikke lenger inn i øre enn albuen rekker. Dette vil irritere mer. 

Kan være en allergisk reaksjon på noe. Huden i ørgangene dine kan også være irritert fordi du klør og peller deg i øret hele tiden. Skyll ørene forsiktig med sterilisert saltvann for å rense dem. Deretter bruk dråpene fra legen. Ikke klø på det. 

Gå til øre, nese hals spesialist.

Anonymkode: e96ab...f61

Det klarer jeg ikke, jeg må klø ellers går jeg på veggen. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har eksem i øret. Fikk en øresalve med steroider i, og legen sa jeg kunne lage eddikvann å bruke senere. Jeg opplevde også kløe og væske, samt smerter og stikkinger.

Anonymkode: 7cb94...892

AnonymBruker
Skrevet

Finnes vel noe reseptfritt man kan bruke? Det er helt forferdelig. Har selv klødd utrolig mye i ørene. Hjelper å ta vann i føler jeg.

Anonymkode: 07909...7f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...