Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Resepten min på alluerginesespray står som "aktiv. Denne resepten kan fremdeles brukes" åå helsenorge, men det står også "reiterasjoner1 (det betyr at du kan hente ut forskrevet mengde 2 ganger) antall utleveringer: 2."

Kan jeg eller kan jeg ikke hente ut mer?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det ser du på helsenorge. Det står hvor mange du har hentet ut og hvor mange du har totalt. 

Anonymkode: cfe27...5ca

• Liker 1
Skrevet

hvis den står som aktiv på helse norge vil jeg jo tro at det er såpass oppdatert at den fortsatt kan tas ut. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.5.2024 den 18.43):

Det ser du på helsenorge. Det står hvor mange du har hentet ut og hvor mange du har totalt. 

Anonymkode: cfe27...5ca

Det er jo på Helsenorge jeg leser at det er totalt to uttak,  og at jeg har tatt ut to ganger. Men den står fortsatt som gyldig, men ikke om jeg kan ta ut igjen eller ikke.

GrønnNellik68 skrev (2 timer siden):

hvis den står som aktiv på helse norge vil jeg jo tro at det er såpass oppdatert at den fortsatt kan tas ut. 

Ok, satser på det. :)

Skrevet

Kan hende det står x eller noe på selve legemiddelet? Jeg har også en resept hvor det står reit 4, men det er x3 på selve legemiddelet (de kommer i både 1 og 3pk) Så jeg kan hente ut totalt 12 ganger. Kan det være det samme hos deg? At du har fått en mindre forpakning enn det som står på resepten f.eks? Hvis den er aktiv, så er den aktiv og kan brukes. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...