Gå til innhold

Lykkes med progesteron og blodfortynnende etter flere kjemiske/aborter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurer på om det er noen som endelig har lykkes og fått et normalt svangerskap ved bruk av progesteron og blodforynnende? Jeg har hatt 4-5 kjemiske gravidteter/tidligere spontanaborter, og bruker nå progesteron og blodfortynnende gynekologen sa at kan hjelpe for noen som mister.

Har hatt positiv test i noen dager, og tar utrogestan(progesterontabletter) 3 ganger per dag og en tablett albyl-e(blodfortynnende) hver morgen. Er det noen som har lykkes med denne eller lignende "oppskrift"? Vet at dette ikke hjelper om det er noe galt med selve egget, men gynekolog forklarte at dette er noe av det første som prøves på kvinner som har mistet flere ganger.

Det jeg og er litt redd for, er om progesteronen vil holde tilbake mens om egget slutter å utvikle seg? Eller kommer mens uansett?

Anonymkode: d65f8...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mange som har lykkes med det ❤️ Vet ikke om de er aktive her inne lengre, men dette er et tema som kommer opp fra tid til annen og var mange med god erfaring med blodfortynnende og progesterontilskudd i fjor og forfjor. 

Jeg lykkes med bare progesteron. 

Det som kan være avgjørende er jo så klart årsaken til at du mister. Ved nytte av progesteron og blodfortynnende så ligger jo "problemet" hos deg. Er "problemet med embryoene så vil det ikke ha effekt slik gyn har forklart deg.

Progesteron vil ikke holde igjen embryo om det slutter å utvikle seg. Kroppen vil gjøre sitt uansett. 

Og de mener faktisk at de fleste mist etter uke 6 er MA og ikke SA. Men de kan ikke skille på de to siden de ikke kan vite ved en SA når utviklingen stoppet. 

Anonymkode: 4d499...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre. Er i samme situasjon som deg. Hatt to MA, går nå på blodfortynnende og progesteron. Er så bekymret og redd for å miste.. Er bare i 6.uke og håper tiden går fort 🤞🤞 håper dette er gangen det går! 

Anonymkode: 13b5f...a2b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...