AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #1 Skrevet 5. mai 2024 Jeg kjøpte en kjole fra Lindex. Var superfornøyd! Men når jeg skulle gå i den, falt den ikke i smak lenger. Kjolen er ubrukt og har alle lapper på fremdeles, men kvitteringen er borte! Det verste er at jeg fant kvitteringene til de andre klesbutikkene jeg var på den dagen og jeg brukte samme pose til alt. Jeg er medlem og oppga telefonnummer når jeg kjøpte, men Lindex sender ikke digitale kvitteringer som enkelte andre butikker. Jeg kan jo også SE på bankutskriftene mine at jeg var der den dagen. Er det ikke mulig for dem å fikse? Jeg skjønner at det er grunner til at man må vise kvittering, som for eksempel tyver som prøver å retturnere stjålet varer, men jeg kan jo bevise at jeg kjøpte plagget. Anonymkode: 93874...801
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #2 Skrevet 5. mai 2024 Det er helt opp til butikken, man har i utgangspunktet ikke rett til bytte selv med kvittering. Du må jo bare høre med de. Anonymkode: 9c017...9d4 7
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #3 Skrevet 5. mai 2024 Ofte kan man det, med bankutskrift. Eller som jeg opplevde en gang, vare jeg hadde kjøpt med gavekort og som gikk istykker. Hadde ikke kvitteringen, og naturlig nok ingen bankutskrift. Men Jeg var heldig og det var bare en som hadde handlet for den summen med gavekort den aktuelle dagen. Så da fikk jeg nytt produkt. Men er nok opp til butikken hvor langt de vil strekke seg for kundene. Anonymkode: 248e5...dc8 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #4 Skrevet 5. mai 2024 Hvis du er medlem kan du vel se på medlemssiden hva som står om bytteregel? dette er ikke noe du har krav på, men mange butikker og oftest billigkjeder har jo veldig generøse bytteregler. Anonymkode: a4a68...e79 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #5 Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du er medlem kan du vel se på medlemssiden hva som står om bytteregel? dette er ikke noe du har krav på, men mange butikker og oftest billigkjeder har jo veldig generøse bytteregler. Anonymkode: a4a68...e79 Jeg kan spørre dem. Jeg vet jo hva jeg betalte på grunn av tag og utskrift. Men jeg skjønner at jeg ikke har KRAV. Jeg håper bare at de kan gjøre det siden det var en dyr kjole som jeg ikke lenger vil ha. Anonymkode: 93874...801
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #7 Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg kan spørre dem. Jeg vet jo hva jeg betalte på grunn av tag og utskrift. Men jeg skjønner at jeg ikke har KRAV. Jeg håper bare at de kan gjøre det siden det var en dyr kjole som jeg ikke lenger vil ha. Anonymkode: 93874...801 På hvilken måte er dette butikkens problem? Anonymkode: 9c044...157 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #8 Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg kan spørre dem. Jeg vet jo hva jeg betalte på grunn av tag og utskrift. Men jeg skjønner at jeg ikke har KRAV. Jeg håper bare at de kan gjøre det siden det var en dyr kjole som jeg ikke lenger vil ha. Anonymkode: 93874...801 De har ikke akkurat så veldig dyre kjoler på Lindex... Anonymkode: 3b277...7dd 6 4
jane78 Skrevet 5. mai 2024 #9 Skrevet 5. mai 2024 7 hours ago, AnonymBruker said: Jeg kjøpte en kjole fra Lindex. Var superfornøyd! Men når jeg skulle gå i den, falt den ikke i smak lenger. Kjolen er ubrukt og har alle lapper på fremdeles, men kvitteringen er borte! Det verste er at jeg fant kvitteringene til de andre klesbutikkene jeg var på den dagen og jeg brukte samme pose til alt. Jeg er medlem og oppga telefonnummer når jeg kjøpte, men Lindex sender ikke digitale kvitteringer som enkelte andre butikker. Jeg kan jo også SE på bankutskriftene mine at jeg var der den dagen. Er det ikke mulig for dem å fikse? Jeg skjønner at det er grunner til at man må vise kvittering, som for eksempel tyver som prøver å retturnere stjålet varer, men jeg kan jo bevise at jeg kjøpte plagget. Anonymkode: 93874...801 Når det kommer til reklamasjon, må du kunne dokumentere kjøpet. Det gjør du med enten kvitering eller kontoutskrift. Når det kommer til bytterett er det et gode butikken tilbyr, så du må da sjekke butikkens retningslinjer 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #10 Skrevet 5. mai 2024 9 minutter siden, AnonymBruker said: De har ikke akkurat så veldig dyre kjoler på Lindex... Anonymkode: 3b277...7dd Sier en som bor på Bygdøy eller Holmenkollen? Hva som er, eller ikke er dyrt, er en relativ sak. Haaland kan kjøpe en leilighet på Frogner for en ukelønn, mens andre må sette seg i stor gjeld for å få kjøpt en 1-roms på Bøler. Anonymkode: 3e6ed...068 5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #11 Skrevet 6. mai 2024 Har fått byttet på H&M, VeroModa, Lindex mfl. uten kvittering. Min erfaring er at kjedebutikkene er utrolig grei på bytting😊 Anonymkode: 206e6...85d 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #12 Skrevet 6. mai 2024 Det har blitt strengere å bytte uten kvittering. Det er kun orginal kvittering som gjelder, ikke utskrift fra konto osv. du kan få bytte til annen vare det og da, du får ikke penger eller tilgodekort uten orginal kvittering. Skulle også varen være satt ned på tidspunktet du kommer for å bytte vil du få bytte til noe tilsvarende den nye prisen på plagget siden du ikke kan vise til kvitteringen og hva du ga. men vær ydmyk når du kommer og skal bytte, ikke opptre som det er de ansatte sin feil at du har rotet bort kvitteringen din.☺️ Anonymkode: 9dfdf...c83 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #13 Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg kan spørre dem. Jeg vet jo hva jeg betalte på grunn av tag og utskrift. Men jeg skjønner at jeg ikke har KRAV. Jeg håper bare at de kan gjøre det siden det var en dyr kjole som jeg ikke lenger vil ha. Anonymkode: 93874...801 Artikkel nr står ikke på bankutskriften, den står bare på orginal kvittering. Derfor skal du ha kvitteringen når du skal returnere noe så man faktisk ser at det er snakk om samme varen. Anonymkode: 9dfdf...c83 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #14 Skrevet 6. mai 2024 Det er helt opp til butikken du handler i. Du kan prøve. Vi fikk byttet noen klær som ble gitt til jul som ikke passet uten kvittering. Men det var ikke policyen deres Anonymkode: 893cd...548
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #15 Skrevet 7. mai 2024 Så lenge det er sannsynlig at varen er kjøpt innen 60 dager (gjelder ikke salgsvarer) så får du byttet kjolen i andre varer for den prisen kjolen selges for når du utfører byttet. Dette er ikke noe å være engstelig for, det er veldig vanlig å returnere varer og de ansatte ønsker å tilby kundene deres best mulig service. Anonymkode: 21323...3d6 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #16 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 5.5.2024 den 16.52): Jeg kan spørre dem. Jeg vet jo hva jeg betalte på grunn av tag og utskrift. Men jeg skjønner at jeg ikke har KRAV. Jeg håper bare at de kan gjøre det siden det var en dyr kjole som jeg ikke lenger vil ha. Anonymkode: 93874...801 Jeg jobber ikke på Lindex, men i en annen kjedebutikk. Der jeg jobber ville vi latt deg bytte den i andre varer eller gitt deg tilgodelapp, men vi ville ikke gitt deg pengene tilbake uten kvittering. Anonymkode: d37d5...0f8 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #17 Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 5.5.2024 den 22.57): Sier en som bor på Bygdøy eller Holmenkollen? Hva som er, eller ikke er dyrt, er en relativ sak. Haaland kan kjøpe en leilighet på Frogner for en ukelønn, mens andre må sette seg i stor gjeld for å få kjøpt en 1-roms på Bøler. Anonymkode: 3e6ed...068 Bor i en 2- roms i groruddalen og har aldri sett en dyr kjole på Lindex. Lindex er en billigkjede uavhengig av hvor du bor. Nei, det er ikke relativt. Hva folk har i inntekt og hva en ønsker og bruke på en kjole varierer. Anonymkode: a4a68...e79 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #18 Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 5.5.2024 den 16.52): Jeg kan spørre dem. Jeg vet jo hva jeg betalte på grunn av tag og utskrift. Men jeg skjønner at jeg ikke har KRAV. Jeg håper bare at de kan gjøre det siden det var en dyr kjole som jeg ikke lenger vil ha. Anonymkode: 93874...801 Skal du bytte eller returnere? Det er ikke det samme. Vil tro du må ha kvittering hvis du vil ha tilbake pengene fordi de fleste butikker trenger et vedlegg til kasseoppgjøret om de har gitt ut penger. Og bytte størrelse har ofte mindre krav. Anonymkode: a4a68...e79
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #19 Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Så lenge det er sannsynlig at varen er kjøpt innen 60 dager (gjelder ikke salgsvarer) så får du byttet kjolen i andre varer for den prisen kjolen selges for når du utfører byttet. Dette er ikke noe å være engstelig for, det er veldig vanlig å returnere varer og de ansatte ønsker å tilby kundene deres best mulig service. Anonymkode: 21323...3d6 Er dette reglene til Lindex? Anonymkode: a4a68...e79
MarianneE Skrevet 8. mai 2024 #20 Skrevet 8. mai 2024 Der jeg jobber må du ha kvittering uansett fordi vi må kunne dokumentere at klesplagget kommer fra oss. Har du ikke kvittering kan jeg finne den igjen for deg om du vet når du handlet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå