Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Så har det skjedd ett uhell. Både jeg og barnefar har ett barn hver fra før, på 11år. Vi har kun vært sammen i 6mnd og ikke samboere enda. Jeg har fortalt barnefar om graviditeten, og han ble glad og ønsket å beholde. Jeg er veldig usikker. Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å få flere barn. 

Noen som vil dele erfaring med å få barn så tidlig i forholdet? Og med stor aldersforskjell på søsken evt. 

Anonymkode: 727f7...7f4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Var en mamma i barselgruppa mi som hadde barn fra før og ble gravid etter fire måneder med kjæresten sin. Det gikk fint, de er lykkelige ennå seks år etter. Og jeg og min eks gikk fra hverandre for tre år siden og vi var sammen i sju år før vi fikk barn. Aldri noen garanti 😊 Men om du kjenner at du er ferdig med barn så tenk deg om i hvert fall ❤️

Anonymkode: 23f0a...5ab

• Hjerte 1
Skrevet

Kan si at (vi er gift da) men er er det 6 år mellom og det merkes..nå er elste 11 år og yngste 6 år og det kjennes på kroppen. Det gikk veldig fint når yngste var 1-4 år..men fra da begynte mer krangling...hun skjønner mer..alt må være likt...det er mye sjalusi..han går på skolen og hun snart på skolen.

Tenker litt på ditt barn på 11 som har vært ene barn i 11 år...takler han å plutselig bli satt litt til side? At han ikke får all oppmerksomhet...at ting må planlegges pga baby...søvn..mat..etc. 

Takler han å ha baby i baksete i bilen?  Husk at om du beholder er det ikke bare ditt liv som forandres..me også deres barn 

AnonymBruker
Skrevet

Min mann gjorde meg gravid etter vi hadde vært sammen i under 6 mnd. Jeg hadde ett barn fra før av. Det har gått veldig fint, han ønsket barnet veldig og er en veldig god far. Han er også veldig god med mitt barn. Han hjalp meg å flytte til han og har lagt veldig til rette for at vi skal ha det fint. 
  Så du må jo bare se an om dette er en mann du vil være sammen med før dere eventuelt flytter sammen. Du kan jo få babyen alene også om du vil det, jeg fikk min første alene og det gikk veldig fint det også. 

Anonymkode: f758e...836

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ble gravid etter 5mnd sammen, vært gift i 18 år, og har 4 barn. 

Dette er veldig individuelle situasjoner. Man har aldri noe garanti i et forhold om det har vart 6 mnd eller 6 år. 

Følg magefølelsen din. Ta en avgjørelse sammen med partneren din. 

Anonymkode: 7a3f7...7ae

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, mommyaka said:

Kan si at (vi er gift da) men er er det 6 år mellom og det merkes..nå er elste 11 år og yngste 6 år og det kjennes på kroppen. Det gikk veldig fint når yngste var 1-4 år..men fra da begynte mer krangling...hun skjønner mer..alt må være likt...det er mye sjalusi..han går på skolen og hun snart på skolen.

Tenker litt på ditt barn på 11 som har vært ene barn i 11 år...takler han å plutselig bli satt litt til side? At han ikke får all oppmerksomhet...at ting må planlegges pga baby...søvn..mat..etc. 

Takler han å ha baby i baksete i bilen?  Husk at om du beholder er det ikke bare ditt liv som forandres..me også deres barn 

Syntes det var helt omvendt. Jeg har en søster som er 10 år yngre enn meg selv. Vi har et spesielt bånd og jeg er mest glad i henne (om det er lov til å si). Jeg syntes aldersforskjellen var nettop det som gjorde at vi ikke sloss og kranglet i barndommen 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei. 

Så har det skjedd ett uhell. Både jeg og barnefar har ett barn hver fra før, på 11år. Vi har kun vært sammen i 6mnd og ikke samboere enda. Jeg har fortalt barnefar om graviditeten, og han ble glad og ønsket å beholde. Jeg er veldig usikker. Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å få flere barn. 

Noen som vil dele erfaring med å få barn så tidlig i forholdet? Og med stor aldersforskjell på søsken evt. 

Du skriver ingenting om hvor lenge forholdet med eldste hadde vart før du ble gravid, men det forholdet varte jo ikke livet ut. Det jeg mener at det er ikke tiden som gjelder, men om dere klarer å holde sammen og vil skape et familieliv, å det kan ingen her svare på. 

Anonymkode: df09d...777

AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (1 time siden):

Takk for innspill. 

Glemte å få med at det er 50% delt omsorg med barnefar, så han har 2 yngre søsken hos far 🙂 

Men hos meg så er han jo vant til å være i sentrum, så overgang kommer det nok til å bli uansett ja som du skriver. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Du skriver ingenting om hvor lenge forholdet med eldste hadde vart før du ble gravid, men det forholdet varte jo ikke livet ut. Det jeg mener at det er ikke tiden som gjelder, men om dere klarer å holde sammen og vil skape et familieliv, å det kan ingen her svare på. 

Anonymkode: df09d...777

Slutt for mange år siden. Mye pga at vi begge var veldig ung, og jeg ikke var klar den gang. Fornuftig det du skriver 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...