Gå til innhold

Vaskemaskinen er ødelagt. Noen som har noen tips?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, jeg har en gammel vaskemaskin som har blitt ødelagt. Når jeg prøver å vaske så ender det både med at klærne er tørre på enkelte steder og at andre deler av klærne er søkkvåte fordi sentrifugen ikke har fått vannet ut av klærne. Klærne må vrenges når det er tatt ut av maskina fordi det er så mye vann i dem. 

Når maskina går så lager den også en helt annen lyd enn vanlig. Det er mye lyd som høres ut som om det hjulet i vaskemaskinen kun spinner og det er også lange perioder hvor maskinen er helt stille. Men timeren på maskinen fungerer som normalt og den plinger når klærne har vært vasket like lenge som vaskeprogrammet sier de skal vaskes. Klærne har bare ikke blitt rene og de er ekstremt våte. 

Er det noen enkle måter å fikse dette på eller er det bare å kjøpe ny vaksemaskin?

Anonymkode: ae237...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Reperasjon koster i mange tilfeller mer enn å kjøpe en ny. 

Anonymkode: dab51...325

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Reperasjon koster i mange tilfeller mer enn å kjøpe en ny. 

Anonymkode: dab51...325

Ja, det tenker jeg også. Men håpte på at det var noen som skulle si: "Bare dunk på lokket så fikses problemet" eller noe annet jeg kunne fikse selv gratis. 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor "handy" er du?

Jeg antar at det er en rem som sørger for at trommelen går rundt. Hvis du drar ut strømmen og skrur av bakdeksel så bør du kunne se om remmen er slakk/ødelagt. Remmer lar seg skaffe.

Usikker på hvor vanskelig det er å bytte rem. Varierer sikkert fra maskin til maskin

Endret av petterm
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, petterm said:

Hvor "handy" er du?

Jeg antar at det er en rem som sørger for at trommelen går rundt. Hvis du drar ut strømmen og skrur av bakdeksel så bør du kunne se om remmen er slakk/ødelagt. Remmer lar seg skaffe.

Usikker på hvor vanskelig det er å bytte rem. Varierer sikkert fra maskin til maskin

Takk!  Jeg er ikke handy. Men skal spørre samboren om han klarer dette. 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde googlet etter ny vaskemaskin... Du kan jo se på finn.no eller andre steder etter gjenbruk dersom du synes det blir stivt med helt ny maskin.

Men sånn du beskriver hadde jeg verken giddet å fortsette med eller brukt tid og ressurs på å finne ut av.

Lykke til uansett!

Anonymkode: 49a41...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk!  Jeg er ikke handy. Men skal spørre samboren om han klarer dette. 

TS

Det er i alle fall er sted å begynne. 

Hvis jeg var deg ville jeg gjort det sammen med samboeren, dvs du skrur og han assisterer deg. Ingen grunn til at du ikke skal klare å få av dekselet og i alle fall ta en titt! Det vil være lærerikt for deg.

Sånn maskina er nå er den ikke brukende, så det kan på en måte ikke bli noe verre.

Vi fant for øvrig en meget pent brukt vaskemaskin på en kjøp/salg gruppe på Facebook til bruk på en hybel. Virket som det var færre kjøpere om beinet på Fb enn på Finn.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde googlet etter ny vaskemaskin... Du kan jo se på finn.no eller andre steder etter gjenbruk dersom du synes det blir stivt med helt ny maskin.

Men sånn du beskriver hadde jeg verken giddet å fortsette med eller brukt tid og ressurs på å finne ut av.

Lykke til uansett!

Anonymkode: 49a41...046

Regner med det ender med  å kjøpe ny/brukt vaskemaskin. Men tenkte å sjekke om det var en rask måte å fikse den jeg har først. 

7 minutter siden, petterm said:

Det er i alle fall er sted å begynne. 

Hvis jeg var deg ville jeg gjort det sammen med samboeren, dvs du skrur og han assisterer deg. Ingen grunn til at du ikke skal klare å få av dekselet og i alle fall ta en titt! Det vil være lærerikt for deg.

Sånn maskina er nå er den ikke brukende, så det kan på en måte ikke bli noe verre.

Vi fant for øvrig en meget pent brukt vaskemaskin på en kjøp/salg gruppe på Facebook til bruk på en hybel. Virket som det var færre kjøpere om beinet på Fb enn på Finn.no

Takk for tipset angående Facebook i stedet for finn.no.  Skal tenke litt på dette om jeg skal kjøpe brukt. Den jeg har nå som ble ødelagt var kjøpt brukt og det var derfor den er gammel. Jeg har ikke hatt den så lenge. Det skumle med billige brukte vaskemaskiner er jo dette med at det er vanskelig å vite hvor lenge de holder og det er ingen garantier eller reklamasjonsrett. 

Enig i at maskina ikke kan bli noe verre enn den er nå.  Så er ikke så ille om den blir ødelagt om vi prøver å fikse den. 

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...