AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #1 Skrevet 5. mai 2024 Skal på undersøkelse og må da faste i 36 timer, etter fasten kan jeg da bare begynne spise som vanlig det jeg har lyst på eller burde jeg ta det rolig å spise noe spesielt? Anonymkode: b660f...98e
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #2 Skrevet 5. mai 2024 Jeg ville valgt å spise noe lett, for så å spise normalt etter en dag å to så ikke magen for sjokk, å fordøyelsessystemet får vent seg til mat igjen. Om du spiser alt du har lyst på, tunge middager å slikt kan du risikere å bli forstoppet. Jeg snakker av erfaring da jeg selv måtte faste. Lykke til☺️ Anonymkode: 1bc8a...d3c
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #3 Skrevet 5. mai 2024 36 timer faste? Jeg hadde dauet etter 8 timer 😂 Anonymkode: eb1b7...42d 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #4 Skrevet 5. mai 2024 36 timer er da virkelig ikke lenge. Du trenger ikke gjøre noe spesielt bare fordi du ikke har spist på 36 timer. Anonymkode: a60b7...2e0 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #5 Skrevet 5. mai 2024 Jeg har spist som vanlig etter undersøkelser som krever faste, utenom etter gastroskopi. Men det er du som kjenner magen din og vet hvor sensitiv den er... Anonymkode: d0e3a...844
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #6 Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 36 timer er da virkelig ikke lenge. Du trenger ikke gjøre noe spesielt bare fordi du ikke har spist på 36 timer. Anonymkode: a60b7...2e0 Tja. Kan være lurt å unngå å gå direkte på dadler, frukt og generelt raske karbohydrater. Kan være lurt å spise feks havregrøt, grovt brød med feks egg, så blodsukkeret ikke stiger himmelhøyt på kort tid. Anonymkode: 11ed3...377
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #7 Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har spist som vanlig etter undersøkelser som krever faste, utenom etter gastroskopi. Men det er du som kjenner magen din og vet hvor sensitiv den er... Anonymkode: d0e3a...844 Skal på koloskopi og har utlakt tarm ( stomi) dvs en tarm som plutselig kan finne på å krølle seg om man gjør noe galt. Anonymkode: b660f...98e
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #8 Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Skal på koloskopi og har utlakt tarm ( stomi) dvs en tarm som plutselig kan finne på å krølle seg om man gjør noe galt. Anonymkode: b660f...98e Det er fortsatt du som kjenner magen din og vet hvor sensitiv den er... Anonymkode: d0e3a...844
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #9 Skrevet 5. mai 2024 Jeg vet at magen min reagerer skikkelig på feit mat etter faste feks laks i kremet suppe eller en burger med dressing og ost. Jeg begynner derfor med noe med lite fett. Feks kyllingsalat (ingen dressing, men litt parmesan), brødskive med egg, yt yoghurt med granola. Anonymkode: 409a4...ad4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå