Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har spiseforstyrrelser, og er inne i dårlig periode der jeg har mistet mye vekt. For noen dager siden ba leder min på jobben meg om å stikke innom. Da jeg kom dit sa hun rett ut at hun vil spørre meg hvordan det går, fordi hun ser at jeg har blitt så tynn, og er bekymret. Jeg fortalte da egentlig hele historien min, og om hvordan det er i dag. Hun sa at jobben vil gjøre alt de kan for å tilrettelegge hvis jeg trenger det, og det kjennes godt å vite at jeg har dem på "mitt lag".

I utgangspunktet opplevde jeg dette bare som omsorg og støtte, noe jeg setter veldig pris på. Men så har jeg jo lest her inne at man kanskje ikke burde være så åpen, og at ledere egentlig ikke har noe med sånt. Så nå lurer jeg på hvordan dere hadde reagert?

Anonymkode: ffa0c...364

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det er positivt at du er ærlig og åpen. Lederen din bryr seg tydelig om deg og vil at du skal ha det bra ❤️ Håper du får god hjelp og blir frisk igjen ❤️

Anonymkode: 5c9f6...5a4

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De har vel all respekt for deg tenker jeg som fortsetter til tross for vanskeligheter jeg tro. 

Med mindre de er fæle mennesker noe det ikke hørtes ut som. 

Anonymkode: 63602...3d9

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med; Hvordan hadde dere reagert?

Hvordan vi som ledere hadde reagert på en slik betroelse?

Eller

Hvordan hadde vi reagert om vi hadde vært i din situasjon?

Om det er det første du mener; hvilken rolle spiller det? Du har jo tydeligvis en leder som bryr seg, det er jo det viktigste for deg! Hvorfor ønsker du å eventuelt lese om alle de som ikke hadde håndtert dette like godt som din leder?

Anonymkode: ef845...009

Skrevet

Spørs jo på lederen din, jeg er åpen med min og det er derfor jeg fortsatt har jobb. De vet at det er en fremtid med meg selv om det er turbulent nå. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det høres fornuftig ut at du var åpen med lederen din her, og at du ble møtt på en god måte av lederen. 

Anonymkode: b5153...461

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

De har vel all respekt for deg tenker jeg som fortsetter til tross for vanskeligheter jeg tro. 

Med mindre de er fæle mennesker noe det ikke hørtes ut som. 

Anonymkode: 63602...3d9

Takk. Det var en fin måte å se det på - som jeg ikke hadde tenkt på selv :)

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva mener du med; Hvordan hadde dere reagert?

Hvordan vi som ledere hadde reagert på en slik betroelse?

Eller

Hvordan hadde vi reagert om vi hadde vært i din situasjon?

Om det er det første du mener; hvilken rolle spiller det? Du har jo tydeligvis en leder som bryr seg, det er jo det viktigste for deg! Hvorfor ønsker du å eventuelt lese om alle de som ikke hadde håndtert dette like godt som din leder?

Anonymkode: ef845...009

Ja, jeg føler meg heldig. Tenkte egentlig mest på om jeg kanskje er for godtroende/naiv.  Men jeg overtenker nok. Får bare sette pris på at det ble tatt så bra. 

AnonymBruker
Skrevet

Håper det går fint ❤️ Både med helsa og jobb. 

Selv våget jeg meg på åpenhet, men nå er jeg blitt nederst på rangstigen og er forhåpentligvis på vei inn i ny jobb. 

Anonymkode: 62bb6...99d

Skrevet

Jeg har kun hatt positive erfaringer med å være åpen med mine ledere i mitt liv, så her synes jeg du gjorde noe fornuftig. Uansett hva det har vært fra min side, så har jeg vært åpen og ærlig med de. Det har alltid blitt tatt godt imot og har alltid blitt møtt med god forståelse. 

AnonymBruker
Skrevet

Viktig å være åpen med leder om dette. Gjennom jobben kan du få hjelp via bedriftshelsetjenesten og de kan sette deg i raskere kontakt med riktig hjelp om du ikke allerede har det 

Anonymkode: ca954...80f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...