AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #181 Del Skrevet 6. mai 2024 Forvirret23 skrev (2 timer siden): Så du har vært tiltrukket til din mann i 10 år, så får du vite at han er bifil og da kan du bare skru av knappen selv om det er nøyaktig samme person du fortsatt er gift med. Du kan fortelle deg selv at man ikke er homofob men jo det er man da. Legg det på preferanse, men det er jo ikke det når det er den samme mannen. Ikke meg du skrev dette til. Men om min mann hadde holdt tilbake en så viktig side av seg selv i 10 år, da hadde jeg tenkt at det var lite tillit i forholdet. I tillegg ville jeg tenkt at hvis han kan holde tilbake så viktig informasjon om seg selv i så mange år, da kan han også holde tilbake helt andre ting. Jeg hadde ikke stolt på mannen noe mer, og et forhold uten tillit er ikke verdt å fortsette. Akkurat dette ville jeg sett på som et så stort tillitsbrudd at det nok ikke kunne blitt reparert, fordi det er så elementært om hvem han er (han er en person som kan skjule ting i årevis fra sin nærmeste). (Forøvrig tror jeg ikke noen i denne situasjonen ville valgt å legge ut bilde av seg selv, såsant dette ikke er et merkelig forsøk på å søke partnere til trekant, som han skriver at han og kona har vurdert...) Anonymkode: 8e3c6...3c6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #182 Del Skrevet 6. mai 2024 Jeg skjønner ikke greia. Er jeg pliktig til å dele alle mine seksuelle fantasier med partner, eller gjelder det bare om jeg har fantasier som omfatter mitt eget kjønn? Anonymkode: 09234...bac 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 6. mai 2024 #183 Del Skrevet 6. mai 2024 SlemUlv skrev (8 minutter siden): Nettopp.. Det er ikke naturlig, fordi det ikke er viktig! Fordi man nå er i et heterofilt forhold. Siden bifile kan være med begge kjønn, og være 100% fornøyde med det. Det er trist å se bifobi virker så ok nå. Som om alle som er bi, Må være med begge kjønn. Og ikke er fornøyde i det forholdet de er i. Det er ikke en fobi å ikke ville være gift med en bifil person. På samme måte som det ikke er høydefobi når en mann ikke ønsker å være sammen med en dame på 190 cm, og ikke gerontofobi å ikke ønske å være sammen med en 40 år eldre partner. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #184 Del Skrevet 6. mai 2024 Hvorfor er det kun vi heterofile som foretrekker heterofile partnere som ikke får lov til å ha preferanser? For meg er det kraftig turn-off hvis min mann har hatt sex med andre menn. Jeg har ikke fobi mot bifile eller homofile, jeg ønsker bare ikke å ha sex med dem selv. Skal jeg ikke kunne velge det uten å bli kalt homofob/ bifob? Er det mer godtatt når homofile ikke vi ha bifil partner? Eller er de heterofobe da? Ellers er jeg enig i at konen til TS ikke oppfører seg rasjonelt og vil på ingen måte forsvare måten hun reagerer på. AT hun reagerer kan jeg forstå, med hun takler det ikke på riktig måte. Anonymkode: 542d2...c89 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #185 Del Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor er det kun vi heterofile som foretrekker heterofile partnere som ikke får lov til å ha preferanser? For meg er det kraftig turn-off hvis min mann har hatt sex med andre menn. Jeg har ikke fobi mot bifile eller homofile, jeg ønsker bare ikke å ha sex med dem selv. Skal jeg ikke kunne velge det uten å bli kalt homofob/ bifob? Det er litt som om du skulle ha dumpet kona fordi hun hadde sex med en mørkhudet mann for 20 år siden. Det er jo rasisme. Anonymkode: cd1ed...8a8 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #186 Del Skrevet 6. mai 2024 Rosalilje84 skrev (1 time siden): Nei. Homofobi er frykt/hat mot homofile. Det å ikke ønske å være sammen med en homofil/bifil person er seksuell preferanse, verken hat eller frykt. På samme måte som man ikke kan kalle en 30 år gammel mann som ikke ønsker å ha sex med 70 år gammel dame, gerontofob, eller en mann som ikke ønsker å ha sex med ei dame på 140 kilo for fettfob. Det er preferanser, ikke hat eller frykt. Jeg hadde ikke ønsket å være sammen med en bifil eller homofil mann. Jeg ønsker meg en heterofil partner. Jeg har samtidig homofile venner, og har verken hat, frykt eller andre negative følelser mot homofile. Jeg vil bare ikke være sammen med en. På samme måte som jeg ikke ønsker å være sammen med en mann på 75 år eller 18 år, en polygam mann, en veldig religiøs mann og så videre. Alt dette er preferanser. Ikke er det snakk om at DU skulle ligge med noen du ikke vil. Det var altså mannen som en gang i tiden har ligget med andre menn. Ikke er det snakk om at du skal være i lag med en homofil person, det ligger jo åpenbart at han er bifil. Hva er det du er redd for? Eller synes du bare det er ekkelt med to men i lag, og så gjemmer du deg bak en preferanse? Anonymkode: d2902...a9c 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 6. mai 2024 #187 Del Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke er det snakk om at DU skulle ligge med noen du ikke vil. Det var altså mannen som en gang i tiden har ligget med andre menn. Ikke er det snakk om at du skal være i lag med en homofil person, det ligger jo åpenbart at han er bifil. Hva er det du er redd for? Eller synes du bare det er ekkelt med to men i lag, og så gjemmer du deg bak en preferanse? Anonymkode: d2902...a9c Jeg er ikke redd for noe. Jeg tenner ikke på bifile/homofile menn. Hva andre driver med, og hvem de har sex med, er for meg helt likegyldig. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 6. mai 2024 #188 Del Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er litt som om du skulle ha dumpet kona fordi hun hadde sex med en mørkhudet mann for 20 år siden. Det er jo rasisme. Anonymkode: cd1ed...8a8 Ikke helt. En mørkhudet mann og en lyshudet mann er en mann. En mann og en kvinne er forskjellige kjønn. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SlemUlv Skrevet 6. mai 2024 #189 Del Skrevet 6. mai 2024 Rosalilje84 skrev (54 minutter siden): Det er ikke en fobi å ikke ville være gift med en bifil person. På samme måte som det ikke er høydefobi når en mann ikke ønsker å være sammen med en dame på 190 cm, og ikke gerontofobi å ikke ønske å være sammen med en 40 år eldre partner. Men det er bifobi, å tro at alle bifile vil være utro, fordi de jo vil være med begge kjønn.. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 6. mai 2024 #190 Del Skrevet 6. mai 2024 SlemUlv skrev (10 minutter siden): Men det er bifobi, å tro at alle bifile vil være utro, fordi de jo vil være med begge kjønn.. Jeg ønsker ikke å være gift med en homofil eller bifil ikke fordi jeg tror at han vil være utro, men fordi jeg ikke ønsker å leve og ha sex med en bifil eller homofil mann. Jeg antar ikke automatisk at folk er utro bare fordi de har en bestemt legning. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #191 Del Skrevet 6. mai 2024 Vel, jeg hadde ikke valgt mannen min om han hadde stått fram som bifil til å begynne med. Det hadde vært et nei fra meg. Jeg vil ha noen som liker kvinner. Det er bare slik det er ...så jeg skjønner fruen. Jeg hadde nok bekymret meg over at den seksuelle tiltrekningen ville fått et ønske og et utslag etter noen år. Kanskje jeg ikke vet nok om å være bifil? Uansett, det er mitt liv og mitt valg på hvem jeg velger å inngå et forhold til. Kall meg gjerne gammeldags, men jeg vil ha en heterofil mann. Det er litt avtennende og usikkert for meg at en mann er bifil. Det betyr jo at han kan tenne på andre menn, og det er en ting jeg ikke gidder å forholde meg til. Å tenke at mannen min kaster lange blikk etter en annen mann. Neiii....takk. Anonymkode: 1965d...a67 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SlemUlv Skrevet 6. mai 2024 #192 Del Skrevet 6. mai 2024 Rosalilje84 skrev (2 minutter siden): Jeg ønsker ikke å være gift med en homofil eller bifil ikke fordi jeg tror at han vil være utro, men fordi jeg ikke ønsker å leve og ha sex med en bifil eller homofil mann. Jeg antar ikke automatisk at folk er utro bare fordi de har en bestemt legning. Og likevel, var det det i ditt innlegg, jeg reagerte på. Personlig skjønner jeg ikke hvordan mannen du elsket i ti år, plutselig forandret seg bare fordi han nå fortalte om sin legning. Han er jo fortsatt samme man. Men alle er ikke som meg 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 6. mai 2024 #193 Del Skrevet 6. mai 2024 SlemUlv skrev (31 minutter siden): Og likevel, var det det i ditt innlegg, jeg reagerte på. Personlig skjønner jeg ikke hvordan mannen du elsket i ti år, plutselig forandret seg bare fordi han nå fortalte om sin legning. Han er jo fortsatt samme man. Men alle er ikke som meg Nei, alle er ikke som deg eller som meg. Folk er forskjellige. Å kalle noen for "fob" bare fordi personen er annerledes enn deg, blir derfor feil. Det er snakk om tillit og løgn. Uansett hvor mye jeg elsket mannen, hadde han kommet med noe han har skjult for meg i mange år, så ville tilliten ha vært brutt. Hva mer skjuler han fra meg, liksom, og hva var hans grunn til å skjule det i utgangspunktet? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SlemUlv Skrevet 6. mai 2024 #194 Del Skrevet 6. mai 2024 Rosalilje84 skrev (9 minutter siden): Nei, alle er ikke som deg eller som meg. Folk er forskjellige. Å kalle noen for "fob" bare fordi personen er annerledes enn deg, blir derfor feil. Det er snakk om tillit og løgn. Uansett hvor mye jeg elsket mannen, hadde han kommet med noe han har skjult for meg i mange år, så ville tilliten ha vært brutt. Hva mer skjuler han fra meg, liksom, og hva var hans grunn til å skjule det i utgangspunktet? Nå har jeg ikke kaldt deg bifob for det. Men for det som ble sagt om bifile og utroskap. Det er bifobi nemlig. Det ble ikke skjult, det ble aldri snakket om. Ingen spurte. Om det er viktig, bør det jo snakkes om, fra begge sider. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 6. mai 2024 #195 Del Skrevet 6. mai 2024 SlemUlv skrev (7 minutter siden): Nå har jeg ikke kaldt deg bifob for det. Men for det som ble sagt om bifile og utroskap. Det er bifobi nemlig. Det ble ikke skjult, det ble aldri snakket om. Ingen spurte. Om det er viktig, bør det jo snakkes om, fra begge sider. Det blir for enkelt. Viktige ting snakker man om. Om man har barn, om sin seksuelle legning og kjønnsidentitet, om sitt syn på "store" ting som religion, kjønnsroller osv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SlemUlv Skrevet 6. mai 2024 #196 Del Skrevet 6. mai 2024 Rosalilje84 skrev (13 minutter siden): Det blir for enkelt. Viktige ting snakker man om. Om man har barn, om sin seksuelle legning og kjønnsidentitet, om sitt syn på "store" ting som religion, kjønnsroller osv. Så da må det jo ikke ha vært viktig for henne, siden hun ikke spurte om det. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #197 Del Skrevet 6. mai 2024 Rosalilje84 skrev (3 timer siden): Nei. Du valgte kvinnen i ti år, men våkner opp en dag så er hun brått en helt annen kvinne, fordi hun har født et barn hun har adoptert bort, har hatt 100 partnere før deg eller noe annet lignende. For eksempel. Jeg valgte en mann jeg trodde var heterofil, blant annet. Hvis han da hadde skjult fra meg at han var homofil, ville det ha vært et tillitsbrudd. Ikke alle kvinner ønsker å være sammen med homofile menn som lever ut sin legning. På samme måte som mange menn ikke vil være sammen med overvektige damer, damer med barn, damer med altfor mange sexpartnere osv. Det har ingenting med homofobi å gjøre at jeg ikke ønsker å ha sex og være sammen med en homofil mann. Slike ting må man ta i starten av forholdet, ikke føre dama bak lyset fordi du tror at hun ikke kommer til å bli sammen med deg hvis hun vet sannheten, og at det er trygt å slippe bomben når dama er "stuck" med giftemål og barn. Samtidig er det jo helt absurd med reaksjonen til TS sin dame. Selvfølgelig har homofili ingenting med incest og pedofili å gjøre. At hun beskylder ham for noe når han dusjer sammen med sønnen sin, viser jo at kjerringa er gal. Hva faen? En homofil mann som ønsker å leve ut sin legning vil jo KUN være med en annen mann Anonymkode: 6f05b...f54 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 6. mai 2024 #198 Del Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva faen? En homofil mann som ønsker å leve ut sin legning vil jo KUN være med en annen mann Anonymkode: 6f05b...f54 Elton John var gift med en kvinne og forlovet med ei annen. Så alt går, sånn egentlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #199 Del Skrevet 6. mai 2024 5 hours ago, Forvirret23 said: Så du har vært tiltrukket til din mann i 10 år, så får du vite at han er bifil og da kan du bare skru av knappen selv om det er nøyaktig samme person du fortsatt er gift med. Du kan fortelle deg selv at man ikke er homofob men jo det er man da. Legg det på preferanse, men det er jo ikke det når det er den samme mannen. Nei, det er man ikke - uansett hvor mange ganger du påstår det. Om min mann hadde kommet og sagt at han tidligere hadde hatt sex med prostituerte hadde det hadde samme virkning - jeg hadde mistet lysten på han og forholdet hadde vært over. Når man i tillegg har holdt noe så viktig skjult i så lang tid hadde tilliten vært brutt og det forholdet jeg trodde vi hadde var ikke der. Anonymkode: 54413...006 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #200 Del Skrevet 6. mai 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: Helt enig. Folk ror for harde livet her for å slippe å bli kalt homofobe, men denne tråden er jo stappfull av homofobi. Kall det gjerne preferanser, det er mye rasisme, homofobi og generell undertrykkelse som kan begrunnes med preferanser. "Jeg er ikke rasist, jeg bare foretrekker hvite mennesker. Syns egentlig det er ekkelt med ikke-hvite mennesker og kan hvertfall ikke la de dusje med barn". Mhm. Keep telling yourself that🙄 Mulig ts troller men fy flate så mange skitne meninger tråden avslører. Anonymkode: af0be...602 Jeg er usikker på hva som trigger deg så voldsomt med at mennesker har preferanser, men det må de få lov til å ha. Blir man ikke tent av at mannen sin har hatt pikk i rumpa så blir man ikke det, og sånn er det. Det finnes haugevis med eksempler hvor menn mister lysten på kona etter å ha vært til stede under fødsel, ikke fordi de er drittsekker men fordi noen ting kan man ikke kontrollere. Du er så utrolig dømmende at det er flaut, og slenger rundt deg med merkelapper på andre mennesker. Dette kan kanskje være et godt tidspunkt å gå i seg selv og tenke på hvordan man omtaler andre. Anonymkode: 54413...006 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå