Gå til innhold

Fortalte kona at jeg var bifil, tabbe.

Julianx34

Anbefalte innlegg

Rosalilje84 skrev (18 minutter siden):

Mange menn revurderer forholdet hvis dama har skjult sitt egentlige, store antall sexpartnere. Det har mange menn skrevet på KG. Ingen av dem fikk slengt etter seg at de har en "fobi", siden det å ha heterofilt sex ikke er "woke". Så hvorfor er det OK å forlate partner fordi han/hun har skjult sitt egentlige antall sexpartnere, et barn som ble adoptert bort, at vedkommende ikke var jomfru før ekteskapet, at vedkommende har gjeld og så videre, men man skal holde sammen med partner og tvinge seg til sex med ham/henne selv om vedkommendes legning gjør at man ikke lenger tenner? Hvor er forskjellen?

Fortid er heller ikke bare fortid. Jeg hadde for eksempel aldri blitt sammen med en mann som var notorisk utro mot sin eks, selv om det skjedde for ti år siden. Eller som har begått alvorlig kriminell handling, selv om han var rehabilitert og det var lenge siden. Folk må få lov til å ha krav og preferanser.

Forskjell på å velge å bli sammen enn å være sammen i 10 år så velge bort pga fortid. At mann forlater sin kone pga antall sex partnere er å være  mannssjåvinist. Like ille. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hæ? TS har holdt noe særdeles viktig skjult i alle år, og slapp plutselig en bombe. Det er da ikke kona som er skyldig han noe her. 

TS forventet en klapp på skuldra og at kona skulle "stå fram" med hennes skjulte sider, men ble overrumplet av at hun ble fullstendig tatt på senga og ble sittende igjen med 1000 spørsmål. Her må faktisk TS stige fram og møte kona på veien. Det er hans ansvar og jobb å gjøre etter å ha holdt viktig informasjon skjult for henne. 

Å snu saken mot kona er gaslighting.

Anonymkode: 7b884...cf7

Dette sier vel faktisk mye mer om hva enkelte tenker om skeive/seksuelt utforskende menn enn det gjør om en mann som utforsker seksuelt. Det gjelder forsåvidt en brøkdel av svarene i denne tråden.

Anonymkode: b6169...945

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

jeg synes din kone er litt dum, litt kort. 

dette er ikke noe man "skal fortelle", like lite som man må sørge for å nevne at man ikke liker rømmegrøt, eller whatever, tidlig i forholdet.

DET HAR INGENTING Å SI!!!

blir utrolig oppgitt over hvor dumme folk her. hadde en venninne som reagerte likt da kjæresten sa at han var bifil. hun mente at det plutselig var dobbelt så stor sjanse at han skulle være utro. som om det ikke er nok damer i verden om han hadde lyst til å være utro. oh lord.

Anonymkode: 79eba...c28

Statistisk sett er homofile menn mer utro enn heterofile menn. Så har vi dette:

https://www.dagbladet.no/tema/gifte-menn-ligger-med-terje-kona-rundlurt/80934496

https://www.nettavisen.no/artikkel/mannen-din-har-homosex/s/12-95-1560875

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forvirret23 skrev (2 minutter siden):

Forskjell på å velge å bli sammen enn å være sammen i 10 år så velge bort pga fortid. At mann forlater sin kone pga antall sex partnere er å være  mannssjåvinist. Like ille. 

Men du har aldri skrevet det til flere av KG-brukere som ville ha gått fra sin kone hvis de plutselig fant ut hennes egentlige antall. Det nytter ikke å komme med det nå. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (Akkurat nå):

Men du har aldri skrevet det til flere av KG-brukere som ville ha gått fra sin kone hvis de plutselig fant ut hennes egentlige antall. Det nytter ikke å komme med det nå. 

Jo jeg hadde skrevet det jo. Har ikke sett noen slike tråder, så har ikke hatt sjans. For et argument. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette sier vel faktisk mye mer om hva enkelte tenker om skeive/seksuelt utforskende menn enn det gjør om en mann som utforsker seksuelt. Det gjelder forsåvidt en brøkdel av svarene i denne tråden.

Når han har hatt sex med FLERE menn, er det ikke å "utforske" lenger. Da er han biseksuell eller bifil. Og ja, statistikkene viser at homofile menn er mer utro enn heterofile menn, og at flere mannlige homofile par lever i åpne forhold. Det er ingenting galt å være sammen med en bifil mann. Men det er heller ikke noe galt i å ikke ville være sammen med en.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forvirret23 skrev (Akkurat nå):

Jo jeg hadde skrevet det jo. Har ikke sett noen slike tråder, så har ikke hatt sjans. For et argument. 

Selvfølgelig. Du ser ikke slike tråder fordi du ikke bryr deg. Det har vært mange slike tråder på KG. Men som sagt, ingen av disse mennene fikk noe som helst motbør i retning av å være "-fob/-hater". Mannsjåvinist og homofob er jo også to helt forskjellige ting. Sjåvinist er en mann som lever etter gamle kjønnsrollemønstre/dobbeltstandard/prinsipper som gagner menn mest. Det betyr ikke at en mannsjåvinist hater alle kvinner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rosalilje84 skrev (1 minutt siden):

Dette er diskriminering. Ingenting her tilsier at homofile menn er mer utro enn det heterofile menn er. Vet ikke om du så at den homofile mannen hevder å ha sex med heterofile menn. Altså beskrives det en situasjon som involverer like mange heterofile som det involverer homofile. Den andre artikkelen er fra 2008..... samfunnets holdninger til homofile menn har endret seg en del på 16 år. Heldigvis.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette er diskriminering. Ingenting her tilsier at homofile menn er mer utro enn det heterofile menn er. Vet ikke om du så at den homofile mannen hevder å ha sex med heterofile menn. Altså beskrives det en situasjon som involverer like mange heterofile som det involverer homofile. Den andre artikkelen er fra 2008..... samfunnets holdninger til homofile menn har endret seg en del på 16 år. Heldigvis.

Hvis du har sex med en mann når du selv er mann, er du homoseksuell, eventuelt biseksuell. Heteroseksuelle menn har ikke sex med menn. Kanskje du burde google definisjonen på homofili og homoseksualitet? Jeg har ingenting imot homofile menn, som sagt. Jeg ønsker bare ikke å være gift med en. Og det må jeg få lov til å gjøre uten å bli kalt homofob.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Tipper hun føler på en redsel for at hun aldri kan gi deg alt du vil ha, at du alltid vil lengte etter noe hun ikke kan gi deg. Forståelig følelse, selv om hun jo kunne ha reagert litt "penere", men hun fikk vel sjokk. 

Jeg tror ikke jeg hadde hatt noe problem med dette, men jeg synes man bør fortelle sånt tidligere i forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (7 minutter siden):

Når han har hatt sex med FLERE menn, er det ikke å "utforske" lenger. Da er han biseksuell eller bifil. Og ja, statistikkene viser at homofile menn er mer utro enn heterofile menn, og at flere mannlige homofile par lever i åpne forhold. Det er ingenting galt å være sammen med en bifil mann. Men det er heller ikke noe galt i å ikke ville være sammen med en.

Oki.. Han har vært bi hele tide, men nå som hun VET det, da er det større sjanse for å at han kommer til å være utro. 

Selv om hun stolte på personen hun var gift med i ti år... 

En person forandrer seg ikke, selv om man nå vet om en legning de har hatt hele tiden. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus Notarius skrev (Akkurat nå):

Tipper hun føler på en redsel for at hun aldri kan gi deg alt du vil ha, at du alltid vil lengte etter noe hun ikke kan gi deg. Forståelig følelse, selv om hun jo kunne ha reagert litt "penere", men hun fikk vel sjokk. 

Jeg tror ikke jeg hadde hatt noe problem med dette, men jeg synes man bør fortelle sånt tidligere i forholdet.

Nettopp. Mange kvinner har ingen problem med at mannen er bifil. Mange andre igjen, ønsker ikke å være sammen med en bifil mann. Hvorfor ikke finne en likesinnet dame, da?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du har sex med en mann når du selv er mann, er du homoseksuell, eventuelt biseksuell. Heteroseksuelle menn har ikke sex med menn. Kanskje du burde google definisjonen på homofili og homoseksualitet? Jeg har ingenting imot homofile menn, som sagt. Jeg ønsker bare ikke å være gift med en. Og det må jeg få lov til å gjøre uten å bli kalt homofob.

Homoseksuell, biseksuell, homofil og bifil er fire forskjellige ting. Jeg beskyldte deg ikke for å ha noe imot homofile menn? Så jegt vet ikke hvor den litt suspekte påstanden kommer fra.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SlemUlv skrev (Akkurat nå):

Oki.. Han har vært bi hele tide, men nå som hun VET det, da er det større sjanse for å at han kommer til å være utro. 

Selv om hun stolte på personen hun var gift med i ti år... 

En person forandrer seg ikke, selv om man nå vet om en legning de har hatt hele tiden. 

Nei, det er ikke større sjanse for at han er utro. Men tilliten er brutt fordi han har skjult en viktig side fra henne helt til de var gift og fikk barn. Jeg tenner ikke på bifile og homoseksuelle menn. Det gjør sikkert ikke kona til TS heller. Hvordan skal sexlivet deres være nå som hun ikke lenger tenner på ham? Han burde gå fra henne og finne en dame som aksepterer hans legning. Og da bør han si fra på et tidligere tidspunkt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Homoseksuell, biseksuell, homofil og bifil er fire forskjellige ting. Jeg beskyldte deg ikke for å ha noe imot homofile menn? Så jegt vet ikke hvor den litt suspekte påstanden kommer fra.

Homofobe mennesker har noe imot homofile. Jeg har ingenting imot homofile. Så jeg er ikke homofob kun fordi jeg ikke ønsker å være gift med en homofil mann. Capisce? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad for at mannen min tok det opp FØR vi gifta oss. Han sa at han har veldig lyst til å gifte seg, men det er noe jeg må vite om først, for kanskje er det en deal-breaker, selv om han har velsig lyst til at det ikke skal være det - vi kunne snakke om temaet hvis jeg ville først. Jeg var litt sånn "herregud, bare si ha fet er , mann!!!! 😵😵‍💫" Men, ja, han fortalte at ting var sånn, og jeg sa at det er ikke en deal-breaker, og jeg har fortsatt lyst til å gifte meg, men jeg tror jeg gjerne har lyst til å snakke mer om det her ja.

Han spirte meg om jeg hadde noen store hemmeligheter, og jeg sa at det tror jeg ikke. Og jeg tror fortsatt ikke jeg har noen. Var i alle fall glad for at han ga meg valget :) Er vanskelig å si hva man kan gjøre her da, utenom det å snakke, snakke og snakke, til man har funnet ut hva hun er redd for og om det er noe å gjøre med det 😕

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Homofobe mennesker har noe imot homofile. Jeg har ingenting imot homofile. Så jeg er ikke homofob kun fordi jeg ikke ønsker å være gift med en homofil mann. Capisce? 

Jeg har ikke sagt at du har noe imot homofile menn eller er homofob, jeg vet seriøst ikke hvorfor du drar det ut av rævva di sånn helt plutselig. Det ser rart ut at du kommer med veldig påståelige fremstillinger uten å kunne vise til noe som kan kalles et holdepunkt. Man blir tvunget til å dra sine egne konklusjoner. Jeg har helt bevisst ikke lagt ord på hva jeg synes om akkurat det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke større sjanse for at han er utro. Men tilliten er brutt fordi han har skjult en viktig side fra henne helt til de var gift og fikk barn. Jeg tenner ikke på bifile og homoseksuelle menn. Det gjør sikkert ikke kona til TS heller. Hvordan skal sexlivet deres være nå som hun ikke lenger tenner på ham? Han burde gå fra henne og finne en dame som aksepterer hans legning. Og da bør han si fra på et tidligere tidspunkt.

Om det var så viktig, hvorfor spurte hun ikke før? 🤔

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SlemUlv skrev (Akkurat nå):

Om det var så viktig, hvorfor spurte hun ikke før? 🤔

Fordi hvis man ikke har noen mistanke, så er det ingen grunn til å spørre. Jeg har aldri spurt noen av kjærestene mine om de var homofile eller bifile. Det kom meg liksom ikke i hodet å spørre om sånt da jeg visste at de hadde kvinnelige ekser, og de selv aldri tok opp temaet. Det er ikke naturlig å spørre en mann man er i heterofilt forhold med, om vedkommende er bifil/homofil sånn ut av det blå. 

Men det spiller ingen rolle nå. Hun aksepterer ikke hans legning. De passer ikke sammen, og da burde de splitte opp. Hun kan ikke tvinge seg til å ha en intim relasjon med en person hun ikke tenner på eller aksepterer. De burde finne seg nye partnere.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi hvis man ikke har noen mistanke, så er det ingen grunn til å spørre. Jeg har aldri spurt noen av kjærestene mine om de var homofile eller bifile. Det kom meg liksom ikke i hodet å spørre om sånt da jeg visste at de hadde kvinnelige ekser, og de selv aldri tok opp temaet. Det er ikke naturlig å spørre en mann man er i heterofilt forhold med, om vedkommende er bifil/homofil sånn ut av det blå. 

Men det spiller ingen rolle nå. Hun aksepterer ikke hans legning. De passer ikke sammen, og da burde de splitte opp. Hun kan ikke tvinge seg til å ha en intim relasjon med en person hun ikke tenner på eller aksepterer. De burde finne seg nye partnere.

Nettopp.. Det er ikke naturlig, fordi det ikke er viktig! Fordi man nå er i et heterofilt forhold. Siden bifile kan være med begge kjønn, og være 100% fornøyde med det. 

Det er trist å se bifobi virker så ok nå. Som om alle som er bi, Må være med begge kjønn. Og ikke er fornøyde i det forholdet de er i. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...