Gå til innhold

Tips til hjemmelaget god salatdressing?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har tips til en god salatdressing som kan passe i en kyllingsalat? 
gjerne en som det ikke er så mye kalorier i ,men har du en god en med en del kalorier så gjerne del den også 😊 

elsker cæsardressing men er desverre så mange med ansjos( jeg er hyperallergisk mot fisk desverre) 

Anonymkode: 308fb...383

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Noen som har tips til en god salatdressing som kan passe i en kyllingsalat? 
gjerne en som det ikke er så mye kalorier i ,men har du en god en med en del kalorier så gjerne del den også 😊 

elsker cæsardressing men er desverre så mange med ansjos( jeg er hyperallergisk mot fisk desverre) 

Anonymkode: 308fb...383

Blander rømme,majones og grillkrydder. Så enkel er jeg😉

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke bare lage cæsardressing og droppe ansjosen?

Jeg lager ofte oljedressing. Blander olje, soyasaus, rødvinsbalsamico, hvitløk, salt og pepper. Eller olje, hvitvinseddik, sitronsaft, salt, pepper og hvitløk.

Anonymkode: e07f7...ce6

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig i at vinaigrette er det aller beste - og enkleste. ! del syre til 3 deler olje er grunnoppskriften. I tillegg er det godt med dijonsennep. Jeg blander typisk 1 ss sitronsaft eller hvitvinseddik med en god ts dijonsennep, rører glatt, og sper med 3 ss extra virgin olivenolje. Salt og pepper etter smak, og gjerne litt gressløk eller frisk estragon om man har.

Anonymkode: 849dd...f72

AnonymBruker
Skrevet

I bloggen Mat på bordet,ligger oppskrift på krydderblanding til ranchdressing. Bland krydderet og oppbevar i tett boks,så tar du det du trenger og blander i rømme/majones en liten stund før servering. Den er kjempegod! 

Anonymkode: e3019...883

AnonymBruker
Skrevet

Liker best oljedressing. Olje med salt, pepper, hvitløk og gressløk. Alle som får kyllingsalat her skryter av den. Legger et lag med kokt egg i båter på hele toppen av bollen. Slår over oljedressing. Lar salaten stå et par timer i kjøleskap og trekke til seg smakene. Ser fint ut med alle eggene og gressløk på toppen.

Anonymkode: c9ac1...c86

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Liker best oljedressing. Olje med salt, pepper, hvitløk og gressløk. Alle som får kyllingsalat her skryter av den. Legger et lag med kokt egg i båter på hele toppen av bollen. Slår over oljedressing. Lar salaten stå et par timer i kjøleskap og trekke til seg smakene. Ser fint ut med alle eggene og gressløk på toppen.

Anonymkode: c9ac1...c86

En dressing må ha en eller annen form for syre i seg.

Anonymkode: 849dd...f72

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En god balsamico 

Olje fra fetaostglasset 

Anonymkode: 7f653...910

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...