AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #1 Skrevet 5. mai 2024 Har begynt å date en mann som er 33 år. Han har unger 50/50, fast jobb, bil og hus. Ganske oppegående. Aktiv i hverdagen til barna sine. Snakket litt om fortid og oppvekst. Han åpnet opp om at han hadde en tøff ungdomstid med rusproblemer. Jeg åpnet opp om min oppvekst og ungdomstid med psykiske problemer. Så følte vi hadde en fin samtale der. men likevel så sitter jeg med en frykt. Har brent meg tidligere og er livredd for å havne borti noe som ikke er bra for meg. Han er easy going, rolig og ikke spesielt fester ut ifra slik jeg har fått inntrykk av. Han er tynn og har ganske mye tatoveringer. Er tatovert selv, så ikke noe problem det i seg selv. Men uansett så blir jeg skeptisk. Hva om han har rusproblemer enda eller havner borti det igjen. Det som er frykten min. Noen med erfaringer ? Er det varseltegn jeg bør se etter? Lite erfaring når det kommer til rusproblemer. Anonymkode: 60af1...265
lillevill Skrevet 5. mai 2024 #2 Skrevet 5. mai 2024 Hadde vært litt forsiktig. Tatt det veldig rolig og bli kjent som venner først Kansje. 3
remix2020 Skrevet 5. mai 2024 #3 Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har begynt å date en mann som er 33 år. Han har unger 50/50, fast jobb, bil og hus. Ganske oppegående. Aktiv i hverdagen til barna sine. Snakket litt om fortid og oppvekst. Han åpnet opp om at han hadde en tøff ungdomstid med rusproblemer. Jeg åpnet opp om min oppvekst og ungdomstid med psykiske problemer. Så følte vi hadde en fin samtale der. men likevel så sitter jeg med en frykt. Har brent meg tidligere og er livredd for å havne borti noe som ikke er bra for meg. Han er easy going, rolig og ikke spesielt fester ut ifra slik jeg har fått inntrykk av. Han er tynn og har ganske mye tatoveringer. Er tatovert selv, så ikke noe problem det i seg selv. Men uansett så blir jeg skeptisk. Hva om han har rusproblemer enda eller havner borti det igjen. Det som er frykten min. Noen med erfaringer ? Er det varseltegn jeg bør se etter? Lite erfaring når det kommer til rusproblemer. Anonymkode: 60af1...265 Her tenker jeg at du skal være helt ærlig med mannen. Ærlig på alt du liker med han og ærlig på at du er skeptisk og urolig på grunn av hans rusfortid. Bruk tid. Tid på å bli kjent og trygge på hverandre. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #4 Skrevet 5. mai 2024 remix2020 skrev (5 minutter siden): Her tenker jeg at du skal være helt ærlig med mannen. Ærlig på alt du liker med han og ærlig på at du er skeptisk og urolig på grunn av hans rusfortid. Bruk tid. Tid på å bli kjent og trygge på hverandre. Ja jeg tenker det. Har en sønn selv og vil ikke utsette han for noe som ikke er bra for han. Jeg får ta en ordentlig prat med han neste gang vi møtes. Vil helst ikke gå rundt å være redd for at han havner oppi rus igjen, men jeg vet at det finnes helt sikkert flotte mennesker som har hatt rusproblemer før. Vil jo helst være ganske åpen og ikke dømme heller. Alle har jo sitt å stri med. Slet selv i noen år med psykiske problemer med innleggelser og prøvde å ta livet mitt flere ganger. Vil jo heller ikke bli dømt for det. Har jo ikke det problemet i dag. Anonymkode: 60af1...265 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #5 Skrevet 5. mai 2024 TS, er det ensomhet som snakker? Tror du at du ikke kan finne bedre? Anonymkode: 5c32f...afe 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #6 Skrevet 5. mai 2024 Når ruset han seg sist? Er dette et avsluttet kapittel fra ungdomstida, eller har han brukt rus igjen som voksen? Har du/vil du ha barn? Da bør du være ekstra forsiktig. Spør evt ekskona om hvorfor det ble slutt. Anonymkode: f9478...1fe 3
Nymerïa Skrevet 5. mai 2024 #7 Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Når ruset han seg sist? Er dette et avsluttet kapittel fra ungdomstida, eller har han brukt rus igjen som voksen? Har du/vil du ha barn? Da bør du være ekstra forsiktig. Spør evt ekskona om hvorfor det ble slutt. Anonymkode: f9478...1fe Dette er gode råd. Og vær på vakt for løgner. Hvis han sier det var noe han drev på med i tenårene, men så viser det seg at det var årsaken til at det ble slutt med eksen så bør du komme deg unna. Løgn om rusbruk er et enormt rødt flagg. 2
remix2020 Skrevet 5. mai 2024 #8 Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): TS, er det ensomhet som snakker? Tror du at du ikke kan finne bedre? Anonymkode: 5c32f...afe Hmm… Forhåndsdømmer du ikke litt her? Vi har vel alle en fortid på godt og vondt? Denne mannen kan være en fantastisk snill og god mann. TS viser vel også at hun er årvåken og forsiktig. Er disse to ærlige med hverandre og glad i hverandre, håper jeg at de får et langt og godt liv sammen 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #9 Skrevet 5. mai 2024 remix2020 skrev (8 minutter siden): Hmm… Forhåndsdømmer du ikke litt her? Vi har vel alle en fortid på godt og vondt? Denne mannen kan være en fantastisk snill og god mann. TS viser vel også at hun er årvåken og forsiktig. Er disse to ærlige med hverandre og glad i hverandre, håper jeg at de får et langt og godt liv sammen Nei, jeg forhåndsdømmer ikke. TS kan ha forskjellige grunner. Derfor spør jeg. Men det er viktig å være ærlig med seg selv. Søstera mi datet en tidligere alkoholiker nemlig fordi hun var alene veldig lenge og følte at "bedre med han enn alene igjen". Anonymkode: 5c32f...afe 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #10 Skrevet 5. mai 2024 Spørsmålet er vel når ruset han seg sist? Hvis det er 10 år siden så hadde jeg ikke tenkt så mye på det, det er mange som ruser seg som ungdommer så vokser de opp. Anonymkode: 267ba...e24 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #11 Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Spørsmålet er vel når ruset han seg sist? Hvis det er 10 år siden så hadde jeg ikke tenkt så mye på det, det er mange som ruser seg som ungdommer så vokser de opp. Anonymkode: 267ba...e24 Og ikke minst, hva han ruste seg på. Anonymkode: 267ba...e24
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #12 Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Spørsmålet er vel når ruset han seg sist? Hvis det er 10 år siden så hadde jeg ikke tenkt så mye på det, det er mange som ruser seg som ungdommer så vokser de opp. Anonymkode: 267ba...e24 Han sa det var 15 år siden. Røyket hasj og brukte kokain. Stakk mye av og vanket i en dårlig gjeng. ts Anonymkode: 60af1...265
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #13 Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, jeg forhåndsdømmer ikke. TS kan ha forskjellige grunner. Derfor spør jeg. Men det er viktig å være ærlig med seg selv. Søstera mi datet en tidligere alkoholiker nemlig fordi hun var alene veldig lenge og følte at "bedre med han enn alene igjen". Anonymkode: 5c32f...afe Ikke direkte ensom, men kunne tenkt meg en partner. Det startet litt useriøst fra min side. Gikk turer sammen, dro på besøk. Hadde sex. Nå har han gitt signaler om å ville møte meg mer hyppigere. Er mer romantisk, kosete og viser hengivenhet offentlig. Så er nok han som ønsker seg noen mer enn meg. Jeg er naturlig skeptisk pga dårlige erfaringer. Hadde en eks i ungdomstiden som ruset seg og var voldelig. Så er litt redd for det 😅 ts Anonymkode: 60af1...265
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #14 Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Han sa det var 15 år siden. Røyket hasj og brukte kokain. Stakk mye av og vanket i en dårlig gjeng. ts Anonymkode: 60af1...265 Så du er bekymret for noe han gjorde som 15 åring? Har du aldri gjort noe dumt når du var ungdom? Anonymkode: 267ba...e24 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #15 Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så du er bekymret for noe han gjorde som 15 åring? Har du aldri gjort noe dumt når du var ungdom? Anonymkode: 267ba...e24 *18 åring Anonymkode: 267ba...e24
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #16 Skrevet 5. mai 2024 Synes du fokuserer veldig mye på hans problemer i oppveksten samtidig som du bagatelliserer dine egne problemer i ungdommen. nyt livet og din date uten å overtenke og problematisere alt. Anonymkode: 6ff24...4d6 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #17 Skrevet 5. mai 2024 Hold da kjeft. Om han ikke vise tegn til dette nå så er fortid fortid. HVEM som helst kan begynne å ruse seg eller plutselig vise sånne sider av seg selv. Anonymkode: a78db...d41
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #18 Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har begynt å date en mann som er 33 år. Han har unger 50/50, fast jobb, bil og hus. Ganske oppegående. Aktiv i hverdagen til barna sine. Snakket litt om fortid og oppvekst. Han åpnet opp om at han hadde en tøff ungdomstid med rusproblemer. Jeg åpnet opp om min oppvekst og ungdomstid med psykiske problemer. Så følte vi hadde en fin samtale der. men likevel så sitter jeg med en frykt. Har brent meg tidligere og er livredd for å havne borti noe som ikke er bra for meg. Han er easy going, rolig og ikke spesielt fester ut ifra slik jeg har fått inntrykk av. Han er tynn og har ganske mye tatoveringer. Er tatovert selv, så ikke noe problem det i seg selv. Men uansett så blir jeg skeptisk. Hva om han har rusproblemer enda eller havner borti det igjen. Det som er frykten min. Noen med erfaringer ? Er det varseltegn jeg bør se etter? Lite erfaring når det kommer til rusproblemer. Anonymkode: 60af1...265 Akkurat som med psykiske lidelser, kan det gjenoppstå eller oppstå. Så lenge du tr tiden til hjelp og ser at han ikke har et problematisk forhold til rusmidler i dag (alkohol er også et rusmiddel), er fortid kun fortid. Jeg kjenner flere tidligere misbrukere som lever gode, fullverdige liv i dag. Anonymkode: c0f1e...72a 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #19 Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): TS, er det ensomhet som snakker? Tror du at du ikke kan finne bedre? Anonymkode: 5c32f...afe Så du tror at dine partnere aldri har gjort noe du ikke synes er helt perfekt? Med en slik holdning, går du glipp av å bli kjent med mange flotte mennesker. Ts har selv en fortid med innleggelser i psykiatrien, tenk om det står folk på hans kant og sier "du kan jo få bedre" basert på fortiden?? Anonymkode: c0f1e...72a 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #20 Skrevet 5. mai 2024 Han er veldig varm og god. Ikke noe negativt som jeg har merket enda. Har jo mine egne issues og bagatelliserer ikke de. Har mye arr etter selvskading og har hatt det tøft selv. Men ble jo bare litt skremt og skeptisk når han nevnte rusproblemer. For hadde selv en liten tanke om det eller en mistanke før han sa det. Jeg tror det er mye min egen frykt for å slippe noen inn som potensielt kan såre meg. Har vært veldig reservert og holdt meg for meg selv siste par årene etter et tøft brudd. Først nå jeg har våget å møte noen. Så kan hende jeg overanalyserer en del. ts Anonymkode: 60af1...265 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå