AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #1 Skrevet 4. mai 2024 Starter valpene ut med lys beige/oransje farge og får mørkere rødbrun og svart pels (spesielt på rygg og krage) etter hvert som de blir eldre? Eller er enkelte mørkere og andre lysere livet ut (som er typisk for de fleste andre hunderaser)? Bare lurer siden jeg vurderer rasen, og la merke til fargeforskjellene på valper og voksne etter å ha tittet innom flere oppdrettere. Som valp er de fleste kliss like, mens godt voksne hunder ser ut til å være mørkere selv om de var lyse som valp og unghund. Syns det er interessant å få svar på Som eksempel (låner bilder fra nettet): I utgangspunktet ser valpene slik ut: Men kan ende opp slik: Eller slik: Det er kult å se på farge- og pelsutviklingen, spesielt overgang fra valp til unghund er kjempesøtt og morsomt! ❤️ Anonymkode: 82803...463
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #2 Skrevet 4. mai 2024 Noen gjør det, andre ikke. Jeg har hatt en grå som ikke endret farge og to brune hvor den ene ble mørkere og den andre forble lys. Anonymkode: 8c336...d96
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #3 Skrevet 27. juli 2024 Fargene kan nok utvikle seg en del, men den mørke hunden på bilde har garantert vært ganske mørk som valp. Jeg har aldri sett en terv endre seg så mye fra valp til voksen. Anonymkode: 31f3d...971 1
Romilo Skrevet 27. juli 2024 #4 Skrevet 27. juli 2024 Mønster osv forandrer seg ofte når de blir større ja 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå