Gå til innhold

Mamma har sjekket kontoene mine

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er dypt sjokkert og veldig skuffet. Hun hadde innsyn for å hjelpe meg da jeg var yngre, men jeg var over 18. Senere trengte jeg ikke mer hjelp, og nå er jeg 38 år. Jeg trodde innsyn var sperret nå, men er blitt glemt. Jeg hadde vært på shopping og litt forskjellig og hadde noen ekstra utgifter denne måneden. Hun ble sint på meg. Men jeg er en voksen person som ikke lenger bor hos foreldrene mine, og de har ikke noe økonomisk ansvar. Men mamma liker å ha kontroll på det meste. Hun sa unnskyld og lovte å ikke gjøre det mer, men sjokket og skuffelsen sitter i. Tenker nok å sperre for sikkerhets skyld. Må banken hjelpe med det? Flere som har vært borti det samme? Hvordan reagerte du på det?

Anonymkode: 25535...0f5

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Foreldre mister innsyn når barna fyller 18år. Med mindre foreldre har blitt disponent etter du fylte 18år og samtykket til det. 
Så det du skriver stemmer nok ikke 

Anonymkode: 63e35...f56

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Foreldre mister innsyn når barna fyller 18år. Med mindre foreldre har blitt disponent etter du fylte 18år og samtykket til det. 

Jo hun har sett. Og jeg syns dette er veldig rart.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan kan fjerne henne. Det ligger sikkert inne i nettbanken slik at du kan fjerne hennes innsyn.

Anonymkode: 4ec48...cea

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

TS har gitt mora tillatelse tidligere, les hi. TS var over 18 på det tidspunktet. Man kan gi hvem som helst innsyn.

Anonymkode: 4ec48...cea

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo hun har sett. Og jeg syns dette er veldig rart.

Som sagt: Hun har ikke tilgang til din konto etter du ble 18år 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ga henne innsyn etter at jeg ble 18. Måtte ha hjelp en stund. Så jeg lyver ikke nei.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun er nok disponent på noen av kontoene dine siden hun kan se dem. Så du må logge inn i nettbanken din og gå gjennom kontoene dine (gå inn på hver) og se hvem som står som disponent. Jeg tipper dette da gjelder brukskontoen din. Du kan fjerne henne som disponent. 

Anonymkode: 83586...c96

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Det var et overtramp vil jeg si.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg er dypt sjokkert og veldig skuffet. Hun hadde innsyn for å hjelpe meg da jeg var yngre, men jeg var over 18. Senere trengte jeg ikke mer hjelp, og nå er jeg 38 år. Jeg trodde innsyn var sperret nå, men er blitt glemt. Jeg hadde vært på shopping og litt forskjellig og hadde noen ekstra utgifter denne måneden. Hun ble sint på meg. Men jeg er en voksen person som ikke lenger bor hos foreldrene mine, og de har ikke noe økonomisk ansvar. Men mamma liker å ha kontroll på det meste. Hun sa unnskyld og lovte å ikke gjøre det mer, men sjokket og skuffelsen sitter i. Tenker nok å sperre for sikkerhets skyld. Må banken hjelpe med det? Flere som har vært borti det samme? Hvordan reagerte du på det?

Samtykket du til innsyn etter at du ble 18? For at din mor skal ha innsyn må du ha samtykket, men det samtykket kan trekkes når som helst og helt uten begrunnelse av deg. Det høres ut som om du kanskje har gitt samtykke en eller annen gang, og så glemt å gi banken beskjed om at samtykket er trukket, så gjør det så fort som mulig. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
kaskazini skrev (2 minutter siden):

Samtykket du til innsyn etter at du ble 18? For at din mor skal ha innsyn må du ha samtykket, men det samtykket kan trekkes når som helst og helt uten begrunnelse av deg. Det høres ut som om du kanskje har gitt samtykke en eller annen gang, og så glemt å gi banken beskjed om at samtykket er trukket, så gjør det så fort som mulig. 

Ja, jeg gjorde det da jeg trengte litt hjelp en stund. Ja, da har jeg nok glemt det. Skal gjøre det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg gjorde det da jeg trengte litt hjelp en stund. Ja, da har jeg nok glemt det. Skal gjøre det.

Så bra. Ta en telefon til banken din på mandag og forklar saken, så hjelper de deg med å fikse det. Lykke til :) 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg har ikke samtykket til noen ting, men jeg så at min far var disponent på min brukskonto, og jeg måtte kontakte banken for å fjerne det. Jeg har aldri lagt han til, men han har opprettet kontoen min og sparekontoen min

Anonymkode: e5160...de3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
kaskazini skrev (5 minutter siden):

Så bra. Ta en telefon til banken din på mandag og forklar saken, så hjelper de deg med å fikse det. Lykke til :) 

Eller chatten, sånn ble jeg kvitt det

Anonymkode: e5160...de3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Klart ts må forsvare seg. Er jo hennes feil. Legge ut slikt om sin egen mor, når alt kunne vært hindret ved at ts hadde fjernet retten til innsyn når det ikke lengre var behov for det. Pokker finnes det noen her på kg som klarer ta ansvar for egne handlinger?

Anonymkode: 05fa1...4bf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Men herregud menneske, kan du ikke lese...??

Anonymkode: 235ba...7d1

• Liker 23
Skrevet

For ett overtramp !! 
Her må du si ifra at hun bryter tilliten din. 
stå opp for deg selv.

Og til dere som sier mor ikke får tilgang etter 18. Selvsagt kan andre få tilgang til banken din, om du gir de det.

Jeg har til min mann, han har til meg. Det er en enkel sak å fikse. Og sikkert like enkelt å fjerne. Og du må kontakte banken din, og fjerne henne.

Skift også passord og innlogging, om hun har dette. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Snupps66 said:

For ett overtramp !! 
Her må du si ifra at hun bryter tilliten din. 
stå opp for deg selv.

Og til dere som sier mor ikke får tilgang etter 18. Selvsagt kan andre få tilgang til banken din, om du gir de det.

Jeg har til min mann, han har til meg. Det er en enkel sak å fikse. Og sikkert like enkelt å fjerne. Og du må kontakte banken din, og fjerne henne.

Skift også passord og innlogging, om hun har dette. 

Overtramp??? Moren hadde lov til dette grunnet ts ikke klarer ta ansvar og fjerne innsynsretten... utrolig.... absolutt ingen her på kg skjønner hva ansvar er.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Overtramp??? Moren hadde lov til dette grunnet ts ikke klarer ta ansvar og fjerne innsynsretten... utrolig.... absolutt ingen her på kg skjønner hva ansvar er.

Omg!

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...